trimma rullen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trimma rullen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• trimma rullen?

Har funderat på att trimma min rocket rulle och skicka den till utreel och välja nåt av trimseten. Tänkte först höra om det är folk här inne på sidan som tycker deras trimmset har funkat bra/dåligt?
    Jag är mest ute efter att få göra riktigt långa kast ute till havs. Idag kastar jag hyfsat långt med min rocket ca-70 meter med 30 grams bete nylonlina under bra vind förhållanden. Men då ligger jag ofta på gränsen till att rullen eller spolen ska övervarva. Vad tror ni ? kommer det gå att kasta mycket längre med en trimmad rulle från utreel? Tycker priset är ganska saftig runt 2000 kr om de ska montera den också.
    Tacksam för lite svar

Trimmade min record 51 för ett tag sen och är mycket nöjd med resultatet. Kastar betydligt lättare och klart längre än den gjorde otrimmad. Vill du spara några hundralappar kan du trimma rullen själv. Det är ganska lätt och det följer med en bra beskrivning med trimsatsen från UT. Är en helt annan känsla att fiska med en trimmad rulle. Svårt att beskriva, måste upplevas. Till hösten blir det nog att trimma min rocket också.

G

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
    231 svar
    32 129 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Gösalf