Uppgraderingen av forumet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgraderingen av forumet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ska det vara så att man får en avisering för vanliga kommentarer i trådar man följer (där längst upp där det står aviseringar) bara för att man skrivit i dem? Jag har provat mig fram med att bocka ur saker som jag inte vill ha avisering från när det kommer till följda trådar och nu har jag bockat ur precis allt men får ändå en (för mig) irriterande röd etta där och när jag klickar mig in på aviseringar så visar det sig att någon bara har skrivit i tråden. Jag hade velat välja att bara få avisering om någon citerade mig eller taggade mig, att där uppe få veta att någon skrivit i en tråd som jag också skrivit i är en aning overkill tycker jag.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
      Ska det vara så att man får en avisering för vanliga kommentarer i trådar man följer (där längst upp där det står aviseringar) bara för att man skrivit i dem? Jag har provat mig fram med att bocka ur saker som jag inte vill ha avisering från när det kommer till följda trådar och nu har jag bockat ur precis allt men får ändå en (för mig) irriterande röd etta där och när jag klickar mig in på aviseringar så visar det sig att någon bara har skrivit i tråden. Jag hade velat välja att bara få avisering om någon citerade mig eller taggade mig, att där uppe få veta att någon skrivit i en tråd som jag också skrivit i är en aning overkill tycker jag.
      Troligen har du aktiva prenumerationer som du behöver ta bort. Aviseringsinställningarna gäller bara från det att du gör inställningarna och framåt. Det du redan prenumerar på ligger kvar om du inte städar där.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • Tycker det är lite svårt att hitta något, framförallt vad som är nya gamla PM och om man fått något nytt osv.
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          I nya forumversionen så är gamla PM-funktionen utbytt mot ett meddelandecenter. I ärlighetens namn har jag inte satt mig in i den så mycket ännu men jag kommer göra det framöver. Ska se vad jag kan göra för att få det tydligare och bättre.

      • Jaha!
        Så ser det riktigt bra ut! I morse så såg det ju minst sagt konstigt ut men efter en stund så var det sådär som jag önskat, på mobilen (vet inte vad den läsaren heter, standard i Samsung S6...), i laptopen i Edge och i Crome och på den stationära i Explorer - MEN inte i Crome. Så jag rensade lite som Bergman föreslagit och nu funkar det även där... Hoppas jag slipper klaga mer, men det faktum att det är lätt att slå på användarnamn när man vill öppna en tråd verkar kvarstå!
        Annars ser det ju riktigt bra ut...
        Skit fiske!
        Gösta

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Fint att det löste sig även i Chrome! Ja, användarnamnen sitter lite väl tätt vid forumämnet. Ska se vad jag kan göra där men andra saker måste tyvärr gå före.

      • Kaos! jag fattar ingenting vad hände xD kollar in senare igen när det kanske finns bilder igen.
        Txv "Team Diagnos"

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Utveckla gärna lite vad du menar är du snäll

          Ang bilder så är det gamla fotoalbumet avaktiverat för tillfället. Det är inte kompatibelt med nya forumprogramvaran och andra serverprogramvaror som också är uppgraderade. Min förhoppning är att vi kan få igång det igen senare. Alternativt att migrera det till en ny lösning.

      • Ursprungligen postat av rikard Visa inlägg
        Kaos! jag fattar ingenting vad hände xD kollar in senare igen när det kanske finns bilder igen.
        Hej. Om du läser tråden så får du reda på vad som hänt och varför fotoalbumet inte finns här just nu

        Kommentera


        • Saknar att kunna se vem som gjorde sista inlägget i en tråd utan att öppna den, vet inte om någon nämt det innan. Sen som jag sett flera skriva är väll inte helvit det absolut skönaste för ögonen

          Edit: såg nu att funktionen jag frågade efter finns i landscape på mobil men inte i stående format.

          Kommentera


          • Bergman
            Bergman kommenterade
            Editing a comment
            Jag har en öppen fråga till vBulletin om det här med att visa senaste postaren i forumtrådlistan på mobilen. Samt även hur man lägger till info om vilket forum som ämnet ligger i. Har tyvärr inte fått svar ännu met borde gå att lösa.

        • Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg

          Troligen har du aktiva prenumerationer som du behöver ta bort. Aviseringsinställningarna gäller bara från det att du gör inställningarna och framåt. Det du redan prenumerar på ligger kvar om du inte städar där.
          Tack, jag har tagit bort prenumerationen på den här tråden och startat prenumerera igen så får vi se om jag får några fler aviseringar

          Kommentera


          • Bergman
            Bergman kommenterade
            Editing a comment
            Om du prenumererar på tråden får du aviseringar om vad som händer i tråden. Så borde det fungera i alla fall.

        • Bild 1 föreställer hur det ser ut då jag besöker FS från mobilen. Där ser man alltså forumets uppbyggnad, inte vilka trådar som det senast postats i. Bild 2 är från datorn och där dyker senast aktuella trådar upp. Jag skulle gärna vilja ha som på bild 2 även i mobilen.
          http://enamatorfiskare.blogspot.se
          Instagram enamatorfiskare

          Kommentera


          • Bergman gött att du kämpar med förbättringar!
            Så småningom blir det nog riktigt bra.
            Jag vill inte påstå att det var bättre förr men en uppdelning i forum, köp&sälj, bloggar och "övrig" var mer överskådligt imho.
            Surfar enbart med chrome på androidenheter. Störigt att först behöva gå in i menyn och välja nya ämnen för att sedan hamna i en fruktsallad av bloggar och beten till salu.
            Eller det kanske är något tekniskt jag missat.

            Kommentera


            • Bergman
              Bergman kommenterade
              Editing a comment
              Min tanke är att bygga på med fler menyalternativ för att kunna separera inläggen lite mer. För nu är det ju så som du säger om man nu bortser från startsidan som är uppdelad ungefär som innan. Dock ligger gamla "Bloggar"-modulen inbakad i "Diskussioner" då jag tycker att många blogginlägg är riktigt bra. Men jag är inte omöjlig för att bryta isär den delen om många vill ha det så. Det är lätt fixat om det skulle vara så.

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Johnnyjohnny, 2019-08-23, 10:31
          12 svar
          1 399 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av Xerup, 2022-12-19, 09:11
          15 svar
          1 138 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av Xerup, 2022-12-20, 20:00
          7 svar
          333 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Sundström76  
          Arbetar...
          X