Ambassadeur och enkelvev - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur och enkelvev

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köper inte resonemanget att det är en större marknad där över. För det första så är det en liten del som inte tar någon plats alls att ha på lager sen så kostar den som dyrast 6 dollar att köpa in för dom dvs om inte UT använder sig av en billigare grossist. Förstår då inte varför delen ska vara 3 ggr dyrare hos dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Det är ju verkligen märkligt med deras prishöjningar. Pratade med dem efter de hade tagit över från UT.
      Det skulle ABSOLUT inte bli några höjningar, snarare tvärt om.
      Min vev jag har på min ut trimmade kostade verkligen inga 699kr.
      Under 500 tror jag den låg på...
      Minns inte exakt vad det stod i prislistan hos UT när jag beställde min rulle med 40mm vev, kan ha varit mellan 5 och 6 hundra för veven men tror absolut inte att det var över 600.

När UT själv höll i sina prylar så kom det alltid svar från honom här på forumet, väldigt tydliga och informativa svar dessutom!
      Om det nu råder tyckande och tveksamheter över prissättningarna i en "viss butik i Täby" så kunde man ju önska att de i butiken kunde reda ut begreppen här och argumentera för sitt pris.....men de har väl inte en susning om att diskussionen pågått.

Vid närmare koll av deras priser på UT-prylar och om minnet inte sviktar helt så ser jag inte någon direkt prishöjning, verkar bara vara 40mm vev som stigit rejält.
      Dessutom ser jag att man kan få en UT-trimmad "raket" för 2819kr....hmmm....hade jag inte haft mina rullar så hade jag nog klippt till på en sådan!

Kommentera

Hej på er!
        Kul att UT-prylarna engagerar! Som jag läste ovan är det inte många förändringar i prislistan på UT-prylar som gjorts men på den kromade enkelveven i 40 mm så har vi inte kunnat få fram de till bättre pris! För er som inte vet så är det inte helt gratis att tag fram dessa specialvevar. Eftersom just 40 mm enkelvevar kräver så pass många moment, speciallager, specialtillvekade handtagsstift, kromad motvikt, nitning omkromning mm. så blir de dyra. Vi tar även fram dessa vevar i mindre skala (mindre antal). De vi tar fram säljer direkt vi får fram dem och priset förstår folk som vet hur de är tillverkade och vilka komponenter som de innehåller. Exklusivt helt enkelt!
        Övriga produkter som t.ex. den blå-eloxerade UT-veven med slaglängd på 45 mm (perfekt för tyngre fiske) ligger kvar i pris och samtliga trimsatser också. Billiga vevar utan några direkta krav finns ju redan hos ABU och dessa fungerar ju utmärkt de också!

Vad gäller UT = Sportfiskeboden så stämmer det till viss del! Vi har grejorna till de klassiska 4500-6000 rullarna där vi trimmar, servar och modifierar klassiska Ambassadeurer. Trim och specialgrejor till t.ex. 2500 rullar sköter www.reelman.com!

Undrar ni över något ang. UT-trim så kontakta oss gärna direkt i butiken eller via mail info@sportfiskeboden.com!

Kommentera

Gött med snabb respons!!

Kommentera

Här finns också vevar http://www.fiskeokapellservice.se/85...grade-vevgrepp jag köpte en för det gamla priset, men dom värkar ha gått upp rejält på senare tid...

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
              Grejjen är ju att det ÄR kapade originalvevar...som man borrar ur gamla vevknoppen på,nitar dit en ny pinne för kullagren,nitar fast en färdigkromad mässingsklump på.Samt att den kromas om pga att man kapade i mässingen.Det är klart att det kostar...Men om man tex köper en Revo S vev och gör om som i länken ovan kommer man ju undan liiite billigare!Man får ju dubbla kullager i den knoppen åxå
              Precis, betydligt mer än en kapad orginalvev. Ingår nog även någon hemlig besvärjelse, för skönare vev finns inte

Kommentera

UT vevarna är otroligt bra. Det är inget att diskutera. Sen är det alltid tråkigt när något blir dyrare. Dock tror jag priset på 45 an blivit billigare. Låg inte den betydligt högre innan?
                Lite kompensation blir det ju där.

Kul att ni från sportfiskeboden ger er in i debatten. Hoppas få se svar från er i framtida trimm trådar också.

Kommentera

Jag fick med en enkelvev till min Inshore, nu undrar jag hur fan jag ska få bort muttern som sitter över veven när man tagit bort låsblecket? Den sitter ju som fanken och det är lite svårt när man inte har så mycket verktyg i en studentlägenhet. Har typ polygrip att tillgå

Kommentera

FÖrsöker och försöker gänga av skiten men det går ju inte! Har snurrat på mutteridioten säkert 200 varv men det händer inget, gängpaj från fabrik!?!?

Nu har jag fått loss den men nu sitter det en del som heter 4490 i vägen som inte vill bort, ska man böja till den så den lossnar eller? Går inte att skruva ut den eftersom "bulten" som den sitter på har en icke-gängad kant.
                    Senast ändrad av orient; 2012-07-15, 12:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                      FÖrsöker och försöker gänga av skiten men det går ju inte! Har snurrat på mutteridioten säkert 200 varv men det händer inget, gängpaj från fabrik!?!?

Nu har jag fått loss den men nu sitter det en del som heter 4490 i vägen som inte vill bort, ska man böja till den så den lossnar eller? Går inte att skruva ut den eftersom "bulten" som den sitter på har en icke-gängad kant.
                      Det är ju en spår ryttare, Du sätter t.ex. en smal skruvmejsl eller spetsen på en tre-krok mellan ryttaren och fästet sen bänder du loss den. Alltså du trycker med skruvmejseln mot fästets kant så att ryttaren pressas utåt.

Brukar gå lätt! Var försiktig så inte ryttaren flyger iväg så du tappar bort den. För utan den så kommer veven glappa en hel del i sidled!

Ett tips angående verktyg, Köp dig en bits sats med medföljande handtag på biltema

T.ex. denna : http://biltema.se/sv/Verktyg/Handver...6-delar-12489/

Har en sån och den har allt som krävs för diverse Ambassadeur mek och diverse skruvande till annat också!
                      Senast ändrad av Guest; 2012-07-15, 14:59.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                      22 svar
                      11 634 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Äldre Id  
                      Startad av joens, 2018-03-18, 19:55