Har efter ett par års uppehåll börjat fiska igen. Rullen jag varit nöjd med sen 1996 var inte längre så rolig märkte jag (shimano IX4000). Så jag köpte en ny rulle när ändå frugan köpte ett set för att kunna hänga med. Valet blev en Viva för 399 riksdaler som kändes helt otroligt bra för priset. Nu såhär lite drygt en månad senare ångrar jag att jag inte la till några hundringar och köpte något lite bättre då jag fiskar nästan varje dag och Viva´n börjar tappa formen lite.
Har dock blivit helt frälst i dubbelvev men hittar inga andra vettiga rullar i min prisklass som har det.
Nu behöver ju inte rullen ha det men det är ett plus. Andra krav är att den går in i prisklassen billig och att den håller för flitigt användande. Den skall vara av typ shimano 4000 storlek, kanske 2500 storlek funkar.
Så vad har ni för tips? har tittat lite år shimanos mer prisvärda rullar, samt testat några cardinal och michell-rullar som inte var något för mig.
Men kom ihåg, budget MAX 750kr helst billigare.
mvh Sebastian
Har dock blivit helt frälst i dubbelvev men hittar inga andra vettiga rullar i min prisklass som har det.
Nu behöver ju inte rullen ha det men det är ett plus. Andra krav är att den går in i prisklassen billig och att den håller för flitigt användande. Den skall vara av typ shimano 4000 storlek, kanske 2500 storlek funkar.
Så vad har ni för tips? har tittat lite år shimanos mer prisvärda rullar, samt testat några cardinal och michell-rullar som inte var något för mig.
Men kom ihåg, budget MAX 750kr helst billigare.
mvh Sebastian

Kommentera