Pro Rocket eller Record? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pro Rocket eller Record?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Färgen gör ingen rulle så kör du på BOBs saft i den storlek du vill ha , en rocket kan aldrig va fel oavsett färg.. Har hört något om att det skall komma en rosa pro-rocket nästa gång och då borde BOB va ett bättre val.

Har haft min Rocket CS Chrom lika länge som tanten, Rullen har klarat sig bättre med betydligt mindre underhåll, så valet mellan en Chrom Raket och att gifta sig är ganska givet.

Kommentera

Var och hämtade min rulle idag. Grundade med nylon och spolade sen på 135m 0,32 Strikewire. Skulle jag haft lina hela vägen upp till där spolen börjar gå utåt kanske, eller är det där lagom? Det är typ 1mm upp till den börjat gå utåt och sen ytterligare en innan kromet börjar

Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Jävla snygg rulle det där! Finns den oranga med vänstervev?

Kommentera

Det är "blandsaft"färgen bara att den ser mer orange ut än den är i det där ljuset. Men jag tyckte den var iaf bra mycket snyggare på riktigt än på produktbilderna
          Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Alltid Pro Rocket!!! :-)

Skämt åsido så är pro rocket rullarna stabila och pålitliga, har fiskat i flera år med dem, kustfiske efter öring, jerkfiske, laxfiske i strömmande vatten, har aldrig haft problem.

Kommentera

Grattis till en saft-färgad kast maskin! Du valde helt rätt!

Har en record 50 som jag fiskat lite med nu, väldigt bra rulle med en stor nackdel, den tar helt enkelt för lite lina, väldigt störande att behöva gå ner på 0:20-0:25 för att få plats med så pass mycket lina att man inte kastar ut den!

Kommentera

5500 prorocket måste vara världens bästa allround rulle.. kastar lätt.. kastar tungt. kastar långt, flät eller nylon spelar ingen roll
                har själv en också.. mycket fin rulle.. kör 0.19 o fiskar allt från 15 grams havsöring till 100grams westins jätte me min

Kommentera

Bra val, hoppas du blir nöjd
                  Linmängden verkar helt rimlig - ska vara 1-1.5mm kvar till spolens kant.
                  Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                  En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av thejocce Visa inlägg
                    Jävla snygg rulle det där! Finns den oranga med vänstervev?
                    Ja det gör det. 5501 heter den (?). Köpte nämligen en i vintras när isarna låg som tjockast

Kommentera

Återupplivar denna tråd då jag har en liten fråga angående pro rocket. Jag har sett på bilder på den rullen både 2007 och 2009 års modell och äger själv en 5501 från 2007. På vissa bilder jag sett finns det något sorts reglage på motsatt sida av där veven sitter. Bredvid mek bromsen alltså. Detta reglage finns inte på min rulle. Vad är det för något och varför finns den inte på min rocket?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 076 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf