Min idé om en bra multirulle (för mina behov). Har övergett jerk-fisket. Kör mest traditionellt spinnfiske med wobbler och skeddrag efter gädda, det fisket jag växte upp med. Till havsöringfisket har jag kört haspel tidigare men förhoppningen är att denna Amba skall funka fint till det fisket också 
Efter många års skruvande och pillande har jag kommit fram till ett koncept som passar mig. Gillar vänstervevat, kupad gavel och tumtangent...så då blev det så här....
Utgångsrulle är en Ambassadeur 5601 SSC3 även om inte så många delar från ursprungsrullen återstår
I korthet:
# UT Reel Performance med trimspole och keramhybridlager
# Lättad linförare (aluminium) och keramisk knivbult från UT
# Kullagrad enkelvev i kromad mässing från UT
# Bromshjul med "knoppar" i kromad mässing
# Stativ från en 5601 JB i kromad mässing
# Drevplatta från en 5501 ProRocket (kromad mässing) med ditsatt extra sekundär backspärrshake
# Drevsats 1:5,3 med klickspring (är nostalgiker m.a.p detta)
Blev hon inte fin, så säg.....kastar som en dröm skall tilläggas

Efter många års skruvande och pillande har jag kommit fram till ett koncept som passar mig. Gillar vänstervevat, kupad gavel och tumtangent...så då blev det så här....
Utgångsrulle är en Ambassadeur 5601 SSC3 även om inte så många delar från ursprungsrullen återstår

I korthet:
# UT Reel Performance med trimspole och keramhybridlager
# Lättad linförare (aluminium) och keramisk knivbult från UT
# Kullagrad enkelvev i kromad mässing från UT
# Bromshjul med "knoppar" i kromad mässing
# Stativ från en 5601 JB i kromad mässing
# Drevplatta från en 5501 ProRocket (kromad mässing) med ditsatt extra sekundär backspärrshake
# Drevsats 1:5,3 med klickspring (är nostalgiker m.a.p detta)
Blev hon inte fin, så säg.....kastar som en dröm skall tilläggas

Kommentera