Amba alu tumstöd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amba alu tumstöd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Amba alu tumstöd

    Hur får ni dem att sitta och samtidigt vara avtagbara? Jag har några köpta på sportfiskeboden men de trillar ju bort så enkelt

    De "knäpper" ju liksom inte fast i stativet som de i plast gör, använder tills vidare plaststöden på alla mina men skulle gärna vilja byta mot alu stöden om man bara fick de att fungera bra....

  • #2
    Hej!
    Det blir tyvärr så om man byter eller pillar loss tumstödet ofta. Tumstöden i plast fjädrar tillbaka men alu nöts ner efter ett antal gånger.
    Är dom "slappa" kan du lösa det genom att ta en körnare och knacka lite lätt på ställena enligt bilden. Då blir det bra igen.

    Mvh Magnus Sportfiskeboden
    Bifogade filer

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Sportfiskeboden.com Visa inlägg
      Hej!
      Det blir tyvärr så om man byter eller pillar loss tumstödet ofta. Tumstöden i plast fjädrar tillbaka men alu nöts ner efter ett antal gånger.
      Är dom "slappa" kan du lösa det genom att ta en körnare och knacka lite lätt på ställena enligt bilden. Då blir det bra igen.

      Mvh Magnus Sportfiskeboden
      Lite osäker på hur du menar att man ska knacka på dem.. så att de deformeras lite på bredden så att det blir friktion mot stativet eller?
      Man undrar ju varför de inte har designats lite mer som de i plast som ju har spår som passar i piggarna i stativet.

      Kommentera


      • #4
        Hej!
        Inte på bredden utan framåt, när man tagit av det ett par gånger har aluminiumet nötts ner och då får man knacka så den böjs fram lite.
        Den ska nypa fast bakom den lilla bullen på stativet.
        Designfrågan kan jag inte svara på men såhär blir det om man byter tumstöd i alu ofta.

        Ha en tevlig fiskehelg!

        Mvh Magnus Sportfiskeboden
        Bifogade filer

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
          Hur får ni dem att sitta och samtidigt vara avtagbara? Jag har några köpta på sportfiskeboden men de trillar ju bort så enkelt

          De "knäpper" ju liksom inte fast i stativet som de i plast gör, använder tills vidare plaststöden på alla mina men skulle gärna vilja byta mot alu stöden om man bara fick de att fungera bra....
          Jag har varit tvingad att lossa vev-gaveln på dom flesta av mina rullar för att tumstödet ska hamna på plats ordentligt men då framförallt av anledningen att gummit är för stort och lossnar om jag försöker trycka ner det med gaveln spänd.. (har slutat använda tum-stöd för länge sedan)

          Kommentera


          • #6
            Hade samma problem härom året.
            https://www.fiskesnack.com/forum/fis...um-ambassadeur

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg
              Ahaaaa.... stort tack för den länken, hade inte heller hajjat att den ska knäppa fast framtill. Dååå kanske det löser sig.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              10 svar
              3 252 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Smolt
              av Smolt
               
              Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
              44 svar
              10 069 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Alman
              av Alman
               
              Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
              279 svar
              47 190 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Adam Huss  
              Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
              535 svar
              88 677 visningar
              38 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
              108 svar
              11 262 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Arbetar...
              X