13 fishing concep - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

13 fishing concep

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 13 fishing concep

    Daiwa, ABU Garcia och Shimano känner jag ju till som aktörer i segmentet multirullar i allmänhet och lågprofil i synnerhet (även om jag föredrar old school rundrulle alla dagar i veckan).

    13 fishing concept är ett rullmärke som dyker upp i webshopparna ibland, med en prissättning som signalerar attityd. Man blir ju nyfiken, nån som har erfarenhet av dessa?

  • #2
    Lyfter tråden med samma fråga som i starten.
    Nu har 13 kommit på bred front i Sverige, backad av den sedvanliga horden reklamkepsbebrydda herrar på youtube.
    Men är rullarna något att ha?

    Själv har jag haft hemma och gjort lättare service på ett par USA-importerade exemplar, kan inte säga mer om dem än att de såg ut som hyfsade lågprofilare i allmänhet.
    Har någon samlat på sig lite erfarenhet av 13 Fishings rullar och kan komma med utlåtande?

    Klar bonus om någon har lite bilder på insidorna.
    Ska så småningom låna hem en Concept A3 tänkte jag just för att skruva isär, tycker insidan ser hyfsat lovande ut på sprängskissen.
    Senast ändrad av JontaK; 2020-11-06, 05:59.

    Kommentera


    • #3
      Kolla KeyesOutdoors på Youtube, kör stenhårt med 13 Fishing. Flera andra i musky-världen gör också detta. Dom ser ut att tåla det och verkar va "bra skit"

      Och jämfört man med våra 1-2 kilos gäddor tror jag nog dom kommer stå pall ordentligt.

      Kommentera


      • #4
        Mijni Tack för tipset!
        Ser att Keyes har med 13 på sin sponsorlista vilket gör att jag drar öronen åt mig lite.
        Självklart kan även sponsorfiskare ge nyttiga uttalanden om prylarna men jag är tveksam till om eventuella nackdelar kommer upp till ytan.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
          Mijni Tack för tipset!
          Ser att Keyes har med 13 på sin sponsorlista vilket gör att jag drar öronen åt mig lite.
          Självklart kan även sponsorfiskare ge nyttiga uttalanden om prylarna men jag är tveksam till om eventuella nackdelar kommer upp till ytan.
          Då har jag ett tips... undvik Pikefight ;-)

          Skämt åsido, strunt samma att dom är sponsrade. Du kan se hur dom använder rullarna och hur dom fungerar. Vad man kastar, hur man kastar osv
          Kolla även på YT för att se vad "average joe" säger.

          Du kommer ju alltid få en partisk åsikt oavsett märke, produkt eller tjänst.

          Kommentera


          • #6
            Mijni Medhåll, är lätt att bli FÖR fokuserad på opartiskhet ibland. Du har helt rätt i att en hel del egenskaper kan granskas även om det är själva VD'n för bolaget som använder prylen.

            Pike/perchfight tittar jag på som underhållning ibland, absolut inte som konsumentrådgivning. Tvärtom faktiskt, haha.

            Ska kika på lite klipp men har också fått tag i en ganska sparsamt fiskad 13 av billigare sort som ska gås igenom. Vore dock ytterst intressant att få höra om en gäddmisshandlad Concept, det lär väl hur som helst dyka upp hos mig förr eller senare.
            Blir säkert lite makrobilder här i tråden vad det lider, retar alltid något. ; )

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            10 svar
            3 252 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Smolt
            av Smolt
             
            Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
            44 svar
            10 069 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Alman
            av Alman
             
            Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
            279 svar
            47 188 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Adam Huss  
            Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
            535 svar
            88 668 visningar
            38 gillar
            Senaste inlägg Xerup
            av Xerup
             
            Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
            108 svar
            11 255 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Arbetar...
            X