CS Rocket Black Edition - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CS Rocket Black Edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Tråkigt att höra, man får hålla hårt i sina gamla fina ambassadeurer. Har alltid ansett man stolt skulle köpa rullar från svängsta, men blir ju allt svårare att motivera det.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg

      Självklart ska det inte vara så. jag hade reklamerat MEN tyvärr finns det personer som anser "det stör inte fisket" eller "Det ska se ut som grejorna används" Det är dessa personer som aldrig klagar och tycker det är ok som till stor del gör att företag etc släpper sån skit som finns ida, i början på denna år tänkte ja köpa en Ambassadeur Svartzonker Edition och ja bad min närmaste fiskebutik ta hem en. Båda jag och butiken blev fulla i skratt när vi plockade upp den och vevad. Spolen tog i ramhuset och lät hemsk, ok tänkte ja, Det måste va ett måndagsex beställde en ny, Denna va nästan värre för dreven kändes ovala och den va svårt att veva runt den. ja sa ja skiter i det och fiskebutiken förstog mig såklart. Sånt skrämmer mig
      Jag är uppväxt med Abu, min farfar och pappa fiskade inte med något annat. Även spön från Abu med klassiska mörkröda fodralen, vilka minnen.

      Shimano och Daiwa gör säker väldigt fina rullar men jag har aldrig intressera mig för dessa, i unga år cardinal och senare klassiska Ambassadeur som jag började fiska med i mitten på 90-talet.

      Ambassadeur från den tiden hade ju dessutom livstids garanti. Tillverkningen kvar i Sverige på klassiska Ambassadeur, trodde att ingenting undermåligt lämnade Svänsta, olycksfall i arbetet kan förekomma men att du får två undermåliga skitrullar tyder endå på att den kvalité och kontroll på sakerna som lämnar Svänsta har mer att önska.

      Kommer jag sluta köpa Ambassadeur, nej!
      Rullarna ligger mig varmt om hjärtat och ska bra mycket till för att jag ska överge dessa.
      Samtidigt har jag flera Ambassadeur från förr och dessa kommer troligen överleva mig.
      Prova Rullen idag och den snurrar oerhört lent och mjukt, hade motvind och regn så några superlånga kast blev det inte.
      Så bara kosmetisk med rullen, men jag är perfektionist och dessa små skönhetsfel retar mig oerhört.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
        Tråkigt att höra, man får hålla hårt i sina gamla fina ambassadeurer. Har alltid ansett man stolt skulle köpa rullar från svängsta, men blir ju allt svårare att motivera det.
        Tänker lite som dig.
        Kommer jag överge Abu, nä!

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

          Tänker lite som dig.
          Kommer jag överge Abu, nä!
          Nä det kommer inte jag heller, men tycker absolut du ska reklamera rullen hos dom. Och gärna berätta hur snacket här på fs går och låta dom ge sin syn på saken. Kanske kan det motivera dom till en uppryckning.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

            Nä det kommer inte jag heller, men tycker absolut du ska reklamera rullen hos dom. Och gärna berätta hur snacket här på fs går och låta dom ge sin syn på saken. Kanske kan det motivera dom till en uppryckning.
            Lågprofil säljer, färre och färre köper klassiska runda.
            Hört rykte att gamla maskinerna till Ambassadeur i svängsta står långa perioder.
            Vi får hålla hårt och vårda våra runda klassiska rullar, om 10 år tror jag inte stämpeln made in Sweden är kvar på gaveln.

            Japp har dialog med Abu och bara gott att säga om kundservice, hade problem med IAR på en C4 för någon månad sedan.

            Kommentera


            • #16
              Flera komponenter är väl redan på outsourcing till Ambassadeur trots montering görs i Svänsta.
              Flyttar monteringen blir det inga nya köp för min del i alla fall.

              Kommentera


              • #17
                Samma här, lägger man ner helt i svängsta kommer jag aldrig mer köpa en abu pryl. Sen hoppas jag inte abu är lika fula som vissa andra svenska företag. Jobbar själv hos en svensk tillverkare som är väldigt ansenlig i både Sverige och resten av världen. Man har nu börjat tillverka vissa produkter i Kina, som sedan skeppas hit och packas om. Iom att kostnaden för ompackningen är större än tillverkningen i kina får det stå made in sweden på produkterna.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                  Samma här, lägger man ner helt i svängsta kommer jag aldrig mer köpa en abu pryl. Sen hoppas jag inte abu är lika fula som vissa andra svenska företag. Jobbar själv hos en svensk tillverkare som är väldigt ansenlig i både Sverige och resten av världen. Man har nu börjat tillverka vissa produkter i Kina, som sedan skeppas hit och packas om. Iom att kostnaden för ompackningen är större än tillverkningen i kina får det stå made in sweden på produkterna.
                  Jobbar inom offentlig förvaltning numera men har tidigare jobbat på ett stort svenskt låsföretag.
                  Känner igen detta till fullo!

                  Kommentera


                  • #19
                    Haft dialog med Abu, de skickar nytt stjärnhjul och vev till mig. Ska jag skicka in gamla till er?
                    Det kan du slänga fick jag tillbaka.
                    Oerhört bra service och jag kommer stolt fortsätta veva Ambassadeur!

                    Kommentera


                    • #20
                      Det är fortfarande lika bra service på abu som det alltid har varit hör jag
                      Någon gång på 80talet lyckade jag som grabb spara ihop till min första cardinal. Den rullen levde ett hårt liv och redan efter några månader gick något sönder i den. Ledsen cyklade man till affären och butikspersonalen ringde upp abu. Klart grabben ska ha en ny rulle så han kan fiska blev svaret. Så cyklade man glad hem igen med en ny rulle.

                      ​​​​​​
                      ​​​​

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 189 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 677 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 262 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X