Rund Amba JDM 1700 och 3700 på g. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rund Amba JDM 1700 och 3700 på g.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rund Amba JDM 1700 och 3700 på g.

Ja för en annan var de runda Amborna ett avslutat kapitel sen den ärevördiga fabriken lades ner. Asien tillverkat tilltalar mig generellt inte, men ABU i Japan är visst på g att släppa nåt nytt på den runda fronten, och då kan det ev plötsligt bli intressant.
    Nån som har hyfsad koll? Min Japanska kunde varit bättre…..

Verkar vara med den nya "elektiska kastbromsen".

Kommentera

Är nog en kinesisk Loongze rulle. Sen behöver inte det vara dåligt. Men vet inte vad rullen kostar ifall man köper den utan Abu loggan.

Kommentera

cnc fishing reel|bfs reel|bait finesse reel|round bait casting reel

Kommentera

Tyckte väl de verkade bekant på nån vänster, Loongze var ju på tapeten här för nåt år sen.
          Vad jag förstår ska åtminstone 3700 gå att få med magbroms, men det lär ju visa sig.
          De skiljer sig markant från vanliga runda, och ang det estetiska anser jag personligen att det redan nu kan konstateras att nykomlingarna aldrig kommer att vinna någon skönhetstävling. Återstår att se hur de presterar och blir emottagna.

Kommentera

Såg the reel test lägga upp en video om dom nya rullarna, hoppas han får tag på en snart & plockar isär

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
              Är nog en kinesisk Loongze rulle. Sen behöver inte det vara dåligt. Men vet inte vad rullen kostar ifall man köper den utan Abu loggan.
              Jag har kört min Loongze i över ett år. Inte ett uns problem med den över huvud taget! Det är faktiskt en fantastisk rulle för pengarna. Abu valde rätt tillverkare för deras nya rulle. Sen att den kallas för Ambassadeur har jag väl lite svårt för...men man får väl vänja sig.

Summa summarum: Säkert en bra rulle, det kunde varit värre.

Kommentera

Översättning av specsen:
                • 12ステンレスボールベアリング+1ローラーベアリング - 12 stainless ball bearings+1 roller bearing
                • シャフト一体型ワンピーススプール - shaft body shape one piece spool
                • CNCマシンカットアルミフレーム&サイドプレート - CNC mashine aluminium frame & side plate
                • VOLTIQ™(電子制御ブレーキシステム) - Voltiq electric steering break system
                • カーボンマトリックスドラグ&ドラグクリッカー - Carbon matrix drag & drag click
                • 超々ジュラルミンDuragear™ギアシステム - Hyper/super duralumin duragear gear system
                • 1700 - 85mmクランク形状デュラカーボンハンドル&スモールパドルノブ - 1700 (size) - 85 mm crank form duracarbon handle & small paddle knob
                • 3700 - 95mmクランク形状デュラカーボンハンドル&大型パドルノブ - 3700 - 95 mm crank form duracarbon handle & large paddle knob
                • リセスドリールフット - recessed reel foot
                • FW/SW対応 - Freshwater/Saltwater correspondence

Detta kanske hjälper lite. Det andra har jag lite svårare att tolka då min japanska inte är tillräckligt bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Jag har kört min Loongze i över ett år. Inte ett uns problem med den över huvud taget! Det är faktiskt en fantastisk rulle för pengarna. Abu valde rätt tillverkare för deras nya rulle. Sen att den kallas för Ambassadeur har jag väl lite svårt för...men man får väl vänja sig.

Summa summarum: Säkert en bra rulle, det kunde varit värre.
                  Ja Loongze har ju bra rykte. Sen är det ju rätt tragiskt att ett så stort och välkänt märke som Abu inte har någon egen tillverkning i något land. Eller egen utveckling. Varför köpa Abu "kopia" istället för originalet direkt från Kina. Misstänker att originalet är klart billigare?

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                    Översättning av specsen:
                    • 12ステンレスボールベアリング+1ローラーベアリング - 12 stainless ball bearings+1 roller bearing
                    • シャフト一体型ワンピーススプール - shaft body shape one piece spool
                    • CNCマシンカットアルミフレーム&サイドプレート - CNC mashine aluminium frame & side plate
                    • VOLTIQ™(電子制御ブレーキシステム) - Voltiq electric steering break system
                    • カーボンマトリックスドラグ&ドラグクリッカー - Carbon matrix drag & drag click
                    • 超々ジュラルミンDuragear™ギアシステム - Hyper/super duralumin duragear gear system
                    • 1700 - 85mmクランク形状デュラカーボンハンドル&スモールパドルノブ - 1700 (size) - 85 mm crank form duracarbon handle & small paddle knob
                    • 3700 - 95mmクランク形状デュラカーボンハンドル&大型パドルノブ - 3700 - 95 mm crank form duracarbon handle & large paddle knob
                    • リセスドリールフット - recessed reel foot
                    • FW/SW対応 - Freshwater/Saltwater correspondence

Detta kanske hjälper lite. Det andra har jag lite svårare att tolka då min japanska inte är tillräckligt bra.
                    Brutalt Benjamin!
                    Det där var inte illa.
                    Hatten av för dina språkliga färdigheter!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                    22 svar
                    11 655 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Äldre Id  
                    Startad av joens, 2018-03-18, 19:55