Ambassadeur 7200 High speed med knarrproblem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 7200 High speed med knarrproblem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 7200 High speed med knarrproblem

Har en Ambassadeur 7200 High speed som jag vann i en fisketävling efter att ha dragit en insjööring på 8,5 kg. Tycker det är en fantastisk rulle! Tyvärr har nu knarren lagt av. Vill först bara göra ev läsare observant på att jag inte är direkt kunnig på att skruva med rullar. Skruvade dock av gavelkåpan och inspekterade knarrmekaniken. Såg att en fjäder gått av som låg lös. Hur får man tag i en sådan? Jag kan heller inte räkna ut hur de två delarna + fjäder skall sitta när man skjuter på gaveln.

Har liksom inte tummen mitt i handen så jag skulle lätt få ihop den (tror jag) om man bara fick en bild på hur delarna skall sitta. Hittade inget på youtube eller google. Några råd..hur göra?! Behöver

Testa bygga ihop den och känn efter om den fungerar som den brukar. Annars är det lätt att plocka isär och pilla ihop igen och hoppas det gick bättre. Så har jag alltid gjort och det fungerar bra om man inte har för bråttom och tänker efter lite, delarna passar oftast bara på ett eller två sätt.

Behöver du använda våld så gör du fel.
    Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Vet inte hur fjädern ser ut. Det kanske är nån standardfjäder som går att köpa på clas ohlson eller liknande men annars så går det alltid att ringa abu service och fixa en ny för en liten peng.
      Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

bara att beställa en ny fjäder från ABU och kolla sprängskissen.. Är du metodisk och lägger delarn i ordning när du plockar isär så är det inga problem att få ihop den igen!

Kommentera

Tack för svar!

Jag fick dock den perfekta bilden på knarrmekanismen från Mooki, åter tack!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 796 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki