Erfarenhet av Wittlock ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenhet av Wittlock ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenhet av Wittlock ?

Hej,

Någon som har erfarenhet att beställa från wittlocks sportfiske?

Det är så nämligen att jag har beställt därifrån ett nybörjare flugfiskeset den 2 augusti. Såklart tror man ju att har det hemma på 3-4 dagar men så är inte fallet nu. Såklart man trodde som vanligt att man skulle få hem kitet idag 11/8. Har kollat på deras hemsida om leveranstider står ingenting om hur långt tid det tar och jag har skickat mail som dom har inte svarat heller. Dom svarar inte på telefon heller. Frågan är hur länge ska man vänta? Man har ju hört många gånger detta ord förut "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge."

/Jay

första och sista gånge jag beställde nått från dom va bindmaterial, efter 3 veckor kom sakerna. Men då va det 3 saker som va fel och de hade strykit bort flera saker som jag behövde. Efter det aldrig mer wittlock nu går mina pengar till butiker som tar hand om sina kunder.

Kolla prylarna riktigt noga när du får dom, vem vet kanske får ett biltema set för det inte hade nått annat hemma. Kundservice är nog inget de satsar på......skönt att man kan välja och inte ha med dom att göra
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Polaren fick vänta 4månader på sina saker därifrån var först när han mailade och hotade med polisanmälan som sakerna kom..

Kommentera

Finns några trådar om just den nämnda butiken. Och många av dom är inte direkt positiva.

Jag skulle höja ett varningens finger för wittlock. Då det verkar ha spårat totalt det senaste året.
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Beställt ifrån dom 2 gånger. En av gångerna så kom det hem efter 1 dag eller 2. Sista gången jag beställde var i april nån gång. Hände inget på 11 arbetsdagar, så jag mailade dem och fick svar med en gång att de inte hade produkten(en priest) hemma och att den var beställd. Hände fortfarande inget och jag hörde inte nåt från dom heller på flera månader trots flertalet mail och försök att nå dem på telefon både under deras "telefontid" och utanför men lyckades inte få tag dem. När jag tillslut tröttna totalt och skrev att om de inte svarar på mitt mail inom max ett dygn så kommer jag att polisanmäla och även anmäla dem till konsumentverkt.

Och vad händer då.... Jo dom svarar inom bara någon timme och säger att varan var restad i beställningen men är beställd. Jag är då rätt sne med tanke på att det nu är någon gång i JULI och jag beställde i APRIL och svara med att jag ska ha mina pengar insatta på mitt kort inom max 5 dagar annars så kommer dom att polisanmälas och då jag inte är någon bank som de kan "låna" pengar av utan ränta osv. (kan bli en del pengar för dem då de verkar var väldigt vanligt att det blir så här med dem och många handlar säkert för rätt mycket pengar, så jag skulle tro att det handlar om tiotusentals kronor som de har på sitt konto tills kunderna tröttnar...) så skrev jag så klart också att jag förväntar mig någon slags kompensation för detta. Fick svar om att de ville ha mitt kontonummer någon dag senare(de väntade med att skicka detta tills fredag eftermiddag så de kunde ha pengarna över helgen med, antar jag...). Jag skickade uppgifterna till dem och hade pengarna på mitt konto ett par dagar senare utan någon slags kompensation eller att jag hade hört något mer av dem. Jag orkar inte lägga ner någon mer tid på dem och kommer aldrig göra det i framtiden heller trots att priesten damp ner i brevlådan för en vecka sedan i ett brev utan någon förpackning eller avsändare. Visst bra att de försökte göra något för att kompensera men, man skall inte behöva hota med polis osv. för att komma i kontakt med dem och häva sitt köp.

Annat är det då med http://www.ribatex.se/ jag hade beställt massa jiggar och en del wobblers. De RINGDE 2 dagar senare och bad om ursäkt för att jag inte hade fått mina varor än, men förklarade med att de hade upptäckt att det var fel på deras hemsida och att produkter som de inte hade hunnit få hem redan fanns med och likadant med olika storlekar på kläder. Förklarade även att de har beställt de wobblers som jag hade beställt och inte hade hemma, jag har då kollat och sett att det finns fler färger på en wobbler som jag ville ha och lägger till ytterligare 4 färger på den beställningen. Det tog sammanlagt kanske 1 vecka kanske någon mer dag innan jag hade allt hemma och märkte att de bjöd på de 4 extra färgerna (89kr/st) jag hade lagt till i beställningen som kompensation för att det hade tagit så lång tid. DÄR SNACKAR VI KUNDSERVICE och de har fått en kund som kommer fortsätta beställa från dem när jag skall ha nåt.
          Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
          Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Tyvärr är Wittlock slut som artist i nätbranschen.
            Fasiken var bra de var för om åren. Snabba leveranser och ett bra kunnande om olika material. Var en fröjd att beställa av dem.

Men nu. . . . Det är ju skandal. Långa väntetider. Skräckexempel på ett par månader verkar vara rutin. När väl grejerna kommer är det alltid något fel.

Nej Wittlock, dags att lägga ner och endast satsa på en fysisk butik. Försök behålla den lilla spillran kunder ni trots allt har kvar.

Från 2007 och framåt.
            Senast ändrad av karki; 2012-08-11, 12:28.
            http://www.silverbums.com

Kommentera

Kompisen hade problem med sin beställning denna sommar också. (Spö, rulle och lina.) Först var det Vision som krånglade men nu hade de fått koma-rullen från Finland och skulle skicka ordern. När ingenting hände ändå väntade de tydligen på att GL skulle skicka linan!!! Så hela semestern gick åt att vänta på grejerna och till slut sa han bara "jag vill bara ha mina grejer - skit i att skicka linan!!!" Under hela denna process var det oerhört svårt att få tag på Wittlock, både via telefon och mail.

Alltså, när jag beställer någonting från nätet förväntar jag mig att det finns i lager. Annars får de ju, som flugor.se till exempel, skriva att varan är tillfälligt slut. (Undantagsfall kan väl finnas, om uppdateringen sker manuellt och det är precis på gränsen att uppdateringen av lagersaldot inte har hunnit göras, men butiker som sätter i system att skicka halvfärdiga ordrar är inte seriösa.) När det gäller Wittlock verkar det som flera har varit inne på att de helt enkelt inte har resurser att driva både butik och näthandel och då kanske de skulle satsa på det ena eller det andra eller lägga ner. Jag kommer inte att beställa därifrån i alla fall.

Kommentera

Bor i halmstad där butiken ligger och går man förbi så ser det stängt ut. Inget i butiks fönstret.
                Problemet med dem är att de är så fruktansvärt o-organiserade. Man kan få stå där i 20min och vänta bara för att få köpa en spinnare. De som har butiken är trevliga men som sagt o-organiserade. De är en vanlig liten butik och de borde inte hålla på med webb försäljning.

Fast butiken har blivit bättre de senaste året. Tror de säljer mycket flugfiske via nätet och hinner då inte med. Går man in i butiken står det alltid en massa paket precis innanför dörren.

Telefonen ringer hela tiden när man är där och ingen hinner svara för de står och pratar med en stamkund eller knyter en tafs på en fluglina.

Kommentera

Jag hade nog tur med min beställning låter det som.
                  Beställde en rulle samt lite mindre saker för 2v sen, efter 3 dagar kom dom. Mailade och ställde en fråga och fick svar inom 3min.
                  Jag är dock ytterst tveksam till att jag kommer handla ifrån dom igen med tanke på vad man läser här.

Kommentera

Verkar som om de har gått från värre till värst. Dags att bojkotta dem totalt. Verkar som om de tror att antalet kunder till dem är oändligt? Snacka om brist på respekt !
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    130 svar
                    25 576 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                    10 svar
                    1 934 visningar
                    0 gillar