Amb Record C6 50 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Amb Record C6 50

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Amb Record C6 50

Hej!

Är grymt sugen på att skaffa en Amb Record stl 50 och min fundering är om den hållre för jerkfiske eller hur länge den håller. Ska ha höger vev så JB'n ( har en ) funkar inte. Det kan bli aktuellt att trimma C6an tills nästa höst vid köp om den då håller så länge.

Vet dock att recorden är bra till spinnfiske så att kunna använda samma rulle till 2 olika fiskesätt är det jag strävar emot.

Andra alternativ är Cs pro rocket ( dock vet jag inte om det är vidare skönt att "palma" den då jag har ganska små händer. inte intresserad av c3 eller c4 och predatorn är lite dyr.

Tack för svar!
    Skitfiske!
    Senast ändrad av Guest; 2012-02-27, 10:25.

Pro Rocket är i samma storlek som en JB men kastar betydligt bättre, Recorden är säkrare att kasta med tack vare den har en annan teknik och lättad spole. Svårt att säga vad som är mest lämpligt men om trimma tror jag Rocketen, sedan beror det på vilket trim du är ute efter att sätta på också.

Kommentera

Amb Record funkar perfekt till jerkfiske, har själv en UT trimmad, sen kör jag också med en JB för spinnfiske

Kommentera

Får se om det blir en record nästa år för plånboken samt att fisket snart drar igång på allvar krävde att jag skaffar en höger vevad för att få in tekniken blev en c3a tyvärr men men den ska välla fungera så länge fin rulle faktiskt

Kommentera

Perfekt rulle om du överväger trim

Kommentera

har den dock i 6500 modellen vilket är pågränsen för min hand har lite problem att lägga fingrarna skönt bakom triggern och få upp tummen bra men kör jag med tummen lite längre ner eller med 3 fingrar framför triggern så sitter den som ett smäck vet dock ej om jag kommer trimma den isf blir det nog UT pike dock högst på listan ligger en enkel-vev 35mm men den är ju tyvärr slut på UTreel's hemsida.=/

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
              har den dock i 6500 modellen vilket är pågränsen för min hand har lite problem att lägga fingrarna skönt bakom triggern och få upp tummen bra men kör jag med tummen lite längre ner eller med 3 fingrar framför triggern så sitter den som ett smäck vet dock ej om jag kommer trimma den isf blir det nog UT pike dock högst på listan ligger en enkel-vev 35mm men den är ju tyvärr slut på UTreel's hemsida.=/
              hör med pike1 här på forumet. han har kanske någon vev till dig. inte så länge sen jag köpte 35 mm o fick själv välja färg. jobbar ihop med UT på någon vänster. btw när jag köpte av han stod det på UTs hemsida att dom var slut..

Kommentera

En stilla undran... Vad är fördelen med enkelvev??

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                  En stilla undran... Vad är fördelen med enkelvev??
                  mycket snyggare. är rullen het får man mer fisk
                  går att få i många färger. sen är dom kullagrade osså.

Kommentera

Det finns ju även gamla enkelvevar från 70-talet till ambassadeurer som är orginaltillbehör från ABU. Jag har en röd 35 mm sådan på min TGC 5001C, snyggt om man gillar lite retrostuk. Brukar gå att hitta på Ebay runt en hundring. Inga kullager dock.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    31 925 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Micki.S