Systemkamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Systemkamera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
    Ja dina bilder och dina uttalande har ju verkligen visat vilken auktoritet du är inom fotografering...
    Vad menar du?

Kommentera

Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
      Alla har olika åsikter om saker och ting. Detta är min åsikt. Att köpa en sony eller en samsung finns inte i mina ögon. Inte när Canon och Nikon fortfarande gör kameror. Varför satsa på något mindre beprövat?

Det resonemanget håller inte... Då hadde alla fortfarande åkt runt i gamla Volvo 240`s.. Ja varför vidarutveckla när det finns en bilmodell som fungerar i alla väder?

//Abel
      http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
        Det resonemanget håller inte... Då hadde alla fortfarande åkt runt i gamla Volvo 240`s.. Ja varför vidarutveckla när det finns en bilmodell som fungerar i alla väder?

//Abel
        I detta fallet så håller det.

Jämför fladen och shimano. Fladen kommer med en ny fiskerulle och den kostar lika mycket som en shimano med ungefär samma "tekniska siffror".
        En försäljare på Coop säger att fladenrullen är skitbra och rekommenderar den.
        Fiskerullarna kostar 7000 spänn.

Vilken rulle köper du?

Eller byt ut fladen mot Schvingschving (ett nytt kinesiskt märke).

Kommentera

Vad menar du?
          Att dina kommentarer kring foto och bilder i ditt fotoalbum framställer dig som vilken söndagsfotare som helst - tom i nedre skalan...

Jämför fladen och shimano. Fladen kommer med en ny fiskerulle och den kostar lika mycket som en shimano med ungefär samma "tekniska siffror".

Vilken rulle köper du?

Skulle Fladen vara obeprövat? jag tror nog de flesta här har en del erfarenhet av Fladen... Hur många har inte lagt ut pengar på tex Quantum cabo? Quantum är ett relativt ovanligt märke i Sverige men pga bra recensioner och kommentarer från folk man tror har koll på läget så hade jag varit beredd att lägga pengarna på den rullen tex. Det är ju anledningen han frågar i forumet - att få reda på vad folk tycker om de olika kamerorna - att få hjälp av sina medmänniskor.

Sen kommer tyckare som du som INTE har någon erfarenhet av någon av kamerorna och tycker en massa. Hade man inte kunnat fråga någon annan om kvalitet och funktion så är det väl klart att man väljer ett av de kända märkena, men det behöver man liksom inte nu. Fattar du verkligen inte det här?

Kommentera

Jag hänger inte på fiskesnack för att visa upp bilder. Bilderna i mitt fotoalbum på fiskesnack är tagna med mobilkamera. De finns bara där för att visa upp fiskar som jag pratar om i forumtrådar. När jag fiskar så gör jag det för att koppla av. Fotograferar seriöst gör jag hela dagarna.
            Tyckte att jag kunde bidra med något till denna tråden, därför skriver jag. Förlåt att jag trampar dig på tårna, det var inte meningen.
            Jag får tycka till, precis som alla andra.
            Jag har haft 4 digitala systemkameror från Canon. 400D är en bra kamera, det råder det inga tvivel om. Har flera vänner som har såna, har testat dem snabbt. Alla som har dem verkar nöjda.

Jag rekommenderade min svärmor att köpa en Canon Ixus när hon skulle köpa digitalkamera, för att jag vet att de bra. Men väl i affären blev hon övertalad av en jätteduktig försäljare att köpa en Samsung i stället som skulle vara mycket bättre. Den kostade dessutom 1000 spänn mer, än den Ixuskameran jag tipsade om.
            Samsungen sög duktigt, jävla skitkamera. Bilderna var skitkassa och kameran gick sönder efter ett halvår. Hade det varit en Canon som gick sönder hade hon kunnat lämna den på service i Malmö där hon bor. Samsungen fick hon skicka iväg och fick tillbaka den 3 månader senare. De hade tydligen mycket att göra.
            Sen så är det klart att denna samsungen kan vara jättebra, det vet jag inte. Men är mycket skeptisk. Bildkvalitén är i alla fall sämre än Canankaeran om man tittar på Cyberphoto.se

Kommentera

Vilken rulle köper du?

Att jämnföra Minolta Med Fladen tycker jag är lite väl hårt...! När jag köpte min kamera så viste jag noll om fotografering.. Jag läste bara lite recensioner, och åkte runt och kände å klämde.. Det som gorde att jag valde minoltan framför dom andra husen var jusst greppet.. Nikon och Canon husen i samma prisgrupp kändes som plastiga leksaker i näven.. Fick nästan hålla krampaktigt för att den inte skulle halka ur näven som en blöt tvål..!
              Och det sybolisera inte kvalitet i mina ögon! Likaså bajonettkopplingar/fattningar etc var i plast, medans Minolta använde sig av metall.. Betydlig högre kvalitets feeling över det..

Nä... Jag tror att man ska försöka vara så öppen som möjligt, Inte lyssna förmycket på "dom som vet" Jusst dessa som "vet" har förmodligen matats med propaganda från första stund.. Och har man fått låra sig att Volvo är bäst... Ja då är Volvo bäst.. Och jag kommer även berätta för mina barn att volvo är bäst.... Å så tuggar de på... Sen om det handlar om Kameror,bilar eller va fan det nu kan var spelar mindre roll... För att återgå till jusst kameror.. Om nu fallet skulle vara som så att Minoltas gluggar är oskarpa, Så kan man väl köpa nått annat märke på gluggarna... ELLER???

//Abel
              http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Jag hänger inte på fiskesnack för att visa upp bilder. Bilderna i mitt fotoalbum på fiskesnack är tagna med mobilkamera. De finns bara där för att visa upp fiskar som jag pratar om i forumtrådar. När jag fiskar så gör jag det för att koppla av. Fotograferar seriöst gör jag hela dagarna.
                Tyckte att jag kunde bidra med något till denna tråden, därför skriver jag. Förlåt att jag trampar dig på tårna, det var inte meningen.
                Jag får tycka till, precis som alla andra.
                Jag har haft 4 digitala systemkameror från Canon. 400D är en bra kamera, det råder det inga tvivel om. Har flera vänner som har såna, har testat dem snabbt. Alla som har dem verkar nöjda.

Jag rekommenderade min svärmor att köpa en Canon Ixus när hon skulle köpa digitalkamera, för att jag vet att de bra. Men väl i affären blev hon övertalad av en jätteduktig försäljare att köpa en Samsung i stället som skulle vara mycket bättre. Den kostade dessutom 1000 spänn mer, än den Ixuskameran jag tipsade om.
                Samsungen sög duktigt, jävla skitkamera. Bilderna var skitkassa och kameran gick sönder efter ett halvår. Hade det varit en Canon som gick sönder hade hon kunnat lämna den på service i Malmö där hon bor. Samsungen fick hon skicka iväg och fick tillbaka den 3 månader senare. De hade tydligen mycket att göra.
                Sen så är det klart att denna samsungen kan vara jättebra, det vet jag inte. Men är mycket skeptisk. Bildkvalitén är i alla fall sämre än Canankaeran om man tittar på Cyberphoto.se
                Se där - det var väl inte så svårt att komma med sakliga argument? Förutom att det enda som var någorlunda relevant var frågan om servicen... Var det inte du som tog mångafaldigt bättre bilder med din mobil än din mor skulle ta med din proffsutrustning? Det märks inte.

Min bror har Sonyn och är mycket nöjd. Ska du inte köpa proffsobjektiv och kan tänka dig tredjepartstillverkare så är objektivutbudet ungefär samma på Canon, Nikon och Sony - samsungen är det nog sämre ställt med - kolla någon webshop för att undersöka utbudet. Jag köpte själv en äldre semiproffskamera från Canon som jag är väldigt nöjd med. Det bästa med huset är att det är stort, satbilt och av metall. När jag jämför med 400D och A100 så är canonens hus i en helt annan division - alldeles för litet och väldigt plastigt. Sonyn däremot ger nästan samma stabila intryck som min 10D samtidigt som den bara är marginellt större än 400D (samsungen har jag inte ens sett bild på tyvärr).

Hade jag köpt någon av de kameror du nämner så hade det blivit Sonyn. Hade jag däremot fått bestämma fritt så hade jag valt en Nikon D300 eller en Canon 40D - alltså ett par steg dyrare än de du funderar på.

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX Visa inlägg
                  Var det inte du som tog mångafaldigt bättre bilder med din mobil än din mor skulle ta med din proffsutrustning? Det märks inte.
                  .
                  Om du syftar på mina suddiga abborrbilder så togs de när det var jävligt dåligt ljus, med en dålig mobil.

Sen har du inte sett min mamma ta bilder.

Kommentera

Pentax K10D blir det

Tjena!!
                    Jag har nu bestämmt mej för Pentax K10D istället för Samsungen, anledning= känns bättre att ha en Pentaxkamera än en Samsung trots att det är i princip samma kamera.

Valde i slutändan mellan denna och 400D och det som avgjorde främmst var att pentax/samsung är
                    Vädertätad
                    Känns super i mina händer
                    Antiskaksystem
                    Hyffsat många intällningar vilket gör att det är en kamera jag kan växa med.

Kanske inte lika många objektiv att välja mellan som hos canonen som jag såg som dess fördel.

Tack för alla tips ang de olika kamerorna, ni får gärna fortsätta att tipsa om olika objektiv.

God fortsättning!!
                    MVH Micke

Kommentera

Som sagt. Spelar ingen roll vad man säger (jag och alla andra tyckare), folk gör ändå tvärtom.

lovar att detta är sista gången jag skriver i ett forum och kameror.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      11 svar
                      1 438 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 847 visningar
                      0 gillar