de nya amb 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

de nya amb 2500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • de nya amb 2500

    Jag har lite svagt börjat fantisera ihop ett behov av en lågprofilarrulle till mitt abborrfiske som består av spookande, jiggande och lite spinnare.
    När jag har kikat på olika lågprofilare så tycker jag ändå att amb 2500 verkar intressantare. Man kan trimma den (vilket jag ännu inte gjort med mina andra ambor, men jag ska... snart ), alla rullfetichister verkar dyrka den osv. så jag inbillar mig att en sådan är ett bättre köp än alla nya lågprofilare.

    Men min stora fråga, den nya 2500 rullarna som finns på bla lundgrens är de nån skillnad på de och de gamla? Är det bättre att försöka t hitta en gammal begagnad?

    och är det värt att punga ut 3000 kr iSverige eller kan man få den mycket billigare från US and A? Ni som har koll på e-bay osv och kanske handlat en sån rulle från USA nyligen.

  • #2
    Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
    Jag har lite svagt börjat fantisera ihop ett behov av en lågprofilarrulle till mitt abborrfiske som består av spookande, jiggande och lite spinnare.
    När jag har kikat på olika lågprofilare så tycker jag ändå att amb 2500 verkar intressantare. Man kan trimma den (vilket jag ännu inte gjort med mina andra ambor, men jag ska... snart ), alla rullfetichister verkar dyrka den osv. så jag inbillar mig att en sådan är ett bättre köp än alla nya lågprofilare.

    Men min stora fråga, den nya 2500 rullarna som finns på bla lundgrens är de nån skillnad på de och de gamla? Är det bättre att försöka t hitta en gammal begagnad?

    och är det värt att punga ut 3000 kr iSverige eller kan man få den mycket billigare från US and A? Ni som har koll på e-bay osv och kanske handlat en sån rulle från USA nyligen.

    Satsa på en 25a. Grymt trevlig rulle, redan ur kartong. Fightingbromsen är väl inget att skryta med men den går ju att byta ut
    Jag har köpt ett gäng ifrån USA och det har aldrig varit några problem.
    De nya som tillverkas 2008 har inte IAR utan vanlig backspärr. Spelar ingen roll enl mig. Varför? Det finns en otroligt konstig anledning vilken UT berättade för mig. Jaja... Skit samma.
    Buda du på en från USA, oftast bra pris
    Fabrikör Stava rules...

    Kommentera


    • #3
      Lånar tråden lite!

      Har oxå glott på 2500, tycker att den ser najs ut.......MEN, nu e det så att jag vevar enbart med vänster hand.

      Så finns denna lilla gobit som vänstervevad!? om inte, går det att bygga om till vänstervevat....för en rimlig kostnad.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
        Lånar tråden lite!

        Har oxå glott på 2500, tycker att den ser najs ut.......MEN, nu e det så att jag vevar enbart med vänster hand.

        Så finns denna lilla gobit som vänstervevad!? om inte, går det att bygga om till vänstervevat....för en rimlig kostnad.

        Tjenare Carter!

        Jo den finns/fanns som 2501 och 2601, lite knepiga att hitta. Att bygga om den blir kostsamt då du måste byta ut stativ, gavlar och en massa annat.
        Leta eller lär dig veva med "rätt" hand

        MVH

        Mats
        Fabrikör Stava rules...

        Kommentera


        • #5
          Hmm! O vad skiljer sig 2501 o 2601 åt då?

          Sen för att upplysa dig, så är det omodernt att veva med högran nuförtiden

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
            Hmm! O vad skiljer sig 2501 o 2601 åt då?

            Sen för att upplysa dig, så är det omodernt att veva med högran nuförtiden
            Oooooh Faaan!

            Då får jag börja fingerp_lla tanten med vänstern då Tyckte väl att hon varit sugen på lite modernare tag

            2501 är den vanliga 25an fast felrunkad. Likaså 2601 fast den har fastcast.

            Riktiga fiskare vevar med högern och därmed basta!!!
            Fabrikör Stava rules...

            Kommentera


            • #7
              Tack för svaren!

              Du råkar händelsevis inte sitta o fisa på en bra sida om just Ambassadeur rullar, typ vilka som har gjorts genom tiderna...

              Kommentera


              • #8
                Inte alla, men många: http://www.geocities.com/heartland/l...48/models.html
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av wreckbender Visa inlägg
                  lägg dig nu gamle gubbe
                  Fabrikör Stava rules...

                  Kommentera


                  • #10
                    Lysande! Precis vad jag letade efter

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    10 svar
                    3 271 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Smolt
                    av Smolt
                     
                    Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                    44 svar
                    10 111 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman
                     
                    Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                    279 svar
                    47 270 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adam Huss  
                    Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                    535 svar
                    88 938 visningar
                    38 gillar
                    Senaste inlägg Xerup
                    av Xerup
                     
                    Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                    108 svar
                    11 347 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Arbetar...
                    X