Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Fast nu såg jag att man har "diskussioner på startsidan, istället för forum och det funkar ju likadant. Såg inte det innan

    Kommentera


    • Bergman
      Bergman kommenterade
      Editing a comment
      Yes, fast forumkategorin och vem som postat senaste inlägget saknas just nu. Ska försöka lösa det som jag nämnt här ovan.

  • #82
    Ok. Det kommer bli kanon det här.

    Kommentera


    • #83
      Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg

      Kan du ta en skärmbild som visar inställningarna för rensningen och posta här? Det kan vara cache-kryssrutan som du behöver bocka i. Det borde vara safe att radera cachen så länge du inte samtidigt rensar cookies och det andra du vill behålla.
      Det fixade biffen!
      Cache kryssades i och nu verkar allt vara frid och fröjd!

      Kommentera


      • Bergman
        Bergman kommenterade
        Editing a comment
        Lysande! Bra att veta hur man löser det om det är flera som har samma problem.

    • #84
      Men som jag har för mig att någon annan bad om tidigare så vore det ju otroligt bra med en "Nya ämnen"-knapp på startsidan, som det är nu (då jag inte orkar ändra adressen på bokmärket haha) så blir det att jag först behöver klicka på "Forum" för att kunna få en länk som visar "Nya ämnen". För mig som alltid surfar från soffläge på ett tangentbord med liten pekplatta så är varje klick rätt viktigt

      Kommentera


      • #85
        Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Men som jag har för mig att någon annan bad om tidigare så vore det ju otroligt bra med en "Nya ämnen"-knapp på startsidan, som det är nu (då jag inte orkar ändra adressen på bokmärket haha) så blir det att jag först behöver klicka på "Forum" för att kunna få en länk som visar "Nya ämnen". För mig som alltid surfar från soffläge på ett tangentbord med liten pekplatta så är varje klick rätt viktigt
        Jag ska kirra det men ska försöka lösa några andra grejor först. Har några öppna case med vBulletin som vore skönt att få fixade. Bland annat upptäckte jag nu på morgonen att det inte går att söka efter ord med åäö i sig. Och detta har en ganska stor inverkan på sökfunktionen.
        Senast ändrad av Bergman; 2018-10-16, 09:11.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

        Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

        Kommentera


        • #86
          Jag har också lagt upp länkar till "Köp och sälj" och "Film" i huvudmenyn. Min tanke är att dessa ska ersättas med något bättre senare. Dvs en specifik sida för respektive sak.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • #87
            Nog för att det alltid finns utrymme för förbättring men detta är ju rena drömmen emot den gamla och det smått icke-fungerande forumet. (Bl.a sökfunktion samt bildgalleri)
            Tycker det ser bra ut och det gör Fiskesnack åtminstone för mig mycket mer lättillgängligt och trevligare att besöka.
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

            Kommentera


            • Bergman
              Bergman kommenterade
              Editing a comment
              Tack för feedbacken! Om du har konkreta förslag på förbättringar så tar jag gärna emot dem.

          • #88
            Bergman <- ny funktion? Har för mig jag saknade den i gamla forumet, att kunna tagga någon.

            iallafall gör du ett bra jobb och det blir bättre, sen är det ju självklart vanesak också.

            Iallafall, reklambanners på datoranpassad sida via mobilen är knas, det var en av anledningarna till att jag tyckte det såg illa ut.
            Se bilderna, de sticker ut, skala dem så de har samma storlek som bakgrundsrutan eller listboxen

            Sen är bilduppladdningen såååå myxkmy enklare nu än tidigare, då det var en miniruta man skulle gissa var knapparna satt i

            Spara redigeringar knasar dock, måste klicka 2ggr på spara

            går det äveb att man lägger in vem som skrev senaste inlägget på startsidan, gillar att se vem det är som skrev det, så drt går att sortera bort sånt man inte vill se smidigt
            Senast ändrad av daikai1; 2018-10-16, 11:48.

            Kommentera


            • Bergman
              Bergman kommenterade
              Editing a comment
              Yes det stämmer, om man skriver @ användarnamn (ihopskrivet) så taggas personen och får en avisering om det. Det beror iofs på vad mottagaren har för aviseringsinställningar inlagda. De kan man justera här: https://www.fiskesnack.com/settings/notifications

              Nu lärde jag mig något nytt här. Visste inte ens att man kunde få fram den datoranpassade sidan i mobilen. Hittade inställningen i Chrome nu

              När det gäller annonsplatserna så är detta en temporär lösning innan de nya är satta. Men ska se om jag kan lösa buggen med autoskalning.

              Det där med spara redigeringar får jag kika på vid något tillfälle. Så borde det ju inte vara.

          • #89
            Det finns en del jag saknat länge som fanns förr, varför togs delen med recensioner bort? Var intressant att läsa om olika omdömen på beten, rullar m.m. Kanske går att utöka med båtar osv med?
            Sen tycker jag personligen att det bör vara för osponsrade personer att lägga upp recensioner för att få en någorlunda sann bild av produkten, sen om ett företag eller sponsrad person vill kommentera recensionen känns helt ok​​​.

            Kommentera


            • Bergman
              Bergman kommenterade
              Editing a comment
              Recensionsdelen togs bort pga att den inte var kompatibel med ny programvara. Det var en köpt extraprogramvara som slutade utvecklas (om den inte återuppstått senare).

              I praktiken så kan man ju fixa något liknande här i forumet. Jag skriver upp det på förslagslistan.

          • #90
            Kolla pekningen av domänen, fiskesnack.com pekar fel medan www.fiskesnack.com fungerar.

            Kommentera


            • Bergman
              Bergman kommenterade
              Editing a comment
              Ooops, det där har jag missat. Tack för att du meddelade detta!

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
          12 svar
          1 399 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
          15 svar
          1 138 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
          7 svar
          333 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Sundström76  
          Arbetar...
          X