Ambassadeur Ge fan i våra vatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Ge fan i våra vatten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Danne.k
    replied
    Min rulle hade ABu glömt att smörja samt tappat huvuddrevet i golvet några gånger innan montage...lätt ordnat förvisso men ändå.
    Har dragit ett gäng gäddor och några gösar med den nu sedan den smörjts ordentligt samt fått ny 5,3-1 utväxling(blir inte vän med 6,3-1).
    Numera riktigt bra rulle och dessutom galet fin ;-)
    Nr 9 av 100

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Snacka om "scalping." Det var nog inte det här som var meningen med rullarna. Hade jag varit Sportfiskarna hade jag tagit en 1000-lapp till. Uppenbarligen inte orimliga pengar och en tusenlapp till per rulle till fiskevård.

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg

Kan bara instämma,dom kan gott behålla rullarna. Det beteende stör mig något enormt,hatar girighet.
    En av rullarna (som ju kostade 2999 kr på mässan) har nu ett bud på Tradera på över 8000 kr…

Lämna en kommentar:

• jimmy85
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    Ähhh dom kan stå å samla damm hos dom som ska göra sig en ”hacka” på det så kallade ””impulsköpet” .
    blir så ruttet sånt där ändå när det blir rusning till en serie på 100 rullar om dessutom utställare köar å köper hälften först så hypen om den där rullserien dog rätt fort.

har en del 4601:or i gömmorna å det är en fin storlek men för det priset kan dom ha dom kvar köpte två i fjol en för 1100 å en för 1300 som inte såg ut att ha sett vatten men det har dom nu
    Kan bara instämma,dom kan gott behålla rullarna. Det beteende stör mig något enormt,hatar girighet.

Lämna en kommentar:

• brollann
    replied
    Riktigt bra betalt för guldrullen, kudos till den som köpte den för en hög med pengar som säkert kommer till bra användning för sportfiskarna.

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Sundström76,
    jag tänkte mer på alla ”impulsköp” som hamnar på Tradera dagen/veckan efter för att tjäna en hacka. Custom och limited edition som får desperata samlare att betala långt mycket mer än ursprungspriset.

Den enda sportfiskemässa jag varit på var första utgåvan av Svenska Meteträffen. Väldigt trevlig och mellan varven nördig tillställning som var så långt från kommersialism man kan komma. Trevliga föredrag, schyssta priser och billig entré samt mat och dryck till närmast självkostnadspris.

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Click image for larger version

Name:	IMG_4901.jpg
Views:	793
Size:	2,37 MB
ID:	2652392 Click image for larger version

Name:	IMG_4903.png
Views:	813
Size:	1,27 MB
ID:	2652391
    Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
    Alla dessa impulsköp på Sportfiskemässorna under åren… ha, ha, ha!
    Ja jag blev botad från sånt när jag gjorde misstaget att ta med barnen på baitbash i fjol och jag tror jag botade dom också.
    när det blir kommersiellt till den grad att man blir illamående då har dom lyckats bra när folk tatuerar fiskar i ansiktet o bränner en veckolön på jiggar o öl då är man långt från min vision med fisket
    bästa minnet från det besöket var på väg hem

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Alla dessa impulsköp på Sportfiskemässorna under åren… ha, ha, ha!

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Ähhh dom kan stå å samla damm hos dom som ska göra sig en ”hacka” på det så kallade ””impulsköpet” .
    blir så ruttet sånt där ändå när det blir rusning till en serie på 100 rullar om dessutom utställare köar å köper hälften först så hypen om den där rullserien dog rätt fort.

har en del 4601:or i gömmorna å det är en fin storlek men för det priset kan dom ha dom kvar köpte två i fjol en för 1100 å en för 1300 som inte såg ut att ha sett vatten men det har dom nu

Lämna en kommentar:

• Sikkfisk
    replied
    Känner ni er väldigt ”generösa” finns det ex tillsalu på Tradera..

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
11 svar
3 737 visningar
0 gillar
Senaste inlägg PrN-Sweden  
Klistrat: Rull-terminologi av Mooki