Revo Inshore produktionsfel? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo Inshore produktionsfel?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo Inshore produktionsfel?

Tänkte höra efter om det är några fler än jag som har konstanta problem med den rullen?

Jag och den andre Guiden här på Dragsö har nu gjort oss av med det 3:e paret av dessa rullar där olika saker felar, sista saken var att spolaxeln böjde sig och därmed gjorde att rullen inte gick att få att gå ur "frikopplings" läget?

Ska tillägas att vi visserligen fiskar väldigt mkt och att det är i brackvatten, men jag spolar av min rulle efter varje fisketur och det har inte hjälpt ett jota, och jag trodde att just INSHORE betydde inneskärgård och därmed skulle vara tätare än den ursprungliga Revon som för övrigt fungerat bättre. Med det inte sagt att det fungerat bra men ändå...
    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Jag köpte Revo Inshore direkt när den släpptes i handeln, den rullen var avsedd för jerkfiske...NOT skitet packade ihop efter 5/6 pass, så jag fick byta den mot Classic Inshore för den var om möjligt ännu bättre o starkare

Tyvärr så var denna om möjligt ännu sämre än sin broder, den skar ett par ggr mellan pinjong o spolaxel... men nu har jag fått en andra uppdatering av spolaxeln så nu kommer den säkert att hålla vilket den har gjort än sålänge för den ligger som reserv längs ner i väskan.

Antar att du/ni jerkar en del, har inte haft några problem med 5601 JB trots många pass.

Kommentera

Revo inshore funkar fint till de lättare jerkarna! Jag använde min lite i början till tyngre, då strejkade vissa delar som jag nu bytt ut.. Efter detta har den agerat som tredje rulle.. dvs inte använts! Min vän har en likadan och har fiskat mer än mig samt kört lätta beten! Den funkar fint och de delar som gick för mig är i prima skick!

Men som ni säger så var väll inte marknadsföringen av Revo Inshore precis rättvisande!

Revo inshore är en bra rulle enligt mig, men inte avsedd för jerk max 60g!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Tycker Ambissarna är grymma. De håller 10-15 jerkpass sedan är det bara att köpa en ny. Inga andra rullar håller längre heller av de jag provat (många). Bra för oss som sportfiskare (kul att köpa nya prylar) och bra för ABU mfl.

MVH

PS. Dänger alltid fetebeten med 8oz spö, men någon gång måste väl en rulltillverkare lyckas???
        Senast ändrad av Muskytracker; 2009-08-08, 20:52.

Kommentera

Ambassadeur JB funkar juh fint! har två de funkar alldeles utmärkt, inte haft ett fel!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Fick en Inshore till låns när min ena JB var på service (Tack Leif på Abushopen).
            Har inte nåt annat än gott att säga om rullen... Möjligtvis att den rymmer lite lina!
            Iofs fiskade jag bara 5-6 pass med den så långtids hållbarheten kan jag inte
            uttala mig om... Men har kört en del med andra märken och dom brukar haverera
            efter 3-4h.
            Nästa rulle blir en Lp från Abu.. En Toro 51HS! pga den större linkapaciteten!!

Skitfiske/Robban.

Kommentera

Jag har för mig att jag hade ca 110m 0.36 PP påspolad på min Revo, tyckte att det räckte länge.

Kommentera

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
                Jag har för mig att jag hade ca 110m 0.36 PP påspolad på min Revo, tyckte att det räckte länge.

Ja det är typ det jag har med och har än så länge inte kunnat kasta ut allt=)
                Skämt å sido, ska ta och ringa ABU imorrn...
                Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Jag jerkfiskar fortfarande med samma Ambassadeur C3 som jag köpte våren 2004, den går klockrent. Rullen är välkänd bland de jag fiskat med då ena gaveln är vinkelslipad till hälften till en "lågprofil". Enda problemet jag haft med denna rulle är att jag fått byta vev 2ggr då knopparna lossnar efter väldigt många varv. Problemet med jerkbaitrullar är inte vad man fiskar med utan vem

PS. Kastar i princip aldrig under 130g på jerk bait...

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                  Tycker Ambissarna är grymma. De håller 10-15 jerkpass sedan är det bara att köpa en ny. Inga andra rullar håller längre heller av de jag provat (många). Bra för oss som sportfiskare (kul att köpa nya prylar) och bra för ABU mfl.

MVH

PS. Dänger alltid fetebeten med 8oz spö, men någon gång måste väl en rulltillverkare lyckas???

Kommentera

Nej, det handlar nog om olika tekniker. Vissa mesjerkar och andra kan JERKA MastaPike.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    31 931 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf