Rörigt Ang jerkrullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rörigt Ang jerkrullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rörigt Ang jerkrullar

Har suttit och läst en massa trådar om olika jerk rullar men för en amatör som mig så vore det bra om någon kunde med enkla ord förklara och rekommendera en bra jerkrulle som ska hålla för beten upp till 100g och inget mer, alltså behöver ni inte tipsa om rullar som klarar tyngre beten. Har just nu en amb Revo sx.
    Tacksam för svar och skitfiske på er
    Fiskar ca 120 timmar.

Ambassadeur 5500 C3 är en prisvärd rulle för det ändamålet tycker jag
    På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av TulleG Visa inlägg
      Har suttit och läst en massa trådar om olika jerk rullar men för en amatör som mig så vore det bra om någon kunde med enkla ord förklara och rekommendera en bra jerkrulle som ska hålla för beten upp till 100g och inget mer, alltså behöver ni inte tipsa om rullar som klarar tyngre beten. Har just nu en amb Revo sx.
      Tacksam för svar och skitfiske på er
      Fiskar ca 120 timmar.
      Det ska stå Made in sweden på rullen å den ska va utrustad med Dual stopper å gärna Carbon matrix bromsen .
      Rullar med allt det från början är 5601 Jb nyare modellen , Predator , Inshore TGC . Gillar man asien rullar så funkar väll Revo Toro också.

Record , Rocket å C4 funkar också men då måste dom kompleteras med extra backspärr .

/Fredrik

Kommentera

ok tackar för upplysningen,

Kommentera

Har en ambassadeur predator till mitt jerkfiske och är hel nöjd! Så den kan jag tipsa om, har även en record 51 som även den är kanon. Har dock ej kört till jerk så där kan jag inte uttala mig om hur den är.

Lycka till i köpet!
          /skitfiske

Kommentera

Ambassadeur 5601JB är byggd för just det du vill använda rullen till.
            www.utreel.com

Kommentera

Jag har en 5001 tgc och är väldigt nöjd med den. Jag kastar inte drag över 100g. Denna rulle är enligt mig väldigt prisvärd. Jag har för mig att denna också är gjord för jerkfiske enligt Abu, rätta mig om jag har fel?

Kommentera

Alla rullar funkar om du har lite känsla i näven. En rulle kan vara hur robust som helst, men har man inte känsla för hur rullen är uppbyggd och vad som kan tänkas braka ihop så finns det inte en rulle på marknaden som funkar i längden för den personen som inte har känslan.
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Funkar med din revo också.....men du får fiska med prylar därefter bara.
                  Varför inte börja med lättare beten och mer finesse?! Det finns inga bevis för att du får mer eller större fisk ju större betet är. Snarare tvärtom.
                  Jag tycker vi här i Sverige fiskar med alldeles för tunga prylar på tafsen inom jerkfisket. Undrar om de mest garvade muskie dödarna i USA, har såna påkar och vedträn till normalbruk som vi har här. Har också en känsla att om vi tog hit några duktiga jerkfiskare från exempelvis Japan, så skulle de slå oss på fingrarna varje fiskepass med sina lättare och mer sofistikerade teknik och beten.
                  Så mitt råd är kör light och orka lyfta ölen efter fiske dagens slut.
                  Senast ändrad av letsgofishingtoday; 2009-09-19, 03:00.
                  sigpic

Kommentera

Du har ju så jävla rätt, skön inställning.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    31 925 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Micki.S