Har precis skaffat mig den första Ambassadeuren, förutom flugspöt har man kört stenhårt med haspel i alla år.
Men nu är det en 5601 jerk som införskaffats.
Har inte vart ute o provat än men det jag undrar över är reglagen på den rullen?
2 st slirbromsar verkar det finnas på den...och det är allt, en "knapp" och en större "stjärna" som sitter på veven. Vilken används till vad?
Läste på forumet här om att en skall vara kastbroms och en slirbroms....men vad är skillnaden? ( och jo jag vet vad skillnad mellan kast o slir är,men som jag tänker så måste man ju koppla ur den ena för att den andra skall göra nytta eller?) Måste man ändra på den så fort man kastat ut nångång?
Använder man tummen på linan vid kast osv.....ni kan ta en liten kast lektion här med mig nu...
Hittar ingen frikoppling på rullen....kanske inte finns på denna?
Sedan har jag ju skaffat denna för att jerka....men om jag skulle vilja använda den till annat går det då?(trolling, spinn) Vad är skillnade för specifikt en jerkrulle...förrutom kanske lite förstärkningar? Och jo jag har ett jerkspö till denna 6"
Hjälp en ambassadeur novis....
Men nu är det en 5601 jerk som införskaffats.
Har inte vart ute o provat än men det jag undrar över är reglagen på den rullen?
2 st slirbromsar verkar det finnas på den...och det är allt, en "knapp" och en större "stjärna" som sitter på veven. Vilken används till vad?
Läste på forumet här om att en skall vara kastbroms och en slirbroms....men vad är skillnaden? ( och jo jag vet vad skillnad mellan kast o slir är,men som jag tänker så måste man ju koppla ur den ena för att den andra skall göra nytta eller?) Måste man ändra på den så fort man kastat ut nångång?
Använder man tummen på linan vid kast osv.....ni kan ta en liten kast lektion här med mig nu...
Hittar ingen frikoppling på rullen....kanske inte finns på denna?Sedan har jag ju skaffat denna för att jerka....men om jag skulle vilja använda den till annat går det då?(trolling, spinn) Vad är skillnade för specifikt en jerkrulle...förrutom kanske lite förstärkningar? Och jo jag har ett jerkspö till denna 6"
Hjälp en ambassadeur novis....
):
Kommentera