Erfarenhet av Wittlock ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenhet av Wittlock ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Helvete.. jag som nyss har beställt ca 25 saker därifrån.... jaja får väll se ifall det dyker upp nästa vecka. Annars J*vlar

Kommentera

Ursprungligen postat av Rillex7 Visa inlägg
      Helvete.. jag som nyss har beställt ca 25 saker därifrån.... jaja får väll se ifall det dyker upp nästa vecka. Annars J*vlar
      Trist. Men det är bara att hoppas att det går bra denna gång för din skull.
      Med Wittlock tycks det vara som ett lotteri. Men enligt många trådar här så är det ganska vanligt med nitlotter.

Det är rätt bra att först kolla upp här på Fiskesnack om man funderar på att beställa något från en webshop.
      Jag håller mig bara till tre olika webbutiker (Capricorn, Mistpool och Flugor.se) som har bevisat flera gånger om sin pålitlighet och förmåga till bra service.

Som lite kuriosa kan man ju kika på deras bokslut http://www.allabolag.se/5563788354/bokslut
      Tycker det är intressant att kolla upp företag för att se deras utveckling och som till viss del påverkar om jag vill ha med dem att göra.
      Senast ändrad av Haspelmannen; 2012-10-18, 18:36.

Kommentera

Skickade ett mail och frågade ifall de hade alla sakerna inne, de var ca 5 saker de inte hade. Så skrev att de skulle ta bort dem från fakturan. 1 dag tog det innan jag hade sakerna! och sakerna som inte fanns togs bort ifrån fakturan.

Kanske har jag tur eller så har de skärpt sig

Kommentera

Grattis! Du drog uppenbarligen en vinstlott.

Men man får ju hoppas att det går åt rätt håll och att de jobbar hårt för att bli bättre. Det där med webhandeln är en tuff bransch med hård konkurrans. Bra service och rätt och snabba leveranser är A och O om man ska hålla sig på banan. Dåliga rykten sprider sig snabbt och kan vara mycket svåra att tvätta bort.

Kan man inte hålla hög kvalitet på det man gör så ska man lägga ned. Som företag ska man fokusera på det man är bra på och låta bli det man är dålig på.

Ursprungligen postat av Rillex7 Visa inlägg
          Skickade ett mail och frågade ifall de hade alla sakerna inne, de var ca 5 saker de inte hade. Så skrev att de skulle ta bort dem från fakturan. 1 dag tog det innan jag hade sakerna! och sakerna som inte fanns togs bort ifrån fakturan.

Kanske har jag tur eller så har de skärpt sig

Kommentera

La en beställning på ett par vadare som kostade 5000:-. Betalade med VISA och allt gick smidigt. Lagersaldot var två stycken. Först tre dagar senare fick jag svar att dessa var slut och en fråga om jag ville handla något annat för pengarna? Nej det va ju inte intressant, utan jag ville ju självklart ha mina pengar så fort som möjligt så jag kunde köpa vadarna på något annat ställe.
            Jag påpekade detta vid flera olika tillfällen att jag ville ha pengarna snabbt eftersom jag stod utan vadare för tillfället och hade ett par fiskeresor inplanerade. Efter att ha skickat tre mail och inte fått något svar så skrev jag att om inte pengarna skickades omgående så skulle en polisanmälan upprättas. Tog två dagar så fick jag svar.
            En och en halv vecka låste de mina pengar och jag har då inte kunnat inhandla vadarna i någon annan butik. Man är ju inte gjord utav pengar.
            Så vad ni än gör! Handla aldrig utav denna oseriösa aktören. Finns så många andra som svarar snabbt och hjälper till mer än väl. Som månar om sina kunder helt enkelt!
            Om jag bara hade läst denna tråden innan jag lade en beställning!!!

Kommentera

Tänk att man ska behöva hota med polisanmälan för att något ska hända och man ska få pengarna tillbaka. Höjden av oprofessionalitet och dåligt kundbemötande. Vill man bli av med kunder och köra sitt företag i botten på sikt så är det ett perfekt beteende.

Jag köpte nya vadare nu i höstas och då från Capricorn. Den hjälp och service jag fick av dem var så bra det kunde bli. Så ska en seriös, servicemedveten och kundvänlig handlare vara.

Att handla av Wittlock är verkligen som ett lotteri har det bevisats flera gånger om och så ska det inte vara. När man ska köpa något så ska man som kund känna sig trygg och säker på att allt fungerar som det ska. Jag köper aldrig från Wittlock. Varför ska jag det då jag kan köpa av någon annan som jag kan lita på.

Kommentera

Hej

Jag måste avråda dig med det bestämdaste!!!!

Jag har lagt väldigt mycket pengar på utrustning de senaste tre åren. Några av minste senaste köp var ett Sage Xi3 samt ett Scott S4. Mitt Sage spö gick sönder och nu har det gått ett år sedan jag skickade in de två trasiga spödelarna. Vad har hänt?

Jo nu har jag äntligen fått tillbaka en fixad del samt en trasig del tillhörande något annat spö. Har efter 13 månader fortfarande inte fått fixat spöt.

Dessutom svarar dom aldrig på telefon samt e-post dröjer oftast en månad innan dom svarar på om dom ens svarar över huvudtaget.

Skall ni handla på nätet varnar jag fler för att göra om mina misstag. Vänd er istället till Capricorn eller Flyfishing Masters där man får den support man kan förvänta sig efter att ha lagt massvis med pengar!!!!!

Kommentera

Jag tycker faktiskt att Wittlock är underhållande nu. Skrev i annan tråd om hur jag i förra veckan beställde ett regent-städ då de hade bra pris och fraktfritt. Betalade dumt nog med kort, trots att jag vet hur struliga de är, men det var värt att chansa och alla kan ju bättra sig tänkte jag. Ringde ändå dagen efter för att kolla när man kunde förvänta sig att få hem paketet. Naturligtvis hade de inte städet hemma.

Killen erbjöd mig att köpa ett billigare städ, men nej, det ville jag inte. Vill av princip inte handla i butiker som sätter i system att annonsera ut varor som de inte har, bara för att kunna sälja något annat. Så jag bad om att få ordern makulerad och pengarna tillbaka. Killen tyckte att det var en god idé att skicka mina 299 kronor i kuvert, men det tyckte inte jag så jag fick uppge mitt kontonummer och förväntade mig att pengarna skulle sättas tillbaka omgående. Detta var i torsdags.

Idag (tisdag) hade fortfarande inga pengar synts till så jag mailade (utan svar) och ringde några timmar senare. Fick snacka med samma kille och han påstod att en Mats hade fått i uppdrag att föra över pengar. Bad om att få prata med denne Mats (som jag nu ser äger butiken), men det fick jag inte. "Ska säga till han med en gång, annars skickar jag över pengar i kuvert" lät det återigen från killen i telefon. Jag frågade honom rent ut om han skojade med mig och han verkade helt oförstående. "Det har alltid funkat innan" ...

Nu handlar det om en i sammanhanget liten summa så jag tycker som sagt att det mest är underhållande, men principiellt är man ju som någon skrev tidigare en form av bank som de lånar pengar av utan ränta. Wittlock är utan tvekan den mest oseriösa butiken som jag någonsin har stött på. Känns lika organiserade som Fawlty Towers ungefär.

Kommentera

Beställde från dem 2 veckor sen. Har varit i kontakt med dem nu 2 gånger inget händer. Varan finns i lager och det är en liten tiemco line dressing jag har beställt. Får inget svar på mailen heller. Sista gången jag beställer av wittlock

Kommentera

Testade hota med polis via mail. Fick svar inom en timme och de ville kompensera mig med en extra linolja. Den jag ville ha var de inte säkra på om de skulle få in igen. Så jag berättade att jag inte ville ha med deras butik att göra längre och de får dra tillbaka både beställning och faktura. Nu är det bara att invänta svar om jag nu får något. De har ljugit för mig 2 gånger nu så kors i taket om inget händer

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 230 visningar
                      0 gillar