Tips på haspelrulle 0-750kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på haspelrulle 0-750kr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på haspelrulle 0-750kr

Har efter ett par års uppehåll börjat fiska igen. Rullen jag varit nöjd med sen 1996 var inte längre så rolig märkte jag (shimano IX4000). Så jag köpte en ny rulle när ändå frugan köpte ett set för att kunna hänga med. Valet blev en Viva för 399 riksdaler som kändes helt otroligt bra för priset. Nu såhär lite drygt en månad senare ångrar jag att jag inte la till några hundringar och köpte något lite bättre då jag fiskar nästan varje dag och Viva´n börjar tappa formen lite.

Har dock blivit helt frälst i dubbelvev men hittar inga andra vettiga rullar i min prisklass som har det.
    Nu behöver ju inte rullen ha det men det är ett plus. Andra krav är att den går in i prisklassen billig och att den håller för flitigt användande. Den skall vara av typ shimano 4000 storlek, kanske 2500 storlek funkar.

Så vad har ni för tips? har tittat lite år shimanos mer prisvärda rullar, samt testat några cardinal och michell-rullar som inte var något för mig.

Men kom ihåg, budget MAX 750kr helst billigare.

mvh Sebastian

jadu shimano för i storlek för 750kr. får du inte i sverige. Men ja kan tipsa om en Tica Libra SA4000 eller SA3000. Jag har själv en av varje. Ny pris på meikofishing är 1499kr. Om du söker på ebay, där jag köpt mina, kan du hitta nya rullar för 500-700kr inkl frakt.

mvh

viktor

Kommentera

exage e bra och relativt billig.. men va e viva för rulle e det shimano? isf sätt över veven
      [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

nya shimano exage har dubbelvev tror jag.. fast den kostar nog nån hundring mer än din budget dock

Kommentera

Viva är ett märke som bla är med i senaste fiske för alla testet. där de dock testar andra modeller än min.

Har tittat lite på Shimano catana, är den något att ha? vill helst kunna handla i butik alternativt postorder men inte gärna via ebay el dylikt.

Kommentera

Abu Cardinal -serien är prisvärd som vanligt.
            Kokt brax är fint de !

Kommentera

Ursprungligen postat av NohruzGloria Visa inlägg
              Abu Cardinal -serien är prisvärd som vanligt.
              ... och av taskig kvalitét (dom från detta årtiondet).

Jag förslår att du antingen höjer din budget till 1200 och köper en ny Shimano som kanske håller i fyra-fem år beroende på hur mycket du fiskar.

Eller så köper du en bra begagnad rulle här inne på köp och sälj,
              eller på Blocket.

Om du köper en ny för under 750 spänn så kommer du garanterat
              att bli besviken och därmed vara tvungen att köpa en ny igen.
              I slutändan har du gett ut mer pengar för ett par kassa rullar
              än en bra som håller länge.

Cardinalerna från 80-talet håller i circa 20 år och pajar dom sedan
              så kan man fixa dom igen. Kolla om du kan få tag på en sådan.

Kommentera

Spro Blue Arc är en mycket trevlig rulle för pengarna. De kostar strax över 800 kr har jag för mig.
                Mete framför allt!
                www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Lasslo Visa inlägg
                  Har efter ett par års uppehåll börjat fiska igen. Rullen jag varit nöjd med sen 1996 var inte längre så rolig märkte jag (shimano IX4000). Så jag köpte en ny rulle när ändå frugan köpte ett set för att kunna hänga med. Valet blev en Viva för 399 riksdaler som kändes helt otroligt bra för priset. Nu såhär lite drygt en månad senare ångrar jag att jag inte la till några hundringar och köpte något lite bättre då jag fiskar nästan varje dag och Viva´n börjar tappa formen lite.

Har dock blivit helt frälst i dubbelvev men hittar inga andra vettiga rullar i min prisklass som har det.
                  Nu behöver ju inte rullen ha det men det är ett plus. Andra krav är att den går in i prisklassen billig och att den håller för flitigt användande. Den skall vara av typ shimano 4000 storlek, kanske 2500 storlek funkar.

Så vad har ni för tips? har tittat lite år shimanos mer prisvärda rullar, samt testat några cardinal och michell-rullar som inte var något för mig.

Men kom ihåg, budget MAX 750kr helst billigare.

mvh Sebastian
                  Rullar i den prisklassen rimmar ofta dåligt med kvalitet, en shimano i den prisklassen skulle jag inte lägga pengar på, de dyrare modellerna på shimano är av yppersta klass. Jag hade nog letat efter okuma rullar i den klassen, köpte 2 st okuma (kommer inte ihåg modellnamnet) för 600 styck att använda till bottenmete för 3 år sedan, de har varit kanon aldrig krånglat.

Kommentera

Mycket rulle för pengarna, en kompis till mig har den i 30 storlek.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    31 897 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf