Ursprungligen postat av Silverfisk
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
Jag köper alla dyrare fiskeprylar i Danmark, framförallt spö är betydligt billigare men man kan även hitta rullar för 50% av det svenska priset.. Jag jobbar på Hilton/kastrup så jag har inte långt till Köpenhamn.Jeg synes i øvrigt, at blink/drag er meget dyre i Sverige i forhold til Danmark.
Var ute 2 rundor idag. i morse nollade jag men hade ett utav dom ruggigaste Öring-huggen jag känt, först trodde jag det var botten, kände sedan att det rörde på sig, och när jag försökte ta hem det fick jag spö-böjningar som var rent ruggiga, den rusade inte som många andra gör utan gick ner på botten och tjurade, Jag fick in den ca:20 meter på 5 minuter sedan lossnade den, när jag kollade krokarna såg jag att den nästan rätat ut 2 av dom
På eftermiddagen fick jag ytterligare 2 godkända, 1 som var för liten och tappade en som var för liten.
Kommentera
-
Var nånstans var du?
Var ute ikväll i Klagshamn. Stendött för alla (vi var rätt många). Dock en härlig kväll så det blev lite socialt snack istället. Hade två känn men det var troligen horngädda. Stor skillnad mot i lördags. Så man får vänta på sådan dag igen.
Skall försöka ta mig upp tidigt i morgonbitti och provar. Tror det kan bli bra då.
Kommentera
-
Var nog min berömda envishet som gav utdelning
Stod från 11.30 - 18-30 med kort mat-paus därför jag fick napp, fick först på en liten som jag tappade och sedan tog den rackaren jag tror har varit väldigt stor, efter det vände vinden och det blev helt dött, inte före 17.00 vände vinden igen, samtidigt som det blev nästan vindstilla, då kom det in ett stim och jag fick ett par fiskar, även han som stod vid sidan om mig fick napp sedan helt dött igen.
(gislövs hamn)
Kommentera
-
Var ute idag igen Klagshamn. Fick lite horngäddor på norra sidan vid vattenfall och radarn.
Kom en kille gående och gick ut på vågbrytaren utom Vattenfall och radarn.
Efter en ungefär halvtimme kom han gående med denna fisk!
Klockan 15:00 tiden.
Drag Toby Mässing med lite röda prickar. 27 gram tror jag det var.
Vikt på fisken: 3,6kg.
Längd ca 70 cm.
En okej fisk han fick. Blåste rätt mycket så jag skall försöka ikväll igen. Ser ut som vinden skall lägga sig lite framåt natt.
Kommentera
-
Här nere var det inte så bra idag,, ok fanns öring men ingen storlek på dom, däremot har jag tyvärr fått horngädda på kroken, kanske dom som skrämmer öringen nu första veckan.
En kille fiskade med både pattegrisen och en avklippt räkimitation från en sill-häckla, fick helt ok med napp, han bryr sig inte om bombardan utan hänger den efter en vanlig bly-sänke på 15-20 gr och vevar lite fortare, fungerar lika bra som med bombarda.
Kommentera
-
hörde hemska rykten om att dom första horngäddorna var tagna i ystad redan i lördag. lyckligtviss inget jag själv kan bekräftaUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggHär nere var det inte så bra idag,, ok fanns öring men ingen storlek på dom, däremot har jag tyvärr fått horngädda på kroken, kanske dom som skrämmer öringen nu första veckan.
En kille fiskade med både pattegrisen och en avklippt räkimitation från en sill-häckla, fick helt ok med napp, han bryr sig inte om bombardan utan hänger den efter en vanlig bly-sänke på 15-20 gr och vevar lite fortare, fungerar lika bra som med bombarda.
Kommentera
-
Jodå de har kommit. Tog tre till horngäddor ikväll i Klagshamn på Tobisliknande drag. Precis hemkommen. Och tappade 4 st.
Har fått horngädda varje dag senaste veckan. Inga jättemängder men där är fisk. Fick en ikväll som jag trodde var öring. Först ett jäkla plask (det var mörkt ikväll). Men den var krokad i stjärten. Var säker på det var öring till jag såg den.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av anteman
2025-05-23, 22:14
|
||
|
Startad av anteman, 2025-06-01, 00:51
|
1 svar
258 visningar
4 gillar
|
Senaste inlägg
av efc__
2025-06-01, 20:32
|
||
|
Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
|
2 svar
401 visningar
3 gillar
|
Senaste inlägg
av HarpoonMan
2025-12-03, 11:09
|
Er der nogen der har erfaring med bomarda ved Klagshamn? Har köpt nyt spö... men sig intet til min fru
Kommentera