Sporting.se? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sporting.se?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Var förbi idag, hade några saker jag var sugen på.
    Samtliga produkter fanns på lager enligt hemsidan, men det var tomt på hyllan.
    Jäkligt surt när man har åkt från Stockholm ��

    Kommentera


    • #22
      Illa när lagersaldon inte stämmer, som om man vill locka till köp med välfyllda "hyllor" och så får man vänta på hälften, varit med om det själv... Ibland får man t ex jiggar i fel storlek för den beställda (lagervara) var slut...

      Bedrövligt att man ska behöva ringa och fråga om det som finns i lager verkligen finns i lager innan man beställer eller än värre, gör ett långväga besök...

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Bedrövligt att man ska behöva ringa och fråga om det som finns i lager verkligen finns i lager innan man beställer eller än värre, gör ett långväga besök...
        För mig så är det en självklarhet att ringa innan om man verkligen vill ha något. Jag själv var ute efter en viss jigg för abborrfisket och fick ringa runt och kolla vilka som hade den, Slutade att jag fick åka flera mil.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Fredde.N Visa inlägg
          För mig så är det en självklarhet att ringa innan om man verkligen vill ha något. Jag själv var ute efter en viss jigg för abborrfisket och fick ringa runt och kolla vilka som hade den, Slutade att jag fick åka flera mil.
          Jag menar att själva idén med en webbutik med angivna lagersaldon är jag jag ska slippa behöva ringa innan jag en kväll beställer varor som webbutiken anger som " lagervara".
          Varför annars ha lagersaldon? Skulle då vara för att man medvetet vill luras då eller har ett visst svinn...?

          "Va är SC Downsizer slut - ni hade ju två i lager!?!" "ja du vet ibland e svinnet över 2,20 meter..."

          Och hur smidigt blir det?

          "Hej jag ringer nu för att smidigt beställa på webben men vill först kolla om ni har 2 pkt vardera av enkelkrok Kamasan 1, 1/0 och 1 pkt 2/0, artikelnummer 12021, 12022 och 12023, 4 Darts Ugly shadjigg 10 cm i färg 12, 6 st i färg 14, artikelnummer 13012, 13014, 2 st spinnare Droppen 12g, färg... artikelnummer...sen rosco lekande i storlek...och...,
          Artikelnummer.... Och lina.... samt päronsänken 10, 15, 20g samt....och...rulle...och...

          ... Har ni det hemma i faktiskt lager?"

          Smidigt!
          Senast ändrad av anteman; 2018-08-29, 00:39.

          Kommentera


          • #25
            Hela poängen med att ha en webbutik i kombination med en fysisk butik är att utöka butikens täckningsområde (man kan visa och sälja produkterna till en större kundkrets geografiskt) Det finns en del saker som jag tycker handlare (inte bara sportfiske) kan tänka en extra gång på om vill öka sin lönsamhet pch kundnöjdhet:

            - Få koll på lagersaldot
            Alla produkter skall ha ett unikt artikelnummer och vid varje inleverans så skall även aktuellt lagersaldo uppdateras.
            Använd streckkodsscanner i butiken/på lagret, detta underlättar att få koll på in/ut-flödet av artiklar

            - Hemsida & kassasystem
            Använd en lösning där hemsidan och kassasystemet är kopplat mot artikelregistret/bokföringsprogrammet (detta sparar väldigt mycket tid administrativt och lagersaldon etc uppdateras automatiskt i systemet och på hemsidan när man säljer en produkt). Dessutom sparar man en hel del tid när man inventerar eftersom man kan skriva ut inventeringslistor och bara kryssa av antalet.

            - Tillgänglighet på telefon och mail
            Det där med att svara i telefon är ju uppenbart så det ska jag inte ens gå in på. Svara på mail däremot, ett icke besvarat mail skapar merarbete (kunden skickar ytterligare mail / ringer istället) så mail besvaras med fördel senast samma dag som det inkom, dock är det bättre ju snabbare det besvaras.

            - Kommunikation i samband med beställningar
            En del av kommunikationen som måste ske vid e-handel är lagstadgad (orderbekräftelse, information om konsumentens ångerrätt) men det är den extra kommunikationen som ger ett mervärde för kunden; Om beställda artiklar inte finns i lager INFORMERA KUNDEN TIDIGT om leveranstid och eventuellt erbjud en annan produkt med likvärdiga egenskaper, skicka inget annat utan kundens godkännande!

            Jag skulle kunna fortsätta skriva fler saker baserat på min erfarenhet inom e-handel men jag slutar här eftersom jag trots allt är en konsument när det kommer till kritan och jag vet vilka förväntningar jag har som konsument på de handlare jag väljer att köpa ifrån.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
              Var förbi idag, hade några saker jag var sugen på.
              Samtliga produkter fanns på lager enligt hemsidan, men det var tomt på hyllan.
              Jäkligt surt när man har åkt från Stockholm ��
              Gjorde samma sak på semestern några år sedan varken Lundgrens eller Söder hade det som fanns på hemsidan men jag fick en promenad och solsken i alla fall även om det inte var värt 4 timmar på tåg fram och tillbaka till Hallsberg =(

              Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Jag menar att själva idén med en webbutik med angivna lagersaldon är jag jag ska slippa behöva ringa innan jag en kväll beställer varor som webbutiken anger som " lagervara".
              Smidigt!
              Alla butiker jag har handlat från i Sverige har haft felaktiga lagersaldon alla. Jag har fått byta färg eller vara många gånger vissa butiker är mer drabbad än andra. Det är ingen Sporting ursäkt men alla som tror att gräset alltid är grönare av andra stora e-handlare har helt enkelt haft mer flyt än mig bevisligen.

              Ontopic:

              Men återigen 2 veckor är inte ok utan svar.

              Till en annan fråga hur kan man avsäga sig ansvar från sitt egen köp? Du har gjort ett val som konsument och borde då vara intresserad av att få dina prylar? Att sitta tyst i någon form av offerroll håller inte visst kan man bli förbannad ibland av att man får bråka men gör man det på ett schysst sätt kan motparten förhoppningsvis lära sig något av feedbacken samt du som konsument kan få dina varor även om det kan innefatta en avbeställning och att prylarna köpas från annan butik.

              Hursom hoppas jag det löser sig och du får dina fiskeprylar!

              /Peace out
              Uhr

              Kommentera


              • #27
                Märkligt dom är väldigt aktiva på sociala medier.
                Har tyvärr samma erfarenheter då det tog väldigt lång tid för min beställning
                att dimpa ner i lådan.

                Sälja har blivit viktigare än service.

                Edit Dansken vart i Amerika nyligen.

                Kan ha påverkat servicen?
                Senast ändrad av Topgun; 2018-08-30, 15:17. Anledning: Felstavning

                Kommentera


                • #28
                  Tänkte höra om någon vet om Sporting har 10% rabatt vid medlemsskap i Sportfiskarna ?
                  Skall ju svänga förbi där imorgon på vägen till Vänersborg
                  Skall handla en del grejer och hade ju varit nice med 10% rabatt

                  p.s
                  tycker dom kan ge mig 50% då jag fyller 50 imorgon hahaha
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

                  Kommentera


                  • #29
                    Fick snabbt svar av Sporting på IG
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

                    Kommentera


                    • #30
                      Enda jag stör mig på nu e att dom har nästan inga roliga spön kvar. Förut hade dom betydligt större utbud av bla st:croix.
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                      99 svar
                      26 357 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                      134 svar
                      29 614 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      112 svar
                      22 859 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Johaan
                      av Johaan
                       
                      Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                      23 svar
                      3 531 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                      2 svar
                      546 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Robbansfiske  
                      Arbetar...
                      X