Rulle till Vertikalfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle till Vertikalfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rulle till Vertikalfiske?

Ska köpa rulle till Vertikal och många tycker att Daiwas med twitchingbar är att föredra medans andra tycker att dom är rena rama skiten! Har läst i flera timmar nu!
    Vad är det som går sönder på dom egentligen lite mer exakt? Är tex. en Amb Pro Max bättre för ungefär samma peng?
    Är väl inne på att beställa en Megaforce billigt från ebay, halvjobbigt att skicka den utomlands om den går sönder bara.
    Hur lång garanti är det om man köper den i Sverige? Hittar inget på Bios hemsida!
    Den kommer bara användas till vertikaljiggning, ej kast!

Ursprungligen postat av Gösakungen Visa inlägg
    Ska köpa rulle till Vertikal och många tycker att Daiwas med twitchingbar är att föredra medans andra tycker att dom är rena rama skiten! Har läst i flera timmar nu!
    Vad är det som går sönder på dom egentligen lite mer exakt? Är tex. en Amb Pro Max bättre för ungefär samma peng?
    Är väl inne på att beställa en Megaforce billigt från ebay, halvjobbigt att skicka den utomlands om den går sönder bara.
    Hur lång garanti är det om man köper den i Sverige? Hittar inget på Bios hemsida!
    Den kommer bara användas till vertikaljiggning, ej kast!

Megaforce är billig "skräp" i jämförelse med Viento (äger själv båda), åtmintone enligt min erfarenhet.
    Daiwa(Bios) är bra att ha och göra med om nånting strular dock
    "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

Kommentera

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
      Megaforce är billig "skräp" i jämförelse med Viento (äger själv båda), åtmintone enligt min erfarenhet.
      Daiwa(Bios) är bra att ha och göra med om nånting strular dock
      Vad är det som havererar på dom lite mer exakt?

Är det nån som har en havererad oöppnad att sälja billigt så är jag intresserad av ren nyfikenhet :-)

Kommentera

Är inne femte säsongen med Daiwa Viento. Den har använts till både jerk (!) och vertikal. För mig har inget havererat än så länge, är ju mindre slitage om man använder den till vertikal. Ej använt Megaforcen men oftast lönar det sig att satsa på lite dyrare prylar.

Hitta denna för 1250:- ink. frakt. http://cgi.ebay.com/DAIWA-TD-VIENTO-...item53e6e1a35c

Kommentera

Föredrar Ambassabeur Promax om man fiskar pelagiskt. Du kan droppa jiggen stegvis utan att slå till veven. Bra funktion. Har 2 Promax rullar i drift, bästa rullen till vertikalt i mina ögon.

Twichbar tangenten på Daiwasrullar känns överflödig då du lika gärna kan dra ett varv på slirbromsstjärnan med långfingret på promaxen, sen kan du som sagt släppa ner bitvis istället vilket jag tycker man har mer nytta av...
          [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimmy Visa inlägg
            Föredrar Ambassabeur Promax om man fiskar pelagiskt. Du kan droppa jiggen stegvis utan att slå till veven. Bra funktion. Har 2 Promax rullar i drift, bästa rullen till vertikalt i mina ögon.

Twichbar tangenten på Daiwasrullar känns överflödig då du lika gärna kan dra ett varv på slirbromsstjärnan med långfingret på promaxen, sen kan du som sagt släppa ner bitvis istället vilket jag tycker man har mer nytta av...
            Tål att tänkas på. Har alla promax den knappen så man kan släppa ut lina stegvis? Har bara sett den på nån silvermax tror jag. Är det den knappen? http://www.aliexpress.com/product-fm...olesalers.html
            Hittar inte den knappen på årets modeller eller har dom bytt plats?
            Ska känna på en sån i butik, låter lite bökigt att vrida under handen för att komma åt stjärnhjulet, men det kanske faller sej naturligt.
            Är det bättre kvalitet på Abus rullar i samma prisklass då?

Kommentera

Smaken är som bekant precis lika som baken...delad... Använder själv Megaforcen,och har gjort så i flera år,och har fler kompisar som har den och vi är alla nöjda...Själv föredrar jag även twichinbaren före möjligheten att kunna släppa ut lina stötvis,detta görs lika enkelt med tumtangenten...Men som sagt, mycket beror på hur man började och vande sig in med så att säga.Inget är väl givet som det bästa utan är väl mest en smaksak som vanligt.På kontinenten används oftast haspel i stället där de vevar in löslina och drar ut
              den för hand när mer behövs,och dom hävdar att deras sätt är bäst...
              Senast ändrad av byggarn; 2011-06-09, 15:00.
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                Smaken är som bekant precis lika som baken...delad... Använder själv Megaforcen,och har gjort så i flera år,och har fler kompisar som har den och vi är alla nöjda...Själv föredrar jag även twichinbaren före möjligheten att kunna släppa ut lina stötvis,detta görs lika enkelt med tumtangenten...Men som sagt, mycket beror på hur man började och vande sig in med så att säga.Inget är väl givet som det bästa utan är väl mest en smaksak som vanligt.På kontinenten används oftast haspel i stället där de vevar in löslina och drar ut
                den för hand när mer behövs,och dom hävdar att deras sätt är bäst...
                Ja, det skulle vara jävligt intressant att veta vad och hur dom går sönder!
                Det verkar vara twitchen i dom flesta fallen om man läser på amerikanska sidor.
                Vet inte hur dom konstruerat den, men man kan väl tänka sej att det är en del plast inblandat, åtminstonde på Megaforcen.
                Nån som har en sprängskiss?
                Går väl att få hem för 600 pix från England så det kanske kan vara värt en chansning!
                Men du har aldrig haft några problem med den?

Kommentera

Twitchingbar är att föredra om du själv sitter och kör elmotorn. Vill man släppa ner stötvis är det hur lätt som helst att lägga tummen på spolen. Säger som byggarn att de beror ju på vad man vant sig vid.....Men varför nöja sig med en andraplats
                  I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösakungen Visa inlägg
                    Ja, det skulle vara jävligt intressant att veta vad och hur dom går sönder!
                    Det verkar vara twitchen i dom flesta fallen om man läser på amerikanska sidor.
                    Vet inte hur dom konstruerat den, men man kan väl tänka sej att det är en del plast inblandat, åtminstonde på Megaforcen.
                    Nån som har en sprängskiss?
                    Går väl att få hem för 600 pix från England så det kanske kan vara värt en chansning!
                    Men du har aldrig haft några problem med den?
                    Lång tid mellan inläggen i denna tråd...
                    Nej,har inte haft tillstymmelse till problem med min Megaforce och skam att säga har den aldrig ens fått så mycket som en droppe olja eller annat underhåll heller för den delen...
                    Så det blev en till...årets svarta modell i stället,ombyte förnöjer säger dom ju...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 089 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf