Mini multi Ris/Ros?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mini multi Ris/Ros??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mini multi Ris/Ros??

    Behöver info om dessa http://www.jensensfiske.webshoponlin...MULTIRULLE_49/ tänkte använda dem till strömingsspöna och vill ha enkla, billiga rullar som funkar och håller till detta fiske.

    De ska sitta på 6 fot spinnspön med raka handtag och enbart användas till att pilka stömming, men för det priset blir jag lite fundersam så har någon testat dem och kan berätta?!

    Känns lite som overkill att klämma på Ambisar på strömmingsspöna och de Abumatic jag testade förra året rasade allihopa vid första användning så det köper jag inte igen, men vad tror Ni?

    Har själv ingen kännedom om fabrikatet eller denna typ av pimpel/meterullar av multityp men ser vettiga ut iaf!

    Har någon tips på liknande som Ni vet är bra som ligger i det lägre prisskiktet så berätta!

  • #2
    Aldrig hört talats om just det fabrikatet. Men jag har sett tex Ron Thompssons minimulti och dom hade jag personligen inte velat fiska med. Det skulle vara på ett pimpelspö isåfall.

    Kommentera


    • #3
      Lådvärmare

      Har sedan några år en sådan tingest och kan utan att ta till allt för hårda ord låta meddela att den är milt sagt värdelös. Möjligen skulle man kunna använda den som sänke.

      Köpte den ( per postorder) för att använda vid isfiske efter röding, regnbåge och öring. Fick dock snabbt erfara att den är oanvändbar. Reglagen är små och tröga att använda och är inte tänkt att användas av någon som drar större storlek på handskar än minsta damstorleken om ens det.

      Visserligen är priset tilltalande men gör dig själv en jättetjänst och köp någon annan rulle att fiska med. Denna gör ingen fiskare glad. En liten haspelrulle av billigare typ är ett betydligt bättre alternativ än denna parodi på multirulle.

      //Tantor
      [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

      Kommentera


      • #4
        http://www.jakto.se/rea-utfoersaeljn...fish-3386.html
        Nån som provat att köra med flugrulle?
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

        Kommentera


        • #5
          Hmm.. Var lite det jag befarade för man brukar få vad man betalar för!

          Kruxet är att jag har redan spöna som köptes i paket med Abumaticarna men dessa pajade, men spöna är bra så därför ville jag har rullar som passar på dem.

          Några tips på mindre billigare mulrirullar av andra fabrikat som passar?

          Känns lite fel att montera haspel på spinnspöna med trigger, visst det funkar ju att släppa ner och veva upp med men jag gillar inte tanken riktigt, visst köpa nya haspelset funkar men vill inte ha massa grejor stå och skräpa i onödan.

          Nåväl får kika när jag kommer ner på mässan i helgen få se hur det löser sig.

          Tack för varningen

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          10 svar
          3 249 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
          44 svar
          10 069 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 175 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          535 svar
          88 667 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 249 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X