Amb Black Max 3600 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amb Black Max 3600

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Amb Black Max 3600

Jag budade in en Black Max 3600 på tradera i "bra" skick. Den visade sig vara oanvändbar. Jag har hittat 3 olika sprängskissar på nätet och ingen stämmer.
    Det är slirbromsen som inte är som den ska. Hylsan som pressar mot discarna sticker ut ca 3mm utanför rullhuset och jag får då knappt på resten av prylarna dvs brickor och vev mm. Jag har i skrivande stund beställt en ny hylsa (22001) från den sprängskiss som passade bäst. Hoppas att detta nu löser sig och att rullen inte är ett hopplock från flera versioner av någon klant som inte vet vad han sysslat med.
    Hur i H*****te kan man sälja något som är trasigt och påstå att den är i bra skick.

Hej!!
    Blir irriterad när jag läser din insändare. Inte på dig utan på alla idioter som säljer skit som är i "bra skick"........
    Köpte härförleden en vanlig Buster Jerk på Tradera i nyskick som var helt sönderfiskad.
    Jag blev förbannad och ringde säljaren som stod på sig och sa att den var ny. Idiot!!!!
    Har du försökt att ringa eller maila säljaren? Om inte så är det värt ett försök. Det finns ju trots allt några vettiga människor i världen även om det ibland käns som att dom flesta är idioter :-)
    Lycka till!!

Kommentera

Kan bara hålla med om att det är tråkigt när säljare har noll koll på vad de säljer och ändå har mage att kalla grejerna för nya/oanvända/i toppskick osv osv....
      När det gäller din rullmodell så fanns den i många olika utförande. Det berodde på att den tillverkades just under ett par år när det hände mycket, speciellt i fråga om backspärrsteknik. Har din rulle något rullfotsnummer? Din rulle bör kunna gå att få i ordning utan några större ekonomiska utsvävningar, och då får du en trevlig rulle att fiska med.

Har du öppnat sidogaveln och tittat till slirbrickorna? Ett klassiskt fel är när brickan med "öron" inte hamnar rätt i spåren vilket gör att hela paketet kommer ett par millimeter för långt ut.
      Senast ändrad av FRB; 2010-11-18, 18:22.

Kommentera

Jag har haft isär rullen och slirbrickorna låg rätt, men tack för tipset.

Jag har nu fått den nya hylsan till bromsen och den passade inte
        På en av skissarna så är den yttre skivan till bromsen flat och inte kupad vid centrum.
        Ahh jag lånade en flat bricka från min 6000 och nu funkar bromsen på 3600
        (Jag skriver samtidigt som jag mekar varav den osammanhängande texten)

Eftersom min 6000 inte är komplett nu, så kanske jag skulle beställa en UT broms till den, och en lättad linspridare till min 4600 och.....

Tack för stödet grabbar.

Ojdå frugan blir inte glad nu, smörja på hennes fina vita bärbara dator.
        Senast ändrad av Henrik76; 2010-11-22, 14:21.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
        Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
        41 svar
        31 931 visningar
        18 gillar
        Senaste inlägg Micki.S