el-ge sportfiske, grymt seg leveranstid? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

el-ge sportfiske, grymt seg leveranstid?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mitt rekord när det gäller handlaren i fråga var en order där ungefär hälften restnoterades, en del av detta dök upp i brevlådan lite i taget utspritt över 7-8 månader, efter det fick jag ett telefonsamtal där det förklarades att resten inte kunde levereras och vi kom överens om att markulera resten av beställningen. Vi hade en liten diskussion om det här med att sälja varor som man inte har...

Av naturliga skäl handlar jag inte där längre, det finns gott om seriösa handlare med utmärkt service där jag hellre handlar.
    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Lunuz jag skall vänta in posten imorgon/idag.

Sen blir det nog att avbeställa allt om inget dyker upp. Deras flytt skall inte påverka orderhanteringen. Om man har extra hantering under mellandagsrean tar man in extra personal.

Kan man inte leverera, restade artiklar eller annat problem uppstår så meddelar man kunden detta.
      Jag har beställt grejer som tydligen inte finns i lager eller kommer komma in. Rullen jag beställt var slut redan innan redan innan rean. Detta stod det inget om på sidan under redan men fick denna information via telefon.

Jag har väntat en vecka på ett paket som tydligen skall vara skickat men mystiskt har kommit i retur redan efter ett par dagar. Försändelser ligger hos ombudet minst två veckor. Dem returneras inte redan efter 3-4 arbetsdagar.

Röda dagar eller inte sedan julhelgen så kan dom lägga fem artiklar i en låda och saknas alla eller några av dessa så meddelar man kunden det. Nu får vi inte ens mailsvar inom 48h, ingen eller väldigt få personer där har något humm om kundservice.

Dom har sedan denna veckan låtit meddela att det kan ta längre tid med orderhantering. Inget har stått på webben innan det. Jag önskar bara att dem i alla fall kunde svara på epost. Det tar inte många minuter och det är inte bara en person som jobbar där. Hinner dom inte under arbetstid så får dom väl kasta in lite övertid för att hantera sin kundbas.

Kommentera

Ringde till dem nu.

Fick telefonsvarare som hänvisar till epost (som ingen svarar på) och bad mig återkomma om några dagar.
        "Vi är mitt inne i en flytt, bla bla bla återkom"

Fantastisk service.

Kommentera

Ursprungligen postat av math-ematics Visa inlägg
          Ringde till dem nu.

Fick telefonsvarare som hänvisar till epost (som ingen svarar på) och bad mig återkomma om några dagar.
          "Vi är mitt inne i en flytt, bla bla bla återkom"

Fantastisk service.

Japp, samma här. "Kontakta oss via mail" sa de även i telefonsvararen, jag har skickat 3 mail och inte fått svar på 1 av dem.

Värdelös service, aldrig varit med om något liknande.

Kommentera

Jag har ringt Schenker nu som dom påstår returnerade mitt paket. Dom har ingenting i mitt namn i huvudtaget sedan två veckor tillbaka.

Blev kopplad till privpack som jag sitter i kö hos nu.

Återkommer snart med besked
            ----------------

Privpack meddelar att inget finns i mitt namn som är på väg till ett ombud heller.

Så El-ge har inte ens skickat något, i alla fall inte med schenker eller privpack.
            Och nu svarar dom inte på telefon heller
            Senast ändrad av math-ematics; 2014-01-16, 10:56.

Kommentera

Ursprungligen postat av math-ematics Visa inlägg
              Jag har ringt Schenker nu som dom påstår returnerade mitt paket. Dom har ingenting i mitt namn i huvudtaget sedan två veckor tillbaka.

Blev kopplad till privpack som jag sitter i kö hos nu.

Återkommer snart med besked
              ----------------

Privpack meddelar att inget finns i mitt namn som är på väg till ett ombud heller.

Så El-ge har inte ens skickat något, i alla fall inte med schenker eller privpack.
              Och nu svarar dom inte på telefon heller
              Skrev till honom på facebook. Får jag inte tag i deras företag, så tänker jag se om han svarar via FB.

Kommentera

Hej de låter riktigt tråkigt att ni inte har fått varken svar elr grejor från El-Ge,visst e dom mitt i sin flytt men man tycker ju att någon av dom ska hinna o svara på era frågor, jag själv åker alltid till butiken när jag ska handla i och med att jag jobbar i GBG så jag har ingen erfarenhet av näthandel från dom, men jag hoppas att de löser sig för er med era grejor och att ni får någe kompensation för de inträffade.
                Vattnet e alltid blött

Kommentera

Det känns som att emil kastar alla mail innan hans kollegor hinner se dem.

För så här kan ju inte hela företaget se ut, någon måste ju vara service minded. Dom har fått jättebra omdöme på flera sidor. Flytt eller inte så kan man inte påstå att man har skickat något flera gånger. Medans det senare visar sig att det har dom inte gjort alls.

Dom har enligt emil två killar som jobbar med orderhantering endast. Dessa kanske är på långsemester vad vet jag.

Det känns mest som att dom skiter i allt och inte verkar bry sig om sitt rykte direkt. Då hade nog någon agerat redan.
                  Här på forumet, facebook, edgeflyfishing och snart på rejta så kommer det ju stå om hur dem behandlar sina kunder.

Framför allt rejta borde dem väl bry sig om kan man tycka. Det är ju inte bara vi två här som skriver som har problem direkt.

Känner dem att dom kan ta den kundförlusten får det väl stå för dem. Dom hade i alla fall kunnat höra av sig

Kommentera

Jag la i somras en rätt stor beställning från dem. Dock så ringde dom och berättade för mig att endast en av de sakerna jag beställt fanns i lager. Så den ordern makulerade jag..
                    Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Update. över 20 dagar tog det innan jag fick fram detta!

Ifall nån glömt la jag min beställning 24e december (2013)

Hej Linus!

Svartzonker betet kommer vi tyvärr inte kunna få fram förrän till vårkanten, men vi kan gärna ordna den till dig till samma pris när den väl kommit in. CWC varorna har tyvärr dragit ut på tiden för oss i och med flytten som startade redan under mellandagarna för oss. Oavsett så ber vi givetvis om ursäkt för att vi inte kunnat leverera snabbare till dig. Så vitt jag kan se så har vi inget obesvarat mail från dig, är det något som jag missat?

Mvh Emil Lööv
                      EL-GE Sportfiske

Har alltså skickat 3 mail till dom och inte fått svar på något av dem, de har alltså "inte fått dem".

Bad emil att sätta tillbaka pengarna på kontot och ta bort min order.

Aldrig mer El-ge sportfiske, aldrig!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 330 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 232 visningar
                      0 gillar