Sporting.se? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sporting.se?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Ähhhhj Tack men jag fyllde 50 för 3 mån sen imorgon på dagen

    Men tackar så mycket
    Classe 69 Grattis till att du är en ung 50 åring i nio månader till....


    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm

    Kommentera


    • #52
      Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

      Classe 69 Grattis till att du är en ung 50 åring i nio månader till....


      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Tack och bock för det
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #53
        Beställde en dyr artikel av Sporting för över 4 veckor sedan då de var enda svenska handlaren som hade den i lager. Då hade deras webshop 8 olika artiklar av samma kategori i lager. Dagen efter så ringer de och säger att av de 4 varorna jag beställde så fanns ingen i lager, men den dyra kunde de få till mig på en och en halv vecka. Jag frågade om de hade någon annan artikel, men de hade ingen på lager!
        -Ok, kör på det sa jag.

        Två veckor senare så hade jag inte sett eller hört någonting, mailar dem och frågar, de svarar att de ska kolla upp och återkomma.
        Ingen återkom.

        Nu har det gått över 4 veckor och jag skickade mail måndag, tisdag och onsdag och frågade i början hur det går och igår vad de sysslar med.

        Idag fick jag svar av Sporting de ska kolla upp det här och återkomma.

        När jag för någon månad sedan beställde en stor kostsam artikel av dem så var det också 4-5 grejer på ordern som enligt webshopen fanns i lager och INGENTING fanns i lager.

        2017 skulle jag köpe ett ganska exklusivt och kostsamt spö, ett St Croix Legend Elite Musky. Jag hade tittat ut ett 8'6" som jag ville ha och på väg från västkusten till Stockholm så stannade jag på Sporting för att känna. Detta spö hade de inte i butiken, hur man slarvar bort ett spö för 5000 övergår mitt förstånd. De hade däremot 8' av samma serie, men det var inte det spöt jag ville ha. En väldigt påstridig säljare försöker förklara för mig hur mycket bättre 8-fotaren var för mitt fiske i kombination med mina andra spön han hade förhört mig om. Jag som är 190cm erfaren fiskare gillar längre spön, så jag satte mig i bilen utan att ha handlat.
        Söders Sportfiske hade båda modellerna i lager och jag köpte 8'6" för att jag gillade den bättre och jag ångrar inte det köpet

        Jag kommer aldrig att handla av Sporting igen. De förtjänar att gå i konkurs. De behärskar inte att driva en butik.

        Se till att saldon stämmer, säger man att något tar en vecka så ska det ta en vecka och inte över fyra, har man mail skall dessa läsas och besvaras. Detta skall inte jag behöva förklara för en handlare.

        Och för de som säger att jag ska ringa istället för att maila så är inte det aktuellt. Där jag bor är telenätet kraftigt överbelastat från mitten av juni till slutet av augusti på grund av turister, campare och annat löst folk och jag tänker inte skaffa en fast telefon för att höra danska bortförklaringar.

        Sporting är skit, skall behandlas som skit och måste försvinna från marknaden.
        Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

        Kommentera


        • #54
          Just deras saldo är ju ett skämt. Försökt beställa beten ifrån dem tidigare. Får mejl, inget i lager. Ringer och pratat med dem. De skyller på att de har så mycket så saldot på äldre produkter inte är uppdaterat. Men allt nytt stämmer saldot. Säger dock att vanliga beten som man kan köpa överallt är ju ointressant att beställa. Det är ju de unika som är spännande. Det värsta är dock att de beterna jag försökte köpa men var slut står fortfarande att det ska finnas i lager. Borde ju vara det första man gör att uppdatera på sådant kunder försöker köpa.

          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
            Just deras saldo är ju ett skämt. Försökt beställa beten ifrån dem tidigare. Får mejl, inget i lager. Ringer och pratat med dem. De skyller på att de har så mycket så saldot på äldre produkter inte är uppdaterat. Men allt nytt stämmer saldot. Säger dock att vanliga beten som man kan köpa överallt är ju ointressant att beställa. Det är ju de unika som är spännande. Det värsta är dock att de beterna jag försökte köpa men var slut står fortfarande att det ska finnas i lager. Borde ju vara det första man gör att uppdatera på sådant kunder försöker köpa.
            Inte bara fiskeshoppar som är urusla på lagersaldo , har en pågående tvist där motordelar beställts till barnens fyrhjuling för att den ”fanns i lager” ägaren till shoppen har semester men har inte delen och den har dessutom utgått ur sortimentet så den går inte att få tag i för han men ärthjärnan har tagit betalt och ”har i lager ”men får inte tag i och kan således inte leverera -orka nä tacka vet jag direktbeställning eller att hålla sig till dom snabba i Sverige för dom som är duktiga ska naturligtvis gynnas

            Kommentera


            • #56
              Jag har enbart en erfarenhet av Sporting någonsin och den var okej och problemfri. Jag köpte en rulle av dem på black friday något år. Jag jobbar i en annan fiskebutik till och från och hos oss har det i stort sett vart omöjligt att få ordrarna från varumärkena (förutom Darts AB) i tid. När kunden frågar när en viss artikel kommer vet man inte vad man ska svara då leverantörerna själva inte har någon aning. En leverantör kan t.ex säga att en artikel kommer om två veckor, men så har de inte fått leveransen i tid och då får i sin tur inte butiken leveransen i tid. Vad som är restat och vad som inte är restat är en överraskning. Det är med andra ord kaos hos leverantörerna med extremt långa väntetider och långa restordrar. Detta kan mycket väl ha med Sportings "beteende" att göra. Så är det i cykelindustrin, båtindustrin, motorindustrin, virkesindustrin och i många andra industrier. Det kan vi tacka pandemin för. Där har vi nog orsaken till en del av problemet.

              Kommentera


              • #57
                Bodde i Örebro för ett par tre år sedan. Ogillade sporting skarpt. Flåsfiskare till säljare o min älskling som också fiskar blev rent ut av skitnervös över hur påstridig dansken var och hur nära han stod. Trots tillsägelse. Hon är rätt liten, han är djävligt stor...

                Dessutom tråkigt standardutbud om man inte är i premiumsegmentet. Metade man skulle det däljas grejer för stooöor karp och man kände sig dumförklarad mest hela tiden.

                Vi handlade på Jaktia på andra sidan gatan, eller besökte olssons fiske i mariestad innan den filialen bommade igen. Där var i alla fall personalen skittrevlig och duktig oavsett om man köpte ett spö för 500 eller 5000

                Kommentera


                • #58
                  Igår morse lovade Fabian på Sporting att kolla upp mitt ärende och återkomma. Han återkom inte på en hel arbetsdag trots två påminnelser under dagen.

                  Igår kväll gav jag dem deadline till 16:00 idag att jag ska få skriftlig bekräftelse via mail att jag får mina pengar återbetalas snarast. Ohörsammhet kommer att bemötas med en polisanmälan för bedrägeri samt ett ärende hos Kronofogden. Detta delgav jag dem via mail, Facebook och kontaktformulär.


                  10:46 idag så fick jag bekräftat att min order nu har blivit annulerad.

                  MAN MÅSTE ALLTSÅ HOTA MED INGRIPANDE FRÅN TVÅ MYNDIGHETER INNAN MAN FÅR ETT RAKT OCH VETTIGT SVAR AV DETTA FÖRETAG!
                  ​​​
                  Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

                  Kommentera


                  • #59
                    Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
                    Igår morse lovade Fabian på Sporting att kolla upp mitt ärende och återkomma. Han återkom inte på en hel arbetsdag trots två påminnelser under dagen.

                    Igår kväll gav jag dem deadline till 16:00 idag att jag ska få skriftlig bekräftelse via mail att jag får mina pengar återbetalas snarast. Ohörsammhet kommer att bemötas med en polisanmälan för bedrägeri samt ett ärende hos Kronofogden. Detta delgav jag dem via mail, Facebook och kontaktformulär.


                    10:46 idag så fick jag bekräftat att min order nu har blivit annulerad.

                    MAN MÅSTE ALLTSÅ HOTA MED INGRIPANDE FRÅN TVÅ MYNDIGHETER INNAN MAN FÅR ETT RAKT OCH VETTIGT SVAR AV DETTA FÖRETAG!
                    ​​​
                    Youtube stjärnor, dom har inte tid med vad dom egentligen skall göra och driva.... Som sagt, dryga med näsan i vädret. Har kört förbi många gånger sen mitt första och sista besök där, Sambo säger: skall du inte in och kolla när vi ändå är här? Skrattande svarar jag, Nej, har varken kamera eller "autografblocket" med så dom kommer inte hjälpa mig då :-) hahaha

                    Aldrig mer säger jag, men finns fler affärer som är så.

                    Bästa service och hjälp jag fått är på 2 ställe, Snäjk i Vänersborg och Berras i Gnesta. Dom kan kundservice :-)
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

                    Kommentera


                    • #60
                      Skön hyvling! Uppfriskande på något sätt.

                      Har inte heller bra erfarenheter av Sporting...beställde lite prylar som var slut överallt förutom hos Sporting men det tog många mail och 3-4 veckor innan jag fick svar att det inte fanns i lager. Oklart om jag fick tillbaka pengarna

                      Själv håller jag mig endast till sportfiskeprylar, dogger eller fishline.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                      99 svar
                      26 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      112 svar
                      22 952 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Johaan
                      av Johaan
                       
                      Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                      23 svar
                      3 561 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                      22 svar
                      1 374 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                      13 svar
                      859 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Arbetar...
                      X