Köpte en Ambassadeur 5600 EXT för några veckor sedan. Inget plannerat eller så, bara ett infall & för att den var så billig.
Nu har jag fiskat ett par gånger med den & tycker att den är stört skön & kasta med. De è just de som är problemet! Väldigt mjuk & fin rulle, MEN jag litar inte på kvaliten (korea tillverkad).
Så till frågan: Vilka delar kan man själv byta för att förlänga livstiden, vilka delar går sönder först & törs man ens öppna den här Korea rullen??
Någon annan som kör med just Amb 5600 EXT & fått problem?
Eller är det lika bra att slänga ut den på Tradera medans den é ny?
Nu har jag fiskat ett par gånger med den & tycker att den är stört skön & kasta med. De è just de som är problemet! Väldigt mjuk & fin rulle, MEN jag litar inte på kvaliten (korea tillverkad).
Så till frågan: Vilka delar kan man själv byta för att förlänga livstiden, vilka delar går sönder först & törs man ens öppna den här Korea rullen??
Någon annan som kör med just Amb 5600 EXT & fått problem?
Eller är det lika bra att slänga ut den på Tradera medans den é ny?
Men jag kan inte rekommendera några rullar när det gäller hållbarhet för jag har för många som jag fiskar med så det är inga som får gå länge och hårt. Men ordinärt spinnfiske med betes vikter upp till 30-40gr ska den nog hålla länge för om man sköter om den och sköljer av den plus smörjer efter varje tur.
Jag har ju fan inte tid. När jag däremot kommer ut så är jag en juste fiskare
Kommentera