Äldre svenska multirullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äldre svenska multirullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Äldre svenska multirullar

Tjenare!

Jag har haft två stycken, vad jag tror är multirullar, liggande hemma som jag fått av min morfar. Jag har inte varit så insatt i fiske innan, men har börjat läsa på lite om jerkbaitfiske som verkar intressant. Så nu undrar jag om dessa rullar funkar att använda och i så fall vilken av dem som är bäst:

Rulle 1: Victory A51, Victory Produkter AB, MALMÖ-SWEDEN. Bild 1 Bild 2

Rulle 2: Record 1800, Kunglig hovleverantör, AB Urfabriken, Svängsta-Sweden. Bild 1 Bild 2 Bild 3

Vad tycker ni om dem när ni ser på bilderna. Nåt att hänga i julgranen?
    Rullarna ska som sagt användas till jerkbaitfiske, med flätlina.

//Xaler

Ställ dom i bokhyllan istället för att försöka jerka med dom.
    Jag tror nog iaf att det är det mest vettiga att göra

Kommentera

Rekorden är den kvalitetsmässigt och finessmässigt bästa rullen av de två men ingen duger till jerk!
      Jag undrar om det inte fattas ett par gavelskruvar på Recorden. En ovanför fiskstjärten och en nedanför veven.
      :O)
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag tycker du ska kosta dig på en bra multirulle istället och köpa ett billigare spö, som jag sett att du letar efter i en annan tråd. Mitt tips är iaf att köp dig en vettig multirulle och köp dig ett bra och billigt spö tex buster stiff som du kan få galet billigt begagnat.

Kommentera

Okej, blir väl å skaffa en ny rulle då Den ganske inte duger att jerkfiska med, men att pilka torsk funkade utmärkt med Record 1800 Blev några torskar ^^

Vad sägs om en ABU Garcia Ambassadeur 7000i istället?
          Senast ändrad av xaler; 2010-04-16, 15:53.

Kommentera

Ursprungligen postat av xaler Visa inlägg
            Okej, blir väl å skaffa en ny rulle då Den ganske inte duger att jerkfiska med, men att pilka torsk funkade utmärkt med Record 1800 Blev några torskar ^^

Vad sägs om en ABU Garcia Ambassadeur 7000i istället?
            7000i är alldeles för stor för att jerka med. Du kommer ha träningsverk i armen efter första passet. Man får inte heller rätta känslan med så stor och klumpig rulle. Sen är den inte så kast vänlig.

Satsa på en rulle i 5000 klassen. Du får en bra jerk rulle för 1 500 eller begagnat under tusen lappen.
            Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimlan Visa inlägg
              7000i är alldeles för stor för att jerka med. Du kommer ha träningsverk i armen efter första passet. Man får inte heller rätta känslan med så stor och klumpig rulle. Sen är den inte så kast vänlig.

Satsa på en rulle i 5000 klassen. Du får en bra jerk rulle för 1 500 eller begagnat under tusen lappen.
              Okej, men med tanke på att 7000i ligger som populäraste rullen på prisjakt.se trodde jag det var bra..

Kommentera

Precis köp en mindre rulle, Ambassadeur 5601CB kanske vore något? använde en sån förut och jag tycker den är bra

Kommentera

Ursprungligen postat av LIPPE Visa inlägg
                  Precis köp en mindre rulle, Ambassadeur 5601CB kanske vore något? använde en sån förut och jag tycker den är bra
                  Jag kollade lite på prisjakt och hittade bara en återförsäljare till 5601CB. Men jag kollade in Ambassadeur 5601 C4, Länk. Den verkar schyst. Finns det någon som kan rekommendera den?

Kommentera

Jag kör med en C4 och är nöjd med den, har dock inte jerkat så jättemycket än. Tänk på att den du länkar till kostar ju lite mer egentligen, det där priset gäller om man köper spö till. Annars finns ju denna Ambassadeur Record RCN41 C6 som kostar 999:- om man inte vill lägga så mycket. Går på ganska lite med lina men annars verkar den skön vad jag har hört.
                    Köpte själv min rulle begagnad, då kan man fynda och få mycket för pengarna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 820 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki