Tjäna, rullar hit o dit men vad är rätt igentligen
. Antingen strl.2500 eller 3000 till gäddfisket på ett 40-grams spö, nu börjar jag oroa mig över att 2500 är för litet om jag använder mig av tyngsta möjliga drag t.ex en Westin på 40gram.
Hade en 3000 innan som nu ska sitta på ett kraftigare spö (hoppas det räcker också) och vill nu ha lättaste spöt att kasta med och så draga när jag kan. Ska man då chansa och köra så lätt som möjligt som till abborre för "fightens" skull eller fega och ta så det räcker? Först ville jag ju ha 2500 så man får kämpa lite men AAAHHH!
. Antingen strl.2500 eller 3000 till gäddfisket på ett 40-grams spö, nu börjar jag oroa mig över att 2500 är för litet om jag använder mig av tyngsta möjliga drag t.ex en Westin på 40gram.Hade en 3000 innan som nu ska sitta på ett kraftigare spö (hoppas det räcker också) och vill nu ha lättaste spöt att kasta med och så draga när jag kan. Ska man då chansa och köra så lätt som möjligt som till abborre för "fightens" skull eller fega och ta så det räcker? Först ville jag ju ha 2500 så man får kämpa lite men AAAHHH!
Kommentera