Ribatex = Problemet löst ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ribatex = Problemet löst !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ribatex = Problemet löst !

    Efter ha varit på plats på Ribatex efter kontakt med Sasko har allting löst sig. Vi har gemensamt prata igenom allt i lugn ton och skiljdes åt i glad ton.

    Alla våra äreenden blev lösta och vi behandlades seriöst och fick de förklaringar jag undrat över när jag gjorde tråden.(Även kompensation som plåster på såren)

    Till alla andra som överväger att skapa denna typen av tråd eller hamnar i samma sits har jag lärt mig: Kontakta först alltid ansvariga för en butik, både Nicolai och Sasko var toppen!
    Big up
    Ribatex

    Jag låter resterande inlägg vara kvar, främst för att någon annan kan dra nytta av de tips jag har fått om man hamnar i liknande sits.
    Senast ändrad av AlexanderF; 2015-11-06, 16:54. Anledning: Allting löst

  • #2
    Informativt och sakligt.
    Spännande att se om Ribatex svarar, de är väl annonsörer?
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #3
      Kan du styrka ditt köp med ex.vis ett kontoutdrag ska inte kvitto behövas?
      Har för mej plus behandlade det i ett sånt där "fråga på stan-inslag".

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
        Kan du styrka ditt köp med ex.vis ett kontoutdrag ska inte kvitto behövas?
        Har för mej plus behandlade det i ett sånt där "fråga på stan-inslag".
        Det hade jag ingen aning om. Däremot har det aldrig hänt att en butik krävt ett fysiskt kvitto.(mer än i den här situationen.)

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
          Kan du styrka ditt köp med ex.vis ett kontoutdrag ska inte kvitto behövas?
          Har för mej plus behandlade det i ett sånt där "fråga på stan-inslag".
          Du har delvis rätt, vid en reklamation krävs inte att du har kvitto utan det kan räcka med exempelvis kontoutdrag för att styrka köpet.

          Men problemet med deras 60 dagars ångerrätt är att den är valfri som säljare, det finns inget i lag tvingande vad rör detta (till skillnad vid köp på t.ex. Internet/postorder då du har 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen).
          Eftersom dessa 60 dagar är en egen service kan dom också själva stipulera villkoren. Kräver dom kvitto så är det så.

          Kan tillägga att jag för övrigt tycker 60 dagar är ganska generöst.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av AlexanderF Visa inlägg
            Det hade jag ingen aning om. Däremot har det aldrig hänt att en butik krävt ett fysiskt kvitto.(mer än i den här situationen.)
            Rent juridiskt gör dom inte fel som begär kvitto. Men ur kundens perspektiv är det förkastligt. I detta fall medger ju säljaren till och med att han vet att han sålde setet ifråga till henne, och att då begära kvitto är ju löjeväckande.

            Vet att många större butikskedjor numera inte är så kinkiga med kvitto, exempelvis Ikea.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Realdoolar Visa inlägg
              Du har delvis rätt, vid en reklamation krävs inte att du har kvitto utan det kan räcka med exempelvis kontoutdrag för att styrka köpet.

              Men problemet med deras 60 dagars ångerrätt är att den är valfri som säljare, det finns inget i lag tvingande vad rör detta (till skillnad vid köp på t.ex. Internet/postorder då du har 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen).
              Eftersom dessa 60 dagar är en egen service kan dom också själva stipulera villkoren. Kräver dom kvitto så är det så.

              Kan tillägga att jag för övrigt tycker 60 dagar är ganska generöst.
              Jag uppfattar det rent juridiskt precis som du. Eftersom deras 60 dagars ångerrätt är helt frivillig.

              Jag tycker också att 60 dagar är generöst och på snudden vågat som ångerrätt. Men just den här händelsen får ju mig att fundera på huruvida det är en seriös policy mer än ett försäljningsknep.

              Kommentera


              • #8
                Tack för en mycket saklig info. Jag kommer inte att vända mig till Ribatex vid inköp av fiskeprylar.

                Kommentera


                • #9
                  Långa garantitider och väldigt fördelaktig ångerrätt är ett klassiskt försäljningsknep!
                  Kolla bara på Biltemas garanti på startbatterier.
                  3år...
                  Hur ska man efter 2 år och 11 månader kunna bevisa att det var ett ursprungsfel.

                  Sorry för OT.

                  Ang Ribatex så tycker jag det var rent ut sagt förjävla dåligt skött av dem !

                  Kommentera


                  • #10
                    Produkterna som vi säljer på jobbet har 3års garanti.
                    Tar tar vi produktfel utan att ställa frågor.
                    Är det hamdhavandefel eller sådana saker är ju en annan sak.


                    Kom på jag fick en elmotorsåg när vi köpte huset.
                    5 år senare skulle jag använda den och då var den sönder.

                    Utan kvitto och garanti drog jag till Jula.

                    Fick en ny utan tjabb!

                    Sådanahär saker äe inte bra för en affär. Hoppas de hör av sig till sig för att lösa det. även om denna tråden inte borde behövas.
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 357 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                    134 svar
                    29 614 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 854 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 531 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                    2 svar
                    546 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Robbansfiske  
                    Arbetar...
                    X