Haspelrulle-tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelrulle-tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspelrulle-tips

Lägg inte för mycket fett på backspärrslagret, även om det börjar se lite rostigt ut.
    Backspärren blir tydligen inte supereffektiv av det..

Det löste sig som tur är ganska lätt genom att öppna igen och torka av det mesta!
    Click image for larger version

Name:	rost.png
Views:	477
Size:	614,2 KB
ID:	2595274

Börjar den rosta brukar jag byta den omgående, helst innan jag sätter ihop rullen igen. Det brukar inte ta många månader innan den slutar fungera helt efter att den börjat rosta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
      Börjar den rosta brukar jag byta den omgående, helst innan jag sätter ihop rullen igen. Det brukar inte ta många månader innan den slutar fungera helt efter att den börjat rosta.
      Såpass alltså...
      Du som har koll på det mesta, har du ett hum om vad priser/leveranstider etc kan ligga på? Rullen är en Daiwa Revros, så inga supergrejjer även om jag varit nöjd med den till det den använts till!

Jag gissar att det också är lika bra att byta "hylsan" eller vad man ska kalla det som lagret greppar mot då den också hade blivit lite angripen. Är det något mer jag bör tänka på? Jag har inte öppnat rullen mer än på bilden, men så vitt jag kunde se så såg det fräscht ut i övrigt!

Kommentera

Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inlägg

Såpass alltså...
        Du som har koll på det mesta, har du ett hum om vad priser/leveranstider etc kan ligga på? Rullen är en Daiwa Revros, så inga supergrejjer även om jag varit nöjd med den till det den använts till!

Jag gissar att det också är lika bra att byta "hylsan" eller vad man ska kalla det som lagret greppar mot då den också hade blivit lite angripen. Är det något mer jag bör tänka på? Jag har inte öppnat rullen mer än på bilden, men så vitt jag kunde se så såg det fräscht ut i övrigt!
        Nytt fett på dreven är alltid bra, samt att du kan kolla hur kullagren där veven går in i rullen mår. Byt hela backspärrslagret. Leveranstiderna är tyvärr långa, men hör med närmsta sportfiskebutik om de kan få delen beställd åt dig. Alternativt skickar du ett mail till Daiwa och ber om att få delen, men då behöver du delens artikelnummer, som står på sprängskissen (belägen på kartongen om jag minns rätt).

Kommentera

Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inlägg

Såpass alltså...

Har alltid funkat bra för oss att beställa delar från Daiwa
          Jag & polarn beställde drev från Daiwa i början på året, för mig tog ca 1v att få dom, polarn hade sina dagen efter tror han beställde express.
          Vi mailar till service@daiwa-scandinavia.com

Kommentera

Tack Benjamin S och Cosmoz 08 , jag ska se om jag kan skrota fram sprängskissen med artikelnumret så får det bli ett mail till Daiwa!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            11 svar
            3 796 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg PrN-Sweden  
            Klistrat: Rull-terminologi av Mooki