dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det blev ett par redtag i storlek 14 dagen till ära.

Ska finslipa mina bindarkunskaper under "vintern" tänkte jag.

Kommentera

• Juste!

Red Tag, är en bra fluga att starta flugbinderi övningarna med. Till våren, lär du vara igång på riktigt.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Blev ett par baitfish och ett par montana så det är på G nu.

Kommentera

• Idag har jag lärt mig att CDC är tålamodskrävande så det står härliga till!

Men skoj att pilla med det. Går nog åt ett par försök till innan det liknar mer än "pyssel på dagis"...

Kommentera

• Jo, inte är cdc det mest lättarbetade materialet när man är ny på att binda precis. Det värsta med det är nog att spinna / dubba det. Men som någon sade, övning ger färdighet.

Kommentera

• --------------------hej är inte ofta här men du har alltid roliga inlägg...och jag föredrar naturliga material,bara ett tips men ngt som är riktigt bra är underukk från Älgens vinterpäls...fet lätthanterad och hållbar.
              fiskar du ngt i Norra Sverige efter harr?

Kommentera

• Hej!

Tackar.

Bra tips. Nej, jag fiskar tyvärr inte vildmarks fiske nu mer p.ga. mitt taskiga höger ben och höft protes.

Kommentera

• Lite udda vingmaterial....
                  Click image for larger version

Name:	telefon bilder 035.jpg
Views:	1
Size:	107,7 KB
ID:	1771794
                  Det köpte jag från coop forum för ett tag sen för att prova det till HÖ flugor. Så det blev en fluga med bakkropp av räk dubbing, fram kropp o under ving av flashabou o vingen av dammvippa.
                  Igår var jag vid sydkusten o provade DAMMVIPPAN(så har jag döpt den flugan) o resultaten blev en HÖ. En i godkänd storlek dock med vinter färg, som fick simma vidare till nästa gång vi träffas.

Här är lite lyxigare variant.
                  Click image for larger version

Name:	damm.jpg
Views:	1
Size:	3,9 KB
ID:	1771796

Kommentera

• Låter som ett bra och billigt bindar material. Och man får ju materialet i litet olika färger på köpet. Kanske ett material för Gädd och Lax entusiasterna också?

Du kniper nog snart en större HÖ på den där flugan. Ser giftig ut.

Funderar starkt på att skaffa en sådan vippa jag med. Vem vet? Kanske man kan hitta på en juste streamer till båge fisket senare i vår?

Tack för tipset Micke.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-02-10, 19:55.

Kommentera

• Var så god min vän.
                      Jag har filmat den fisken som föll för DV(dammvippan) men kunde inte ladda den på min inlägg. Jag fick medelände att filen är för stor. Jag måste erkänna att jag är mindre teknisk när det gäller dator

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X