Vilken ambassadeur har vilka egenskaper - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken ambassadeur har vilka egenskaper

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken ambassadeur har vilka egenskaper

Även om jag inte ser på mig själv som en fullkomlig idiot eller nybörjare tycker jag att det saknas ett visst mått av knskap i min hjärna.

Det jag eftersöker är enkla och begripliga förklaringar på de olika Ambassadeurerna och deras nummer. Vilka som passar till vad och vad bokstavskombinationerna står för
    Första siffran har med storleken på rullen att göra, så långt fattar jag. Sedan är det andra siffran där 0 står för den classiska varianten eller?
    Vad står 5an för och 6an
    Exempel 5500 o 5600 skillnad?
    Så är det C3 och C4 hur vet man vilken som är vilken? och vad skiljer?

exempel vad skiljer, mer än det rent utseende mässiga, denna 6600 cl

från denna

Vad står CL för och vad står TGC för
    Att JB står för Jerkbait förstår jag dock *ler*
    Den gamle och navet
    (han som e ute å cyklar)

[vad jag vet så brukar man snacka om 5000 , 6000 tusen storlek och så vidare. 5601 brukar vara vänstervevade 5600 höger.

Exempel 5500 o 5600 skillnad Det skall väll vara samma serie men med storleksökning
    Det andra vet jag faktiskt inte
    Senast ändrad av speeedo; 2007-11-11, 15:42.

Kommentera

Ursprungligen postat av Uttern_ Visa inlägg
      Det jag eftersöker är enkla och begripliga förklaringar på de olika Ambassadeurerna och deras nummer. Vilka som passar till vad och vad bokstavskombinationerna står för?
      - Vad står CL för och vad står TGC för
      Att JB står för Jerkbait förstår jag dock *ler*
      Gammalt kärt ämne.
      Första siffran står för torleken eller för 4, 5 och 6 storlek anger det stativbredden.
      Om andra siffran är 0 eller 5 har den tryckknapp, om den har 6 har den tumtangent.
      Är sista siffran 0 är den högervevad är den 1 är den vänstervevad.
      C förjt av en siffra brukar ange antalet kul- eller rullager, resten kan ibland härledas, oftast inte.

Ingen av ambisarna är perfekt rätt ur kartongen, men alla är bra platformar för vidarebyggnad, vissa av de dyrare (ex vis CS Pro Rocket och CS Mag Elite) funkar hyggligt utan modifieringar med beten över 35gram, naturligtvis beroende på vad man skall ha dem till, medan framförallt de billiga rullarna förtjänar lite pill och översyn innan de tas i bruk.

Billig rulle använd som den är brukar bli dyrare i längden än en dyrare och rätt modifierad rulle, då den billigare kombinationen ofta orsakar trassel med förstörda linor och bortkastade beten som följd.
      www.utreel.com

Kommentera

Jag älskar mina ambassadeur rullar och vårdar dom med kärlek Men det jag inte gillar från abu är att det finns nu skit många rullar som ser ut som den hyffsat nya modellen av c3:an,,,,, Kolla på den rocketen som Uttern har länkat till, såg också en classic som ser ut så fast röd mm..mm..mm

Varför? Jag menar den klassiska rocketen är ju bara så fin! inklusive många andra modeller som denna http://www.ffo-tackle.com/productimages/6500CSMAGB.jpg

dom fina slanka sidorna med kast broms skruvarna på båda sidorna e precis det jag vill ha

Kommentera

Som sagt, ett kärt ämne, UT har väl sagt det mesta i sitt inlägg. Kan finnas mer att hitta i dessa två trådar:

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=22688

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=27651
          Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
          231 svar
          31 835 visningar