Skillnad på CL rocket och dom andra - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnad på CL rocket och dom andra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skillnad på CL rocket och dom andra

    Hej allihopa

    Ska snarast köpa en amba rocket rulle men blev lite fundersam över rullarna när jag pratade med försäljarna så jag frågar här.
    CL har ju fastcast tangent, 3 kullager och högre utväxling medan pro och cs rocket inte har fastcast, 2 kullager och lägre utväxling. Anledning till val av rocket rulle är att jag vill kasta så långt som möjligt och då ska rocket vara bäst har jag läst. Skillnader på cs och pro har jag läst om och det verkar inte vara skillnad på kastläng mellan dom men CL verkar, ser ut och känns som en helt annan rulle. Kan någon svara på om kastlängden är lika bra med CL och om det är andra skillnader till fördel och nackdel.

  • #2
    Ska försöka förklara detta, men snart kommer väl UT eller nån annan som har bättre koll och rättar mig.

    CL Rocket är ingen "riktig" Rocket. Som jag förstår var tanken inte att denna skulle säljas i Sverige utan fått sitt namn utomlands på typ Walmart. Jag har dock en själv och för dom pengar jag betalade (nånstans under 1000lappen) så tycker jag den funkar bra. Den ska vara som en C3a fast med högre utväckling och tumtangent.

    Försök hitta en Cs Pro Rocket i nån av affärerna som säljer ut den gamla färgen billigt nu, tror jag betalade 800 för min och det var ju mindre än CL:en :-)
    Är det blåål eller vralåk?

    Kommentera


    • #3
      CL Rocket har alu stativ till skillnad från de andra Rocketarna. Annars är det en Amba som den ska vara om man bortser från kupgavlarna
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

      Kommentera


      • #4
        Jag är ägare av både en CL rocket och en Pro rocket. Måste säga att jag föredrar Pro rocket rullen mer än CL rullen.

        CL rullen är snygg men Pro rocket är snyggare! Man kastar nästan lika långt med båda rullarna. Har testat båda rullarna till att dänga iväg 28 - 120 g vikter. Båda kastar ungefär lika långt.
        Men det känns som att Pro rocket rullen kommer längre.

        Skillnad vad jag vet är det tidigare har nämt. Utväxlingen, Lager, Stativ

        I handen känns också Pro rocket rullen mer stabil =)
        Senast ändrad av Gimlan; 2009-04-04, 09:33.
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        10 svar
        3 271 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Smolt
        av Smolt
         
        Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
        44 svar
        10 110 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alman
        av Alman
         
        Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
        279 svar
        47 270 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Adam Huss  
        Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
        535 svar
        88 899 visningar
        38 gillar
        Senaste inlägg Xerup
        av Xerup
         
        Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
        108 svar
        11 345 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Arbetar...
        X