Abu ambassadeur 6500cs rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu ambassadeur 6500cs rocket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

    Var det verkligen normalpris, tror snarare på en begränsad kampanj. Är väl ändå en svensktillverkad kvalitetsklassiker och jag har svårt att tänka mig att 1000:- vanligen räcker då... Är nästan (alltför) lite pengar för en sån, sköter man den så lär den väl nästan överleva ägaren...
    Sköter ägaren rullen med service osv överlever den helt säkert ägaren även om denna passerar medellivslängden i Sverige.

    Köpte på mig två CS Rocket 1998 och gav under 1000 SEK styck då. En ligger oanvänd och den andra har jag gjort lite special med.

    Kommentera


    • #12
      Funderar på att provfiska med den nån sommar... Är det bara tunga drag man kastar med en sån rulle? Har bara använt haspel tidigare...
      Tack för många svar!
      Såg bara en internet annons med rek. pris 3600:- och tänkte att det kanske var någon dyrgrip..

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Davbos Visa inlägg
        Funderar på att provfiska med den nån sommar... Är det bara tunga drag man kastar med en sån rulle? Har bara använt haspel tidigare...
        Tack för många svar!
        Såg bara en internet annons med rek. pris 3600:- och tänkte att det kanske var någon dyrgrip..
        Vissa butiker har 3600 som rek. pris och andra har 2200 som rek pris för samma rulle och för runt 5 år sedan kunde man köpa den ny för under 1000 kr i dom flesta nätbutikerna....

        Själv kastar jag drag från 30 gr och uppåt med 6500 rullar, ända som skiljer dom från en 5500 rulle är storleken och att en 6500 tenderar att kasta lite längre.

        Kommentera


        • #14
          Har själv gett 1250 för mina nya. Ljusblå metallic typ, för några år sedan. Bra rulle som bara fungerar. Priserna reflekterar nog samlar killarnas behov av alla färger mer.
          Vissa färger är ju onekligen snyggare än andra och bara av limited edition osv. Lägg till vissa årtal så kan priset sticka iväg rätt duktigt. Har själv funderat på den i helkrom. Inte för att jag behöver den utan mer bara för att.

          Har dem till diverse havsfiske. Gädda gillar jag inte så vet inte om den är rätt där. Men visst fixar den tyngre beten utan problem.
          __________________________________________________ _____________________________

          Covfefe

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          10 svar
          3 277 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
          44 svar
          10 118 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 271 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          535 svar
          88 950 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 349 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X