Problem med invevning efter mindre service av multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med invevning efter mindre service av multirulle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Problem med invevning efter mindre service av multirulle

    Hej,

    Jag är en nybörjare inom fiske och har i år köpt min första multirulle. När jag tog isär den lätt för att smörja med lite olja så vill den inte riktigt funka när jag satte ihop den igen. Jag har testat flera gånger men problemet är att vi minsta lilla motstånd så slutar spolen ta in någon mer rulle. Se filmen för att se hur det ser ut. Har man tex ett drag på så orkar inte rullen veva in något alls.

    Rullen är ett halvår gammal BFT Instinct x7 Limited Edition. Vad är det som inte riktigt kuggar i? Jag har bara öppnat upp högre sidan på rullen, och tagit ur spolen samt skruvat av och på bromsknappen på sidan där veven sitter.

    Tack på förhand om någon kan hjälpa en vilsen fiskesjäl.

  • #2
    Jag börjar med en jättedum fråga, men är slirbromsen åtdragen?
    Stannar hela spolen när du lägger på tummen, eller snurrar spolen men linan står still? Har du bara rört den högra rullgaveln så kan jag inte se att något annat ska ha hoppat isär.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
      Jag börjar med en jättedum fråga, men är slirbromsen åtdragen?
      Stannar hela spolen när du lägger på tummen, eller snurrar spolen men linan står still? Har du bara rört den högra rullgaveln så kan jag inte se att något annat ska ha hoppat isär.
      Tack för svar, jag har testat med både hård och lös slirbroms, ingen skillnad.