Systemkamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Systemkamera

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mårten, synd att du inte vill skriva mer.
    Ju fler åsikter desto större bredd får man att skapa sig en åsikt på.

Sen så kan jag ju säga att jag haft en minolta F300 och har en Z6 som jag varit väldigt nöjda med.

Men man nyttjar ju inte så mycket av kamerans funktioner för det mesta så de flesta av oss ser nog aldrig bristerna i de olika märkena på kameror.
    Ola

Kommentera

Jag skulle gärna vilja se några proffsbilder från Mårten. Eftersom jag är Miltons son och kommer snart att ta över imperiumet så är jag i behov av massa proffsfotografer som vill tjäna bra med pengar och fota fina naturbilder.
      Har du ingen hemsida Mårten ?

Kommentera

Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
        Som sagt. Spelar ingen roll vad man säger (jag och alla andra tyckare), folk gör ändå tvärtom.

lovar att detta är sista gången jag skriver i ett forum och kameror.
        Bara för att du och dom andra säger vad dom tycker att jag ska köpa för kamera så betyder väll inte det att jag måste köpa just den. jag startade en tråd där jag behöver hjälp med att välja systemkamera och är grymmt tacksamm för alla svar som helt klart hjälpt mej att välja, sen att jag inte väljer den kamera du tycker att jag ska välja är väll inget att bli sur över.

I de tidningar jag har läst så har pentaxen fått bättre resultat än Canonen och på både Scandinavianphoto och Fotovideo har de satt pentaxen före 400D, helt enkelt bättre kamera för pengarna.
        Visst Canon kanske är de främsta inom systemkameratillverkning men pentax tror jag inte är så långt ifrån.

Kopierade detta från Fotosidan.se, om det är sant eller inte det vet jag inte.

Pentax är inget "mindre känt fabrikat".
        På 60 och 70-talet så tillverkade Pentax fler systemkameror än vad Nikon och Canon gjorde.
        På 80-talet och fram till mitten av 90-talet så var Pentax Espio-serien marknadsledande bland kompaktkamerorna.

Dessvärre så tog det tid för Pentax att lansera sina första digitala systemkameror, vilket gav Canon och Nikon ett försprång marknadsmässigt. Det försprånget jobbar Pentax hårt med att hämta hem.

God fortsättning!
        MVH Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av Holmish Visa inlägg
          Bara för att du och dom andra säger vad dom tycker att jag ska köpa för kamera så betyder väll inte det att jag måste köpa just den. jag startade en tråd där jag behöver hjälp med att välja systemkamera och är grymmt tacksamm för alla svar som helt klart hjälpt mej att välja, sen att jag inte väljer den kamera du tycker att jag ska välja är väll inget att bli sur över.

I de tidningar jag har läst så har pentaxen fått bättre resultat än Canonen och på både Scandinavianphoto och Fotovideo har de satt pentaxen före 400D, helt enkelt bättre kamera för pengarna.
          Visst Canon kanske är de främsta inom systemkameratillverkning men pentax tror jag inte är så långt ifrån.

Kopierade detta från Fotosidan.se, om det är sant eller inte det vet jag inte.

Pentax är inget "mindre känt fabrikat".
          På 60 och 70-talet så tillverkade Pentax fler systemkameror än vad Nikon och Canon gjorde.
          På 80-talet och fram till mitten av 90-talet så var Pentax Espio-serien marknadsledande bland kompaktkamerorna.

Dessvärre så tog det tid för Pentax att lansera sina första digitala systemkameror, vilket gav Canon och Nikon ett försprång marknadsmässigt. Det försprånget jobbar Pentax hårt med att hämta hem.

God fortsättning!
          MVH Micke

Tror inte du kommer att ångra dig.. Min gamle far använder sig av Pentax prylar.. Och pratar förståss varmt om dessa.

Nu har han inte tagit klivet in i den digitala världen, utan det är gamla hederliga analoga hus och objektiv som gäller.. En sak är säker.. Kvaliten på prylarna behöver inte diskuteras..

//Abel
          http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Som sagt. Spelar ingen roll vad man säger (jag och alla andra tyckare), folk gör ändå tvärtom.

lovar att detta är sista gången jag skriver i ett forum och kameror.
            Heldigvis for trådtsarter. Pentax K10D er myyyye bedre enn de andre kameraene som er nevnt i denne tråden, og mengden objektiver er ubegrenset.
            www.fiskersiden.no

Kommentera

Holmish: Klart att du ska välja den kameran som du vill ha, inte så jag menar riktigt. Jag är inte sur. Bara trött på att man ibland inte får tycka fritt utan att få påhopp.
              Pentax är kända för att göra kvalité, det stämmer fint. På den gamla goda tiden (analoga) så gjorde de bra kameror vilket bör borga för att de fortfarande har samma motto.
              Du kommer säkert bli nöjd med din kamera. Glöm inte att lägga upp dina fina fiskebilder sen så alla får se.

pasi75: Det är bara att ringa när du tagit över imperiet.
              Fotar dock inte naturbilder i vanlig bemärkning. Jobbar på tidningen City nu. Min gamla hemsida finns dock kvar med lite gamla bilder från tiden jag var delvis frilans. www.svemark.com

Kommentera

Jag är inte sur. Bara trött på att man ibland inte får tycka fritt utan att få påhopp.
                Så det är inte OK att tycka om ditt tyckande?

Kommentera

Jo det är det.

Kommentera

Bra val Holmish!
                    Jag har själv en Pentax K10D sedan i somras och är helnöjd! Vädertätad, bildstabilisator i huset samt ett riktigt skönt grepp vägde klart över i jämförelse mot andra kameror.
                    Finns dessutom en uppsjö av begagnade objektiv från analogtiden som passar om man är lite nostalgisk..
                    Mörkö

Kommentera

Tja!
                      Hade nu äntligen fått ihop pengar till att köpa pentaxnen, men såg idag på fotokungen att de säljer ut Canon eos 30d hus för 6000:- så jag köpte den istället hehe (=. Lär väll landa på mondag.
                      MVH Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
                      11 svar
                      1 439 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
                      259 svar
                      87 914 visningar
                      0 gillar