FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

Tackar. Here goes:

Click image for larger version

Name:	527CCFA1-5E77-4640-B80B-1D6E11E08052.jpeg
Views:	390
Size:	605,2 KB
ID:	2560202
    Trägen vinner, det var du värd nu efter allt nötande!

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Grattis. 1,5 kg är en riktigt fin abborre. Om du har lust kanske du kan lägga upp en bild här på FS så jag kan få se på den vackra fisken :-)
    Tackar. Here goes:

Click image for larger version

Name:	527CCFA1-5E77-4640-B80B-1D6E11E08052.jpeg
Views:	390
Size:	605,2 KB
ID:	2560202

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Ding, som Jacob Wheeler skulle säga. Nytt pb 1540g/48 cm, tog på Z-man chatterbait i Green pumpkin purple med en 3” minnowz i färgen Midnight oil.
    Grattis. 1,5 kg är en riktigt fin abborre. Om du har lust kanske du kan lägga upp en bild här på FS så jag kan få se på den vackra fisken :-)

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Ding, som Jacob Wheeler skulle säga. Nytt pb 1540g/48 cm, tog på Z-man chatterbait i Green pumpkin purple med en 3” minnowz i färgen Midnight oil.

Lämna en kommentar:

• Sdw
    replied
    Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

Grattis, vad kul! Jag väntar fortfarande på min 40-plussare.

För min del, i de sjöar jag fiskar i, så blir abborrfisket bättre ju senare på hösten och kallare i vattnet det är. Mitt bästa fiske förra året hade jag i slutet på november när det var 4 grader i luften och 4,5 i ytvattnet....
    Så är det verkligen inte för mig, abborrfisket blir brutalt mycket sämre ju längre hösten lider.
    Kollade min statistik från 2019:
    Augusti: 187 abborrar
    September: 79 abborrar
    Oktober: 29 abborrar
    November: 0 abborrar
    December: 0 abborrar

Nu fiskar jag iofs rätt mycket färre timmar per månad när vädret oftast blir kallare och blåsigare längs hösten, så riktigt rättvisande är det kanske inte, men sämre blir det absolut.

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied

För min del, i de sjöar jag fiskar i, så blir abborrfisket bättre ju senare på hösten och kallare i vattnet det är. Mitt bästa fiske förra året hade jag i slutet på november när det var 4 grader i luften och 4,5 i ytvattnet....
    Än kanske man inte skall misströsta då, några veckor kvar att kanske hinna uppgradera sig lite!

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
    40+ tagen igår.
    Efter att bara ha fiskat gädda I alla år så har jag detta året satsat mer på abborren. Innan dess var mitt abborre pb på typ 20cm. Nu är abborren fan roligare att jaga än gäddan för mig. Hur är hösten att fiska borre på?

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Fin gädda. Jag tror att jag har sett dig padla omkring i din kajak både i Magis samt Drevan :-)

Sist såg jag dig i Magis vid kaninholmen tror jag, men det var ganska länge sedan. Ca 2 månader sedan.
    Kan nog stämma, jag är ju svår att missa med min blåa gummikajak och fula fiskehatt :-)

Lämna en kommentar:

• Spow
    replied
    40+ tagen igår.
    Efter att bara ha fiskat gädda I alla år så har jag detta året satsat mer på abborren. Innan dess var mitt abborre pb på typ 20cm. Nu är abborren fan roligare att jaga än gäddan för mig. Hur är hösten att fiska borre på?

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Nytt försök att uppgradera idag, testade Magelungen för lite omväxling. Har fiskat några gånger tidigare där men i princip bara fått gäddor.

Molnigt, helt vindstilla, 17 grader i luften och 15 i vattnet. Det var gott om betesfisk utanför gräskanterna i de grunda vikarna och jag började fiska där med en 9 cm Shadow Rap Shad.

På de första fem kasten fick jag tre halvkilos gäddor och sedan bara fortsatte det. Så fort draget närmade sig gräs så tog det inte många kast innan en gädda kastade sig över wobblern.

Efter ett 10-tal gäddor mellan 0,5 och 2 kg började jag fiska lite djupare och på ställen där det inte var så mycket gräs. Fick inte lika många gäddor då, men de jag fick var istället lite större. I en brant utanför en grynna small det på rejält och efter en lång kamp kunde jag ta ett gälgrepp på en hygglig gädda på runt 3,5 kg.

Men abborrarna har jag ingen aning var de höll hus, allt jag fick var en decimeterlång abborrpinne.
    Fin gädda. Jag tror att jag har sett dig padla omkring i din kajak både i Magis samt Drevan :-)

Sist såg jag dig i Magis vid kaninholmen tror jag, men det var ganska länge sedan. Ca 2 månader sedan.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
15 svar
964 visningar
4 gillar
Senaste inlägg DJ Mqt
av DJ Mqt