Shimano delar vart kan jag hitta?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano delar vart kan jag hitta?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Shimano delar vart kan jag hitta?!

    Hejsan är ute efter just denna specifika del https://www.hedgehog-studio.co.jp/product/4193 alltså drag washer (SH-011 x 1). har hittils enbart hittat på hedgehog studios men lite drygt att beställa därifrån då frakten går på 250kr! Vet ni någon annan sida som möjligtvis har den delen?

  • #2
    Bara gå till närmsta shimano-ÅF så kan dom ta hem via MYshimanos webshop

    Kommentera


    • #3
      Kan du gå till din lokala Shimanohandlare och be den ta hem ett set SH 11-01 från Shimano Sverige? Passar ju många modeller så det borde finnas på lager.

      Kommentera


      • #4
        Efter sommaren behövde jag två washers till min Shimanorulle som jag lyckats slarva bort under en service som jag gjorde. Jag gick till den återförsäljare jag brukar använda och beställde delarna. När jag sedan skulle hämta ut delarna fick jag informationen om att Shimano tar en administrationsavgift på 50kr/delen, vilket resulterade i att jag betalade 150 kr för två washers som egentligen skulle ha kostat 50 kr. Jag orkade inte tjafsa om det, utan betalade snällt. Efteråt har jag undrat om det verkligen stämmer. Tar Shimano en administrationsavgift på 50 kr per del som beställs eller behöver jag bara hitta en annan återförsäljare?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Veman Visa inlägg
          Efter sommaren behövde jag två washers till min Shimanorulle som jag lyckats slarva bort under en service som jag gjorde. Jag gick till den återförsäljare jag brukar använda och beställde delarna. När jag sedan skulle hämta ut delarna fick jag informationen om att Shimano tar en administrationsavgift på 50kr/delen, vilket resulterade i att jag betalade 150 kr för två washers som egentligen skulle ha kostat 50 kr. Jag orkade inte tjafsa om det, utan betalade snällt. Efteråt har jag undrat om det verkligen stämmer. Tar Shimano en administrationsavgift på 50 kr per del som beställs eller behöver jag bara hitta en annan återförsäljare?
          Har jobbat på shimano och som ÅF. Shimano skickar allt från Holland och det kostar 100kr frakt. Shimano tar inte ut några administrationskostnader sen har dock den ÅF maskerat fraktkostnad som detta. Vanligtvis kan man som personal fråga om kunden vill betala frakten för att få delarna direkt eller vänta på att butiken i fråga Skall göra en större beställning och frakten blir gratis.
          Senast ändrad av Torekrok; 2022-11-17, 23:28.

          Kommentera


          • #6
            Det låter som en mer rimlig förklaring. Precis som du skriver kan det vara bra att få den informationen i förhand. Vill man ta fraktkostnaden kan man i så fall göra en större beställning för att fördela kostnaden över fler delar. Tack för informationen!

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
            10 svar
            3 286 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Smolt
            av Smolt
             
            Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
            44 svar
            10 133 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Alman
            av Alman
             
            Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
            279 svar
            47 276 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Adam Huss  
            Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
            535 svar
            89 005 visningar
            38 gillar
            Senaste inlägg Xerup
            av Xerup
             
            Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
            108 svar
            11 359 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Arbetar...
            X