Smörja e ju viktigt!!
Men var ska man smörja i rullen, dvs var ska du ha olja respektive rullfett?
Vill ju inte kladda ned rullen alltförmycket..
Richard
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Knastrande ambassadeur c4 5601!!
Collapse
X
-
Kan jag använda dessa kullager eller är det helt fel? Vill ha bra kvalitet!!
Se länk:
MVH//Richard
Lämna en kommentar:
-
Tackar för tipset!! Ska ta och mejla ABU, får vi se hur det går, ska kolla rullen först.....Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggInförskaffade precis en likadan, en C4 från 2006 och fick byta ett spolaxellager. Mailade ABU som utan tjafs skickade mig ett nytt, det är service, nu är frågan bara hur lång tid det tar innan nästa trasar ihop
MVH//Richard
Lämna en kommentar:
-
haha toodeUrsprungligen postat av BeBest Visa inläggNej då det är bara backsvalorna som häckar där.
.(dagotto)
Lämna en kommentar:
-
Nej då det är bara backsvalorna som häckar där.Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggAlla mina jerk/spinn rullar låter som ett jävla grustag
Är de något fel på dom då ?
Lämna en kommentar:
-
Införskaffade precis en likadan, en C4 från 2006 och fick byta ett spolaxellager. Mailade ABU som utan tjafs skickade mig ett nytt, det är service, nu är frågan bara hur lång tid det tar innan nästa trasar ihopUrsprungligen postat av UT Visa inläggMed 90% sannolikhet har ett av spolaxellagren rasat, kanske båda. Inte konstigt eller särskilt ovanligt när en rulle med standardkullager används till jerk.
Så här kollar du lagren:
Tag loss beteslåset och tejpa fast linan på spolen innan du tar loss gaveln.
tag sen loss vevgaveln och tag ur spolen.
Titta på kopplingsbrickan med centrifugalvikterna, har den två stift sitter den fast med en låsring som du pillar bort med en liten optiker mejsel, sen är det bara att lyfta bort den och under den sitter det ena lagret. Om rullen har en 6stiftskoppling, tag fram en bredklingad skruvmeksel, tejpa klingan så den inte repar eloxeringen och stick in ena sidan av klingan under stiftarens grövsta "horn" och vrid mejseln så hoppar den loss utan att du skadar spolen.
På anda sidan lossar du bara kugghjulet med fingrarna och ut ramlar lagret.
Tvätta ur dem genom att bada dem i aceton, och snurrar de inte lätt efter några bad och lite gymnastik är det bara att pensionera dem.
Lämna en kommentar:
-
Alla mina jerk/spinn rullar låter som ett jävla grustag
Är de något fel på dom då ?
Lämna en kommentar:
-
Inte så troligt men du skulle kunna ha en liten rost ''klimp'' på del '23955'
Har hänt mig...
Tänk också på att dela, tvätta och smörja din rulle ofta.

Inte rätt storlek och vevsida men en bild ialf så du slipper kolla din egen skissSenast ändrad av Pike-Buster; 2007-09-07, 12:12.
Lämna en kommentar:
-
eller be mangeboy lämna in den!!!Ursprungligen postat av pasi75 Visa inläggLämna in på rep !!
Lämna en kommentar:
-
Med 90% sannolikhet har ett av spolaxellagren rasat, kanske båda. Inte konstigt eller särskilt ovanligt när en rulle med standardkullager används till jerk.
Så här kollar du lagren:
Tag loss beteslåset och tejpa fast linan på spolen innan du tar loss gaveln.
tag sen loss vevgaveln och tag ur spolen.
Titta på kopplingsbrickan med centrifugalvikterna, har den två stift sitter den fast med en låsring som du pillar bort med en liten optiker mejsel, sen är det bara att lyfta bort den och under den sitter det ena lagret. Om rullen har en 6stiftskoppling, tag fram en bredklingad skruvmeksel, tejpa klingan så den inte repar eloxeringen och stick in ena sidan av klingan under stiftarens grövsta "horn" och vrid mejseln så hoppar den loss utan att du skadar spolen.
På anda sidan lossar du bara kugghjulet med fingrarna och ut ramlar lagret.
Tvätta ur dem genom att bada dem i aceton, och snurrar de inte lätt efter några bad och lite gymnastik är det bara att pensionera dem.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
31 887 visningar