Vilket bindstäd använder du ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket bindstäd använder du ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Borde gå o modda en parachute galge annars ju

Kommentera

Här finns det för 299:-

Var tvungen att fixa ett själv innan jag dela med mig :P

Ska tydligen ha en hel flock ändå.

Finns en fin väst med för små pengar som jag köpte med.

Kommentera

Juste! Du gjorde helt rätt i att självt köpa ett Flymate först. Nu lär det bli rusning.

Det där är en bra väst.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-21, 17:29.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ja farsgubben har en likadan väst så jag visste vad det handla om.

Oavsett vilket städ jag köpt så kan det inte va fattigare än mitt gamla från darts startkit.

Det kitet kan jag inte rekomendera någon att börja med btw, riktigt lumpigt material o lusigt städ. Fick inte ihop en enda fiskbar fluga av det kitet :P Tupphaklet är sopigare än något annat! Grova strån som på Anna Books ben

Kommentera

Nr 14

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf Visa inlägg
              Ja farsgubben har en likadan väst så jag visste vad det handla om.

Oavsett vilket städ jag köpt så kan det inte va fattigare än mitt gamla från darts startkit.

Det kitet kan jag inte rekomendera någon att börja med btw, riktigt lumpigt material o lusigt städ. Fick inte ihop en enda fiskbar fluga av det kitet :P Tupphaklet är sopigare än något annat! Grova strån som på Anna Books ben

Nä, Dart städet såg riktigt lusigt ut!!! De andra verktygen var ju standard Indiska och är ju o.k. iaf. Men städet som sagt.... Det ser t.om. värre ut än det gamla AA Vise jag började med.

# Tupphaklet är sopigare än något annat! Grova strån som på Anna Books ben#

Tror inte alls att du behöver oroa dig för Flymate städet. Danska Snowbee, gör ju justa grejor annars så. Och det ska tydligen gå lätt att få ny chuck vid behov. Jag har läst i ett par engelska flugfiske forum om det. Och de som ägde ett, var nöjda med det.

Det städ jag dreglar litet över är detta: http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=3161 Ett städ som har fått grymt bra kritik av både köpare och proffs i tester. Finns en massa tillbehör att köpa till också.

Men man ska köpa det på J.K. Flugfiske i så fall om man inte importerar förstås? J.K. är 300:- billigare än Dan Tackel:

Tillbehör: http://www.youtube.com/watch?v=Ls56F...eature=related
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-21, 18:40.

Kommentera

har kikat lite på mitt apex städ o kommit fram till att inge ide o göra ett true rotary vise av den, själva spännmekanismen med huset för stort och vinklarna skulle aldrig bli bra om man inte skulle överdimensionera städet som den skall rotera i. Så blir o binda på denna ett tag o sen vid nått tillfälle, kanske vid skatteåterbäringen beställa ett dyna-king städ från utlandet för en betydligt mindre peng än här i swe.
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

låter kanon det där, bara o ta erbjudandet sen återkomma med en rapport hur den funkar =D
                  FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                  SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Jepp! Jag tror att detta städ är bra. Italienarna kan ju mekanik. Och det är ganska snyggt också tycker jag. Finns även med bords platta till samma pris. 477, är näst dyraste städet av Stonfo städen. Finns ett finare med spak låsning och en massa lull-lull för 2.400:- också. Men då hade jag nog hellre köpt ett Dyna King Trekker i stället av taimen.com

Återkomer med " tyck" och foton när jag använt 477:an en stund.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-21, 20:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf;673298[url
                      http://www.wittlock.se/sv/specialerbjudande/rea-flymate-bindstad.html[/url]

Här finns det för 299:-

Var tvungen att fixa ett själv innan jag dela med mig :P

Ska tydligen ha en hel flock ändå.

Finns en fin väst med för små pengar som jag köpte med.

http://www.wittlock.se/sv/specialerb...r-flyvest.html
                      Det har jag hittad om FLY MATE
                      Klart de mest prisvärdaste städet man kan köpa, vet inte hur många tusen-tals flugor jag bundit på mitt. Binder ju mycke på försäljning och nu efter kanske 10 år så börjar gängorna i skänklarna ta slut.

Med det priset, man blir sugen på en ny städ.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                      1 svar
                      1 320 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg SharkGirl  
                      Arbetar...
                      X