Nilabborre - vilken utrustning ska man ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nilabborre - vilken utrustning ska man ha?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nilabborre - vilken utrustning ska man ha?

    Hej!
    Planerar fiskeresa till Lake Nasser och fiske efter nilabborre. Ngn här som har erfarenhet av detta fiske och vilken utrustning som ni använde.
    Som jag förstår är rulle av Amb 7000 storlek och båtstpö 20-30lbs lämpligt. Jag har ju massa gäddprylar, men undrar om dessa kommer hålla. Tex Savagear MP preadator 9´ 100g. DUm fråga, men håller ett sånt spö för att bända jättefiskar eller kommer det bara bli problem.
    Såklart vill jag ha grejjer som funkar, men jag är inte sugen på att köpa nya spön och rullar för 15000. Alltså gärna tips på prisvärda rullar/spö i 20-30lbs klassen

    Tackar

    /Richard

  • #2
    Jo, 7000-storlek och uppåt med flätlina. Har en vän som bor där nere som jag försett med 2 st Everol 12-20. De har varit ute o slitits dagligen i ett par år; funkar bra än. Shimano Trinidad 30'n bredvid, däremot, pajade inom kort. Vet ej varför.

    Dock skall du kanske vara där en kortare tid, så livslängd är kanske inte det väsentliga.

    Kraftig broms (både i dynamisk prestanda och i maxtryck... du skall vinscha upp firrarna..) långt handtag är bra, och knarrsignal som låter mycket är önskvärt.

    Ang. spön, ingen aning.

    Fråga: Vilka fiskar du med där, och har de inte grejor redan? Kolla först. Onödigt att dra med sig ifall det ändå inte rä välkommet.

    .

    Kommentera


    • #3
      Kolla på www.getawaytours.se dom anordnar resor dit och brukar ha tackeltips.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

      Kommentera


      • #4
        Rikard på Skandinaviens Sportfiskecenter har varit där flera gånger. Han säljer även Lake Nasser paket typ. Ring på 0372 14001 och pejla läget, han har bra koll...
        sigpic

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        10 svar
        3 277 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Smolt
        av Smolt
         
        Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
        44 svar
        10 118 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alman
        av Alman
         
        Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
        279 svar
        47 271 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Adam Huss  
        Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
        535 svar
        88 952 visningar
        38 gillar
        Senaste inlägg Xerup
        av Xerup
         
        Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
        108 svar
        11 349 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Arbetar...
        X