Ursprungligen postat av Krokodiljägaren
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Amb Record C6 50
Collapse
X
-
SimpZeN
Ja jag har sett dom, inte riktigt det jag är ute efter för är inte så mycket för retro tyvärr:P är väl för ung för att uppskatta sånna saker men det kommer väl när jerkbait anses gammal modigt :PUrsprungligen postat av Träben Visa inläggDet finns ju även gamla enkelvevar från 70-talet till ambassadeurer som är orginaltillbehör från ABU. Jag har en röd 35 mm sådan på min TGC 5001C, snyggt om man gillar lite retrostuk. Brukar gå att hitta på Ebay runt en hundring. Inga kullager dock.
Kommentera
-
Jaha! Tro fan att det är långt mellan huggen! Jag tycker ju dubbelvev är snyggt...Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggmycket snyggare. är rullen het får man mer fisk
går att få i många färger. sen är dom kullagrade osså.
Måste nog fixa en enkel då..
Kommentera
-
Goda nyheter för alla som förstått det där med vevarUrsprungligen postat av SimpZeN Visa inlägghar den dock i 6500 modellen vilket är pågränsen för min hand har lite problem att lägga fingrarna skönt bakom triggern och få upp tummen bra men kör jag med tummen lite längre ner eller med 3 fingrar framför triggern så sitter den som ett smäck
vet dock ej om jag kommer trimma den
isf blir det nog UT pike dock högst på listan ligger en enkel-vev 35mm men den är ju tyvärr slut på UTreel's hemsida.=/

35 mm vevar i kromad mässing med kullagrat grepp finns återigen att köpa från UT Reel Technology.
Kommentera
-
Håller med om enkelvevens fördelar grymt skönt grepp och en smooth gång under vevandet. Man slipper detta glappande å vickande lilla orginalknoppen. Enda baksidan var att jag fick tjuvstopp ibland, då veven slog till spolen precis i kastet om jag inte ställde vevknoppen nedåt, vilket man missade då man blev het.
Kommer inte ihåg om detta kan berott på att jag hade för lång vev? vet inte vilken längd jag hade då min rulle nu ligger på sjöbotten. Någon som har nån ide eller upplevt samma sak? Annars är UT:s enkelvev grymt skönaDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Vevarna som kommer från UT Reel Technology är balanserade så att det du beskriver inte skall kunna inträffa.Ursprungligen postat av axe Visa inläggHåller med om enkelvevens fördelar grymt skönt grepp och en smooth gång under vevandet. Man slipper detta glappande å vickande lilla orginalknoppen. Enda baksidan var att jag fick tjuvstopp ibland, då veven slog till spolen precis i kastet om jag inte ställde vevknoppen nedåt, vilket man missade då man blev het.
Kommer inte ihåg om detta kan berott på att jag hade för lång vev? vet inte vilken längd jag hade då min rulle nu ligger på sjöbotten. Någon som har nån ide eller upplevt samma sak? Annars är UT:s enkelvev grymt sköna
Nu blev det sig inte bättre än att jag för ett par år sedan tog fram ett så kallat "PH", med T-handtag avsett för havsfiske. Denna f-ba--de vev var inte balanserad för att kasta med, något några envist kastande innehavare och därmed undertecknad snabbt fick sig till livs. Att vevens användningsområde var något annat, kan vi lämna därhän.
Om någon sitter på en rulle som används till annat än havsfiske och liknande och den har en UT vev med PH, dvs T-handtag.
Skriv ett mail till info@utreel.com, så vi får ordna upp saken.Senast ändrad av UT; 2011-09-13, 19:25.
Kommentera
-
vilken enkel vev skulle du rekomendera till en 5601 jb till jerk. med orginal 5.3:1 utväxling.Ursprungligen postat av UT Visa inläggVevarna som kommer från UT Reel Technology är balanserade så att det du beskriver inte skall kunna inträffa.
Nu blev det sig inte bättre än att jag för ett par år sedan tog fram ett så kallat "PH", med T-handtag avsett för havsfiske. Denna f-ba--de vev var inte balanserad för att kasta med, något några envist kastande innehavare och därmed undertecknad snabbt fick sig till livs. Att vevens användningsområde var något annat, kan vi lämna därhän.
Om någon sitter på en rulle som används till annat än havsfiske och liknande och den har en UT vev med PH, dvs T-handtag.
Skriv ett mail till info@utreel.com, så vi får ordna upp saken.
har två rullar och satte på inshorens PH men får probelm med att hålla linan spänd. tar helt enkelt för lång tid att snura ett varv.och orginal dubbelvev kan man ju inte ha:P
Kommentera
-
vilken enkel vev skulle du rekomendera till en 5601 jb till jerk. med orginal 5.3:1 utväxling.Ursprungligen postat av UT Visa inläggVevarna som kommer från UT Reel Technology är balanserade så att det du beskriver inte skall kunna inträffa.
har två rullar och satte på inshorens PH men får probelm med att hålla linan spänd. tar helt enkelt för lång tid att snura ett varv.och orginal dubbelvev kan man ju inte ha:P
Kommentera
-
Ha ha ha. de va ju en sån vev jag hade, som nu ligger på sjöbotten, då föstår jag. Men den va grymt nice att hålla i.Nu blev det sig inte bättre än att jag för ett par år sedan tog fram ett så kallat "PH", med T-handtag avsett för havsfiske. Denna f-ba--de vev var inte balanserad för att kasta med, något några envist kastande innehavare och därmed undertecknad snabbt fick sig till livs. Att vevens användningsområde var något annat, kan vi lämna därhän.
Jag förstog inte vad du menade med det sista UT att ordna upp saken ? Men jag hakar på din fråga "krokodiljägarn" har precis beställt en JB, bestämt att TGC:n får ankra för gott där nere bland gäddorna. så jag behöver också en vev, 35, 40 eller 45 mm är nu fråganDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 117 visningar