Vinterpyssel till förmån för nästa generation - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vinterpyssel till förmån för nästa generation

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur har projektet gått?

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
      Hur har projektet gått?

Jag torrvevar lite nu och då... planerar att lägga på Berkley Big Game på rullen för att kunna testa den rent praktiskt men det är ju så jäkla tråkigt väder så mina muskler drar ihop sig bara ja tänker tanken på att stå ute nån längre stund för att torrkasta :-)

Jag hade hoppats på att det skulle finnas någon som ville skänka ett bättre begagnat stativ men det verkar vara lite snålt på den punkten. Jag budar just nu på en vev på tradera och hoppas på att jag får den billigt till den här rullen.

Kommentera

Kom på att jag hade lagt på lina på rullen och tog en snabb billd på den.

Rullen sitter på ett Svartzonker 12-38 och ska testas med 18 grams dobb så snart jag får lite tid i dagsljus när det inte blåser så jäkla mycket.

Click image for larger version

Name:	image_107308.jpg
Views:	266
Size:	1,34 MB
ID:	2616115

Kommentera

Den här rullen känns så jäkla mycket bättre än den ser ut även om det i stort sett enbart är själva stativet som har lite skönhetsmissar. Jag kommer lägga ut den på tradera om ett par veckor och jag kommer be någon härifrån att buda på rullen åt mig :-) Jag kan ju inte lägga bud på min egna annons själv men jag gillar verkligen rullen efter att ha torrvevat den i några timmar framför tv'n... om nån har smugit omkring bakom huset och sett mig så är jag säker på att dom trott att jag sitter och "jerkar" i soffan var och varannan kväll :-)

Vid tillfälle ska jag plocka isär rullen och fota insidan också och försöka beskriva lite vad som är gjort med den.

Kommentera

Just ja, även om man inte är intresserad av den här rullen men ändå vill bidra lite så kan man göra det via den här sidan. Skänk pengar & bekämpa barncancer | Barncancerfonden

Det hindrar ju dock inte att man även lägger bud på tradera... och om man inte vinner rullen kan man ju ändå skänka sitt tänkta bud på länken här ovan :-)

Kommentera

Mycket bra initiativ!
              Hoppas folk budar :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
                Mycket bra initiativ!
                Hoppas folk budar :-)
                Jag lägger ut den för en krona och hopps att alla bara budar minsta möjliga varje gång så det blir massor av bud :-) Det är ju för en god sak... ingen här får ju en spänn...

Jag tänkte dock skriva i annonsen att rullen kommer från fiskesnack.com och att den är skänkt av en medlem och att det finns mer info om den på forumet.

Kommentera

Spännande! Bra jobb med rullen, kul att den gick att rädda.
                  Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
                    Spännande! Bra jobb med rullen, kul att den gick att rädda.
                    Jag är riktigt imponerad över hur bra dom här rullarna kastar och även med en monolina och endast 18 gram får jag löjligt bra kast utan minsta antydan till linresning trots riktiga kastvindar idag. Jag ska testa med en kastdobb på 7,5 gram nästa gång bara för att se om tvåstiftsbromsen klarar av så lätt vikt... jag tror det kommer funka helt utan problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      Kom på att jag hade lagt på lina på rullen och tog en snabb billd på den.

Rullen sitter på ett Svartzonker 12-38 och ska testas med 18 grams dobb så snart jag får lite tid i dagsljus när det inte blåser så jäkla mycket.
                      Nää... rullen satt inte alls på ett 12-38 :-/ Jag hade satt rullen på ett SZ downsize 30-90gr :-) Jag tyckte nog att det laddade lite dåligt men kastlängderna är verkligen ingenting att klaga på och jag tror inte att jag har lyckats kasta så långt med någon rulle med den där 18-grams kastdobben tidigare.

Det roligaste var ju att jag inte riktigt reagerade på att det var ett spö klassat 30-90gr förens jag bytte till en kastdobb som väger 7,5gr :-) Rullen klarade även att kasta 7,5gr utan minsta tendens till linresning och då ska man ha i åtanke att det dessutom är en nylonlina (Berkley big game) 0.30 och att jag vid testtillfället hade minus fem grader så allt blev lite stelt...

Jag har dessutom hunnit testa rullen med den där 18-grams dobben ganska mycket... varje gång på kvällarna som min hund har behövt gå ut och pinkat så har jag testat att kasta med rullen i månsken... spännande att aldrig veta när dobben kommer landa men man får in en känsla för det där märkte jag... en annan rolig sak med det är att jag nu när det är snö inser att jag ändå inte ser den vita kastdobben ens mot grön skog bakom så jag har kastat i blindo även dagtid utan att tänka på det...

Jag blir lite fundersam över det här med varför man i japan och england fortfarande vill ha dom här tvåstiftsbromsarna (som verkligen fungerar klockrent) medans man säljer sexstiftsbromsarna här i Sverige... inte för att dom fungerar dåligt... men ändå.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 805 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki