pro overrun - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

pro overrun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • pro overrun

    sitter och diskuterar över ett par glas vin om vf jag får over run på min multirulle, får det enbart när jag kastar med mer kraft, en att bara låta jerken släppa ut linan. overrunen kommer även när draget är i luften.

    äre muppen som spolat på linnan eller äre den där grejen längst fram som går från höger till vänster som inte hinner med? har testat att ha full broms på spolen samt mindre broms??

    hjälp!!!


    Glad Påsk alla höns!

  • #2
    Ursprungligen postat av storfiskarn1 Visa inlägg
    sitter och diskuterar över ett par glas vin om vf jag får over run på min multirulle, får det enbart när jag kastar med mer kraft, en att bara låta jerken släppa ut linan. overrunen kommer även när draget är i luften.

    äre muppen som spolat på linnan eller äre den där grejen längst fram som går från höger till vänster som inte hinner med? har testat att ha full broms på spolen samt mindre broms??

    hjälp!!!


    Glad Påsk alla höns!
    Skulle tro att det beror på den ökade kraften i kastet. Om du kör med kort lina mellan spötopp och bete blir det en j-la snärt i kastet och kastbromsen( vad du nu har för någon) hinner inte med att bromsa i samma takt som luftmotståndet. Grejen som går fram och tillbaka(linspridaren) är oftast kopplad till spolen så den bör hinna med. Hur linan är påspolad spelar en viss roll. Men bara i första kastet. Rätta mig om jag har fel.

    Kommentera


    • #3
      Gå till en fotbollsplan eller något dra ut en jävla massa lina genom att få polaren att springa till andra sidan... se till att spola på linan nu igen med lite motstånd och håll koll på hur den spolas på ... borde göra susen. - Annars så får du helt enkelt testa med kortare alt längre lina ute innan kast.


      /M
      Mina Placeringar:
      2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
      2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

      Kommentera


      • #4
        Ett sätt är att släppa ut all lina med en stor wobbler eller ett gummibete i änden, sedan vevar du in samtidigt som du kör båten! Detta kan man göra för att linan ska lägga si jämnare samt vara mer spänd!

        Sen är ju snärtiga kast sällan bra med multirulle, vilket det kanske blir då man tar i?

        lycka till!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        10 svar
        3 284 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Smolt
        av Smolt
         
        Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
        44 svar
        10 133 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Alman
        av Alman
         
        Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
        279 svar
        47 276 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Adam Huss  
        Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
        535 svar
        88 990 visningar
        38 gillar
        Senaste inlägg Xerup
        av Xerup
         
        Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
        108 svar
        11 358 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Arbetar...
        X