Köpte en ny Record 51 med lättad spole, fiskade en gång och den gick ok förutom att linan reste mot slutet av kasten, kollade på rullen när jag kom hem, gaveln på vev-sidan var inte spänd så jag drog dit skruvarna, åkte ut och fiskade igen, dom första kasten var ok sedan började den ställa om sig själv så fort jag höll i rullen vid invevning, då fick jag hålla på att småleka med mek-bromsen för att få till vettiga kast och detta fick göras om ca:vart 5te kast.
När jag kom hem och tittade var alla vikter på C-bromsen aktiva så jag släppte 4, detta hjälper inte utan den kastar katastrofalt dåligt precis som något klämmer spolen.
Kan det ha med den låga vikten på spolen att göra eller någon annan ide´ni har om vad man kan försöka med för att åtgärda felet.
Någon som upplevt detta problem??
Har man fått ett måndagsex. som skall skickas tillbaka?
Finns det någon standardspole som passar på 51an
Själv har jag fiskat multi i massor av år och har aldrig haft detta problem med någon annan rulle, mina rocketar och mag-elite kastar fantastiskt.
När jag kom hem och tittade var alla vikter på C-bromsen aktiva så jag släppte 4, detta hjälper inte utan den kastar katastrofalt dåligt precis som något klämmer spolen.
Kan det ha med den låga vikten på spolen att göra eller någon annan ide´ni har om vad man kan försöka med för att åtgärda felet.
Någon som upplevt detta problem??
Har man fått ett måndagsex. som skall skickas tillbaka?
Finns det någon standardspole som passar på 51an
Själv har jag fiskat multi i massor av år och har aldrig haft detta problem med någon annan rulle, mina rocketar och mag-elite kastar fantastiskt.
Kommentera