Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Är de bara jag eller är de inga gamla inlägg som fungerar ? får upp
    Invalid Page URL. If this is an error and the page should exist, please contact the system administrator and tell them how you got this message.

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Kom du in på sidan via en Googlelänk? I sådana fall är problemet känt och vi jobbar på en lösning.

  • #92
    Ursprungligen postat av Cocosone Visa inlägg
    Är de bara jag eller är de inga gamla inlägg som fungerar ? får upp
    Invalid Page URL. If this is an error and the page should exist, please contact the system administrator and tell them how you got this message.
    Jag fick upp det genom en kopierad länk från förra helgen, länk finns längre bak i tråd

    Kommentera


    • #93
      Har inte haft möjlighet förut, men eftersom jag fått en förfrågan om feedback från Bergman kan jag väl nämna ett par saker som"var bättre förr". Jag har haft och har fortfarande Fiskesnack som startprogram på min browser. I den gamla versionen fick jag upp en lista över senaste trådarna. Diskussioner överst, annonser därunder och längst ner bloggar. Idag får jag upp en lista över olika forum. Och om jag går in på "nya ämnen" så får jag en salig blandning av dessa tre avdelningar. Det är möjligt att jag även i detta avseende har förbisett något, men irriterande är det. Lika irriterande sm att man var och varannan gång får upp profilen när man försöker titta in i en tråd.
      Det här är ett par av de saker jag kan komma på för tillfället, dyker det upp något mer hör jag av mig.
      Skit fiske!
      Gösta

      Kommentera


      • Bergman
        Bergman kommenterade
        Editing a comment
        Fast det du skriver här beror delvis på att du har en cachad temporär fil som innehåller en felaktig sökväg. Det finns en startsida som du beskriver. Bara det att du inte ser den.

        Du behöver rensa temporära filer och cachade filer (spara dock cookies och inloggningsinformation) om du vill behålla dina sparade inloggningar.

        Vad använder du för browser?

    • #94
      Det här är ju inget viktigt men nämner det iaf. Om man klickar på aviseringar och hamnar i messagecenter så är vissa flikar på svenska och vissa på engelska.

      Kommentera


      • Bergman
        Bergman kommenterade
        Editing a comment
        Yes, det är correct. Det är mängder av fraser (korta som långa) som behöver översättas. Har fokuserat på de som syns mest än så länge. Så synd att vBulletin inte har ett svenskt språkpaket.

    • #95
      Vill bara meddela att Google-sökproblematiken nu bör vara löst. Ni som haft problemet får gärna testa att göra någon sökning och se om det fungerar hos er. Meddela gärna hur det går
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • #96
        Funkar med googlesök för mig både från mobilen och datorn. Igår funkade det inte.
        Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

        Kommentera


        • #97
          Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
          Funkar med googlesök för mig både från mobilen och datorn. Igår funkade det inte.
          Lysande! Då verkar det löst mao
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • #98
            Nu har jag lagt till en menyval för "Ämnen med olästa inlägg" på startsidan. Det är en quickfix så den kanske kommer att ändras framöver.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • #99
              En grej jag saknar är möjligheten att direkt navigera till sista sidan när man öppnar en lång tråd. Går det inte att få in en sån knapp i navigering i topmenyn?

              Kommentera


              • Bergman
                Bergman kommenterade
                Editing a comment
                Detta är en sak som jag ska ta upp med vBulletin. Det har nämnts tidigare här i tråden. På mobilen kan man klicka på sista sidan men inte på datorn. Det du kan göra tillsvidare är att skriva in sista sidnumret i rutan för "sida" och sedan trycka på enter. Men det borde finnas en knapp för det.

            • Vill informera om att jag i samband med felsökning av sökproblematiken gällande åäö varit tvungen att läsa tillbaka nattens backup nu på morgonen. Eventuellt kan det vara något enstaka inlägg/pm som saknas iom detta. Så, om du vet att du gjort ett inlägg eller skickat PM mellan kl 04:00 och 07:00 så får du gärna göra om det.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

              Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
              12 svar
              1 399 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
              15 svar
              1 138 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg Xerup
              av Xerup
               
              Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
              7 svar
              333 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Sundström76  
              Arbetar...
              X