Ambassadeur 5601 CB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5601 CB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5601 CB

Tja, är nära på att köpa mig ett jerk-set, rullen till det är en ambassadeur 5601 CB, är det en bra rulle? Passar den bra till jerkning?

Hittade ingen tråd om just den här rullen, men om det finns en så är det bara att skicka dit mig istället!

Du har fejl på navnet, det hedder 5601 C JB
    //Claus Rix

"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

Kommentera

Hmm, jag har denna rullen och är mycket nöjd. Men min heter inte alls C JB. Det står bara CB på kartongen och rullen.
      Min blogg

Kommentera

I har ret - http://www.sundbybergssportfiske.se/...2d5bcb38d3949c

Jeg havde ikke set denne rulle før. Den er heller ikke på www.abu-garcia.se
        //Claus Rix

"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

Kommentera

Ursprungligen postat av CX Visa inlägg
          I har ret - http://www.sundbybergssportfiske.se/...2d5bcb38d3949c

Jeg havde ikke set denne rulle før. Den er heller ikke på www.abu-garcia.se
          Större delen av dom rullarna gick på export till bla USA, finns även att få tag i Sverige som sagt och dom heter bara 5600 eller 5601 finns även i 6***-storlek CB och är röda. Alla rullar finns inte på abus hemsida. Finns även vissa rullar som endast går på export till USA, Australien, Japan mm och dom kommer aldrig ut på hemsidan.

Här har du en länk så ser du hur rullen ser ut.
          Senast ändrad av Henk; 2007-10-19, 13:06.
          Fish On!

Kommentera

Aha fel namn...så dumt av mig

aja jag kopierade bara namnet från sportfiskebodens hemsida, så inte bara mitt fel!

hm som mascot säger så kanske det är rätt namn, aja men namnet är skitsamma, någon annan som har erfarenhet av rullen?

Juste, mascot, har du haft den länge?

Edit: tackar så mycket för länken henk + informationen! Du verkar ha bra koll på läget, men vet du om det är en skysst rulle i sig?

Kommentera

Det är i stort sätt en TGC fast med annat vevgrepp och tumtangent. Den har dubbla backspärrar och lämpar sig bra till JB.
              Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av ElJohan Visa inlägg
                Aha fel namn...så dumt av mig

aja jag kopierade bara namnet från sportfiskebodens hemsida, så inte bara mitt fel!

hm som mascot säger så kanske det är rätt namn, aja men namnet är skitsamma, någon annan som har erfarenhet av rullen?

Juste, mascot, har du haft den länge?

Edit: tackar så mycket för länken henk + informationen! Du verkar ha bra koll på läget, men vet du om det är en skysst rulle i sig?
                Det är som en c3a helt enkelt fast med dubbla backspärrar. Dessa lämpar sig ypperligt till jerkfiske. Sen beror det ju helt på hur mycket du får betala för den jämfört mot en C3a från attitudebaits eller säljare som säljer nya c3or på tradera,blocket mm.
                Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Henk Visa inlägg
                  Det är som en c3a helt enkelt fast med dubbla backspärrar. Dessa lämpar sig ypperligt till jerkfiske. Sen beror det ju helt på hur mycket du får betala för den jämfört mot en C3a från attitudebaits eller säljare som säljer nya c3or på tradera,blocket mm.

ok, jag har faktist ingen aning vad jag skulle få betala för den, då jag är inne på ett helset med den rullen + värtan jerkspö + strikewire 0.36 för 1695:-

sen har jag ca 10% rabatt via klubben, jag tycker det låter skysst i alla fall!

Någon som vet något om spöt/linan? Vet att det är i fel tråd, men orkar inte starta en ny!

Kommentera

Jag har den och ett BFT Dual Pike jerkbaitspö. Det är ett tvådelat spö som levereras med två toppar en <150 gram som ger 6 fots längd (i detta läge identiskt med BFT stiff spöet) och en <80 grams topp som gör det till 7.6 fot. Perfekt för lite lättare beten som mår bra av mjukare spö samt t.ex gäddmete eller trolling... och kanske t.ex havsfiske? vad vet jag.

Har haft grejorna sedan Augusti och är nöjd. Hade lite problem med overrun på spolen i början men det är mycket av en inställningsfråga. Tog lite tid att hitta rätt motstånd i spolen (vredet på sidan.) Jag kör 0.36 strikewire och är jätetnöjd med den linan. Hade powerpro från början som klumpade sig och gick av m.m, riktig skräplina!!
                    Min blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    32 309 visningar
                    18 gillar